U ovom tekstu objavljujemo analizu rezultata poslovanja agencija za tržišne komunikacija u Srbiji u 2018. godini, a u okviru studije #AgencyReport19.
MMS Communications/Publicis One nalazi se na samom vrhu liste po poslovnom prihodu i na drugom mestu po neto dobiti. Ova agencija je u 2018. godini zabeležila rast poslovnog prihoda za 15,61%, pad neto dobiti za 2,79% i pad broja zaposlenih za 6,25%. Takođe, treba napomenuti da u je u Agenciji za privredne registre Republike Srbije MMS Communications registrovan kao pravno lice u okviru koga posluje sedam ogranaka, među kojima su i agencije Leo Burnett i Saatchi&Saatchi.
Na drugom mestu po poslovnom prihodu i na šestom po neto dobiti nalazi se agencija New Moment New Ideas Company. Ova agencija zabeležila je u 2018. rast po svim parametrima – 26,27% po poslovnom prihodu, 0,92% po neto dobiti, a uvećali su i tim za 4,55%.
Na trećem mestu po poslovnom prihodu i 24. po neto dobiti nalazi se agencija McCann Beograd, koja posluje u okviru I&F Grupe. Ova agencija je u 2018. zabeležila rast poslovnog prihoda od 5,47%, rast broja zaposlenih za 18,46% i pad neto dobiti za 62%.
Četvrto mesto po poslovnom prihodu i 25. po neto dobiti pripalo je agenciji Ovation BBDO. Ova agencija zabeležila je stabilan rast u 2018. godini po oba finansijska parametra – 25,09% po poslovnom prihodu i 5,45% po neto dobiti. Broj zaposlenih uvećan je za 8% u odnosu na 2017. godinu.
Fullhouse Ogilvy našao se po rezultatima poslovanja iz 2018. na petom mestu rang liste po poslovnom prihodu i na 20. po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je rast prihoda od 5,40% i rast neto dobiti za 1,50%.
U TOP 10 agencija po poslovnom prihodu iz 2018. godine nalaze se i agencije: Idea Plus Communications, Kreativa Unlimited, Real Grupa RGS, Smart Vision i Executive Group. Od navedenih agencija, jedino je Idea Plus Communications u prošloj godini zabeležila pad poslovnog prihoda za 15,55%.
Na samom vrhu liste po neto dobiti u 2018. našla se agencija WIND Communications, sa rastom od 375,63%.
U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 125 pravnih lica koja se primarno bave tržišnim komunikacijama (nudeći, pre svega, uslugu integrisanih komunikacija), što je povećanje od 11,61% u odnosu na 2017. Veliki broj manjih agencija za tržišne komunikacije posluju kao preduzetnici i za njih nisu dostupni podaci o finansijskim rezultatima, te nisu bili predmet ove analize.
Ukupan poslovni prihod agencija za tržišne komunikacije u 2018. porastao je za 3,67%, dok je neto dobit opala za čak 107,66%. Broj zaposlenih u agencijama za tržišne komunikacije opao je za 2,58%, a u 2018. iznosio je 1.358.
Uporedne rang liste sa finansijskim rezultatima za ovu grupaciju agencija možete pogledati na sajtu http://adwork.network/agency-report
Više informacija pogledajte na infografiku ispod: