Marketing mreža objavila je danas rezultate istraživanja agencija za organizaciju sajmova i drugih događaja, a u okviru studije #AgencyReport19.
Stabilan rast po oba finansijska parametra u 2018. godini obezbedio je agenciji MPG Plus prvo mesto po poslovnom prihodu i drugo po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je rast prihoda od 32,92% i neto dobiti za 49,84%. Pored toga, MPG Plus zaposlio je u 2018. 11 novih kolega što je uvećanje od 22,92%.
Na drugom mestu u tabeli po poslovnom prihodu i na petom po neto dobiti nalazi se Beoexpo System. I ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda za 17,98%, ali pad neto dobiti za 3,97%. Beoexpo System zaposlio je 13 novih kolega u 2018. što je povećanje od 39,39%.
Na trećem mestu po poslovnom prihodu i na sedmom po neto dobiti, nalazi se Poliplan 1 to 1. Ova agencija je zabeležila rast poslovnog prihoda za 20,31%, neto dobiti za 51,18% i broja zaposlenih za 2,63%.
Visoko četvrto mesto po poslovnom prihodu pripalo je agenciji Smartpoint Adria. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda u 2018. za 14,77%, ali pad neto dobiti za 31,12% i pad broja zaposlenih za 15,79%.
Agencija BTL Mandis Media, koja je u 2017. bila na samom vrhu liste, u 2018. našla se na petom mestu po poslovnom prihodu, sa zabeleženim padom od preko 50%. Ova agencija, iako je zabeležila pad neto dobiti od 44,63%, i dalje se nalazi na prvom mestu. U BTL Mandis Media zabeležen je i drastičan pad broja zaposlenih za 68,42%.
Pad poslovnog prihoda u 2018. godini zabeležile su i agencije BTL agencija, United Moment, Conference Republic, Congrexpo, I Team, Smart Media i Expo Solutions.
Rast poslovanja po oba finansijska parametra u prošloj godini zabeležile su agencije XYZ Communications, GO2 Event, Reprodukcija, Brand Life i Public Events.
Zanimljiv je podatak da se agencija XYZ Communications, koja je osnovana 2017. godine i čija je majka kompanija agenija MPG Plus, za veoma kratko vreme popela na sedmo mesto na prihodu i treće mesto po neto dobiti. Ova agencija je u prošloj godini uvećala neto dobit za preko 328%.
Agencija Reprodukcija zabeležila je stabilan rast u 2018. po poslovnom prihodu (85,89%) i neto dobit (127,71%).
U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 20 pravnih lica koja se primarno bave organizacijom sajamskih nastupa i drugih događaja.
Ukupan poslovni prihod agencija za organizaciju sajmova i drugih događaja u 2018. uvećan je za 4,75%, ali je ova grupacija agencija zabeležila pad neto dobiti za 18,57%.
Broj zaposlenih u agencijama za organizaciju događaja veći je za 12,82%, a u 2018. iznosio je 264. Najviše novih kolega zaposlila je agencija Beoexpo System (13) i MPG Plus (11). United Moment otpustio je 7, a BTL Mandis Media 13 kolega.
Ako bismo poredili veličinu agencija, po broju zaposlenih u 2018. godini, najviše je malih agencija 70%, zatim srednjih 25%. Samo jedna agencija spada u velike, preko 50 zaposlenih.
Uporedne rang liste sa finansijskim rezultatima za ovu grupaciju agencija možete pogledati na sajtu http://adwork.network/agency-report
Više informacija pogledajte na infografiku ispod:
Izveštaj sastavila: Ivana Parčetić Mitić