Društvene mreže su danas sastavni deo života i deo dnevne rutine svakog čoveka. Zato ni ne čudi što digitalna strategija sve češće postaje obavezan deo strategije poslovanja većine kompanija i biznisa. Koncept je vrlo jednostavan u teoriji – pratiti svoju ciljnu grupu i servirati im relevantan sadržaj, ali to svi rade i nastaje problem – prezasićenju mreža sadržajem.
Zato je jako važno pratiti trendove i tendencije i truditi se da budete ispred konkurencije.
8 glavnih trendova za 2020. godinu
1. Veća popularnost kratkotrajnog sadržaja – format storija
Ovde se misli na sadržaj kratkog trajanja, koji nakon određenog vremena više nije dostupan. Primer za ovo su Instagram, Snapchat i Facebook storiji. Razlog tolike popularnosti ovih formata je to što ljudska pažnja sve više opada, izazvano prevelikom količinom dostupnih informacija. U prilog ovome govori i podatak da je u januaru 2017. godine 150 miliona ljudi dnevno koristilo stori, dok je taj broj u januaru 2019. iznosio 500 miliona. (Statista)
2. Porast popularnosti društvenih mreža sa specifičnim sadržajem – TikTok, LinkedIn, Twitch
Facebook i Instagram su najveće, najpopularnije i sveobuhvatne platforme, ali nisu jedine. Imamo dosta manjih platformi sa tačno određenom nišom u okviru koje su popularne. Primer je TikTok, društvena mreža za kratke video sadržaje, naročito popularna kod mlađe populacije. LinkedIn i dalje ostaje prvi izbor za poslovne kontakte i B2B firme, dok je za gejmere najprimamljivija mreža Twitch.
3. Instagram ukida broj lajkova
Ovu promenu ste već možda primetili na svojim profilima, jer je Instagram uvodi postepeno, ali početkom 2020. planirano je da bude na svim profilima. To znači da će uvid u ukupan broj lajkova na nekom postu biti vidljiv samo korisniku čiji je taj post. Obrazloženje za uvođenje ove novine je to što su ljudi počeli da vrednuju sebe u skladu sa brojem lajkova koji dobiju, što nepovoljno utiče na mentalno zdravlje. Ovo obrazloženje je u isto vreme kontradiktorno sa novinom, jer će ljudi i dalje imati opciju da vide koliko lajkova imaju. Postavlja se pitanje da li je ovo pravi razlog uvođenja promene, ili Instagram želi da spreči dalji razvoj influenser marketinga kako bi povećao profit od klasičnog oglašavanja u okviru same platforme.
4. Širenje trgovine preko drušvenih mreža
Sve više kompanije koristi društvene mreže kao što su Instagram, Pinterest i Facebook za direktnu prodaju. Ovaj trend ima tendenciju da se nastavi i u narednim godinama. Razvoj Facebook i Instagram shop-ova podržava ovu tvrdnju.
5. Video kao dominantan format sadržaja
Video sadržaj je najprimamljiviji za korisnike i smatra se da ostvaruje najbolji Engagement. Takođe, često su video reklame plasirane na Facebook i Instagram i preko 10 puta jeftinije od onih koje sadrže samo fotografiju. Prema Cisco-voj studiji do 2022. godine video će činiti čak 82% ukupnog sadržaja na internetu.
Od ostalih trendova za 2020. godinu ističu se veća implementacija tehnologija kao što su AR i VR u društvene mreže, nastavak trenda razvoja influenser marketinga i veća regulativa koja se tiče privatnosti i bezbednosti podataka korisnika društvenih mreža.
Ukoliko želite da budete uspešni u jako dinamičnom i vrlo konkurentnom okruženju koje predstavljaju društvene mreže, morate ići u korak sa promenama i na vreme implementirati novine u svoju strategiju.
Izvor: Kliping Beograd