Povodom projekta #AgencyReport19, koji već drugu godinu za redom sprovodi portal Marketing mreža, pitali smo predstavnike agencija – šta za njih znači poverenje i da li danas možemo imati poverenje u agencije, klijente, medije i struku u celini. Tim povodom razgovarali smo sa Draškom Tankosićem, osnivačem i CEO-om agencije UKT tržišne komunikacije.
„Deluje da su se agencije danas lepo snašle u birokratizaciji koja vlada u poslovnom okruženju. Nekoliko faktora je uticalo na položaj agencija na tržištu. Još sredinom devedesetih godina prošlog veka sve više su se pojavljivale sekretarice koje su se dopisivale sa sekretaricama iz marketing sektora kompanija, a sve manje grupa organizovanih profesionalaca iz ekonomije, sociologije i psihologije, talentovanih umetnika i programera. „Dobra fora“ je postajala kreativno dostignuće. Na državnom nivou nismo iskoristili šansu da uslovimo zakonom inostrane klijente obaveznim razvojem kampanja za njih na nivou našeg ili regionalnog tržišta. Ni u produkcionoj deklaraciji nema puno prostora, a kamoli obaveze da se napiše nešto o agenciji već se upisuju svi u procesu, a potpisuje klijent. Pičevi i javni tenderi nisu unapredili profesiju.
Razvoj interneta i dostupnost informacija doprineo je da se sve više ljudi oseća pozvanim da se bavi lepim agencijskim poslom. Često, mnogo njih nema uvid ni u sve faze koje su obavezne u procesu saradnje sa klijentom na sprovođenju kampanje.
Rezultat jeste da danas sa menadžmentom kompanija o idejama više razgovaraju advokati i finansijski stručnjaci, a najmanje agencijski ljudi, što nekad nije bio slučaj. Ideje koje menjaju stvari na tržištu nije moguće prodati preko sekretarice. Takva, velika ideja počinje da živi i kreće u realizaciju tek kada je shvatio, prihvatio i preuzeo kao svoju najodgovorniji u kompaniji sa prihvatanjem svih posledica. Pozitivnih i negativnih. Kada sa čelnim čovekom kompanije razgovara čelni čovek agencije u svakoj fazi, u takve agencije vredi imati poverenja.“