Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova THE BEST OF 2019, u kojima istaknuti kreativni direktori agencija iz Srbije i regiona izdvajaju najbolje lokalne, regionalne i globalne kampanje iz prethodne godine. Pogledajte koje je kampanje Ana Lozica iz agenije Švicarska (Hrvatska) izdvojila kao najbolje u 2019. godini.
Gledajući unazad, ovo je bila godina snažnog storytellinga, odličnih egzekucija i pametnog, crnog humora, ali i promena. Puno je kampanja koje zaslužuju biti na listi naj iz raznih razloga, ali bez previše razmišljanja, ovo su one koje su mi se urezale u pamćenje. Zbog storytellinga, egzekucije, humora i promena koje su podstakle.
Changing the game, Microsoft
U 2019. gledali smo dosta reklama koje u fokus stavljaju marginalizovane zajednice, a od svih najviše se istaknula Microsoftova kampanja „Changing the game“ o inkluzivnosti u gejmerskom svetu. Xbox Adaptive Controller svetu su predstavili upravo gejmeri s invaliditetom i to za vreme Super Bowla.
The tampon book
Jedna od knjiga o kojima se najviše pričalo u protekloj godini je “The Tampon Book: A Book Against Tax Discrimination”, koja na jednostavno briljantan način adresira nelogičnost nemačkog poreskog sistema. Zanimljivo je da je ova PR kampanja uspela promeniti stopu poreza na ženske higijenske potrepštine, pa će od 1. januara 2020 ona iznositi 7%, umesto dosadašnjih 19%.
Halo Top
Serija spotova za niskokalorični sladoled za odrasle funkcioniše na više nivoa – copywriterski, estetski i strateški. Jedva čekam nastavke!
MedMan „The new normal“
Jer je Spike Jonez, Spike Jonez. Kratki pregled američke istorije vizualni je spektakl i nadam se da će spotovi poput ovog u novoj dekadi (p)ostati novo normalno.
U protekloj 2019. i regija je bila aktivna. Po istim kriterijima po kojima sam izabrala i globalne kampanje, izdvojiću GREY Ljubljanu s kampanjama „Good night, intolerance!“ i „The teather interpreter“, Señora sa „Prilikom života“ za Iskon i „Vip mame“ agencije Leo Burnett Belgrade.
Kako advertising može promeniti svet?
Advertising osim što je ogledalo društva u kojem živimo, oblikuje iskustva i menja percepciju na svet koji nas okružuje, uz medije, verujem najjači alat za stvaranje društvenih i ličnih promena. Nadam se da će u budućnosti one biti samo pozitivne.