Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova THE BEST OF 2019, u kojima istaknuti kreativni direktori agencija iz Srbije i regiona izdvajaju najbolje lokalne, regionalne i globalne kampanje iz prethodne godine. Pogledajte koje je kampanje Dubravka Petrović, Asocciate Creative Director agencije McCann Beograd, izdvojila kao najbolje u 2019. godini.
ThisAble IKEA
Naravno da je ceo svet prepoznao vrednost i lepotu IKEA ThisAble kampanje koja na human, topao način spaja inovacije i društvenu odgovornost. ThisAble pleni dubokim razumevanjem različitih problema sa kojim se hendikepirani susreću svakoga dana. Besprekoran spoj brižljivog istraživanja njihovih potreba i jednostavnih rešenja koja im zaista olakšavaju život čine ovu kampanju velikom.
Boranka
U ovoj ideji raduje osvežavajuća transformacija koja nečem negativnom kao što je pepeo sa zgarišta daje novu upotrebnu svrhu i okupljajući ljude, bukvalno iz pepela stvara nove šume, novu nadu, novu budućnost. Svetla energija i divna životna poruka dolaze iz jedne tako male ali moćne „feniks“ transformacije.
Diesel hate Couture
Patnja i povređena osećanja nastaju kao rezultat stava o nekom događaju, tuđem mišljenju, komentaru… Zato je Diesel promenio svoj način gledanja na „hate“ i „trolovanje“. Uobičajena reakcija brendova na „hate“ je brisanje ili u najboljem slučaju ignorisanje uvredljivih komentara, ponekada suočavanje, ali Diesel daje još jedno rešenje – više od suočavanja, kreativno suočavanje. Odlična lekcija svim mladim ljudima koji svoje samopouzdanje svakodnevno izgrađuju i/ili urušavaju na društvenim mrežama.
BURN RASIST GIGA – Rolling Stone Magazine
Jedan vaspitni trik sa uzvišenim ciljem. Ko upadne u brižljivo smišljenu klopku za one koji uživaju u nasilju, netoleranciji i rasizmu zaista treba da „plati“. Stid, bes, osećaj isključenosti, zar nisu sve to osećanja koja rasisti svakodnevno bude u onima prema kojima ispoljavaju svoje ograničene stavove. Emotivni bumerang efekat – Rolling Stone Magazine servira rasistički orijentisanima dijapazon osećanja jedne žrtve. Ova kampanja poziva i na odgovornost prema sadržajima koji se svakodnevno konzumiraju i kreiraju na internetu. Da li se igramo vatrom?
TAMPON BOOK – The Female Company
Zanimljiv insajt, zapanjujuća činjenica, sistemska greška zaista zovu na netipična rešenja. Zašto, kada, kako je došlo do te nepravde u oporezivanju izgleda niko ne zna, ali iskopati je i ukazati na nju tako što je zaobiđemo na kreativan, iznenađujući način, bez preterane patetike i žučnosti koje su svojstvene kampanjama o diskriminaciji polova- inspirativno. Zabavna „subverzivna“ ideja koja zove na preispitivanje svega uvreženog i podstiče pravednost i slobodu duha.
KAKO ADVERTISING MOŽE DA PROMENI SVET?
Svet mogu da promene samo ljudi. Advertajzing može da ih nauči, informiše, inspiriše, usmeri, organizuje. Za korenitije promene potrebno je da ljudi poseduju znanja i motivaciju koja će da preraste u pravovremenu pametnu akciju, a potrebna je ne samo kritična masa koja pozdravlja promenu već masovnost prenosilaca poruke.
Advertajzing je u nekoj prelomnoj fazi gde je i dalje duboko u službi profita, ali kao da se probudio iz začaranog sna sopstvene svrhe i pokušava da stvori i nešto novo, humano, univerzalno dobro. Svaki brend sada bira, traga i kreira neke CSR ili CRM aktivnosti, čine dobra dela širom planete. Međutim, među posmatračima za sada još uvek ostaje prisutna i zdrava doza sumnjičavosti i pitanje da li se sve to opet dešava samo zarad profita? Zato je uloga advertajzinga dosta složena jer treba da pokrene, održi pažnju i na kraju krajeva zaista obaveže brend da se konkretno aktivira, da napravi razliku tamo gde je potrebno. Jer dobre namere su jedno, ali konkretna dela će stvarno promeniti nešto.