Povodom projekta #AgencyReport19, koji već drugu godinu za redom sprovodi portal Marketing mreža, pitali smo predstavnike agencija – šta za njih znači poverenje i da li danas možemo imati poverenje u agencije, klijente, medije i struku u celini. Tim povodom razgovarali smo sa Nemanjom Simićem, Managing Directorom agencije XYZ Communications.
„Povernje znači „sve“. Nema uspešnog odnosa kljent – agencija/agencija-klijent ukoliko nema poverenja ili je ono poljuljano. Imati poverenja u partnere nije samo lični stav, to je polazna osnova koja se nadogradjuje vremenom koje su dve strane provele u medjusobno uspešnoj saradnji. Imam utisak da je preduzetnički duh neprisutan kod nas, između ostalog iz toga proizilazi „preduzetnička klima“ u kojoj je samo sosptveni interes važan. To nije dobar put i to je kratkoročno, jedino win-win odnos omogućava dugoročno zdrave odnose medju partnerima.
Poverenje u medije i relativno loša reputacija struke su problemi sa kojima se suoočavamo poslednjih tridesetak godina. Percepcija „običnog čoveka“ je u većini slučajeva loša, kampanje su tu da bi se prodao proizvod koji nije kvalitetan i ne može bez reklame da nađe put do potrošačke korpe, reklame su na TV-u iz sličnog razloga – imam utisak da je to percepcija ljudi. Menjati svest je najteže, marketing kao industrija je teška borba, kako u moru svega lako dostupnog biti drugačiji, zanimljiviji, komunikacijski emotivniji, konkretniji, pitkiji, kako pronaći put do srca potrošača. Postići rezultate nije ni malo lako, snaga marketing sektora su ljudi. Ljudi sa kojima treba raditi i koji će svojim ličnim kvalitetom i napretkom doprineti i boljoj percepciji struke.“