Glavna tema 5. regionalnog foruma komunikacionih lidera IZAZOV 2019, koji će biti održan 25. i 26. marta u hotelu Hyatt Regency u Beogradu, biće usmerena na transparentno i odgovorno poslovanje. Tim povodom, pitali smo kolege iz agencija i kompanija šta za njih znači transparentno i odgovorno poslovanje i zašto je ono važno za razvoj tržišta. Naša sagovornica ovoga puta bila je Jasna Dugalić, Deputy Managing Director, DIRECT MEDIA United Solutions.
Šta za Vašu agenciju znači transparentno i odgovorno poslovanje? Zašto je ono važno za razvoj tržišta?
Odgovorno poslovanje za nas podrazumeva da u svakom trenutku uspeh i rast naše kompanije bude srazmeran zadovoljstvu i rastu naših zaposlenih i shareholdera, partnera i saradnika, a da se istovremeno ponašamo etički prema konkurenciji i svim drugim akterima na tržištu, kao saveznicima u razvoju struke. Kao dugogodišnji lideri imamo obavezu da iniciramo i učestvujemo u kreiranju promena na bolje, bilo da se one tiču unapredjenja struke kroz konkretne projekte i inicijative ili unapredjenje regulatorne politike. Osim što podržavamo strukovne konferencije i na njima učestvujemo, svake godine organizujemo i Direct Media akademiju kojom prenosimo stečeno iskustvo i znanje, saradjujemo sa fakultetima na edukaciji budućeg kadra marketinške industrije, a u našem porfoliju su najnagradjivanije upravo kampanje koje se bore za neki društeveni cilj. Naša obaveza i uloga u razvoju tržišta je formalno i veća, imajući u vidu da predstavnici DIRECT MEDIA United Solutions zauzimaju čelne funkcije u strukovnim udruženjima IAA Serbian Chapter i IAB Serbia, sa kojima dosta radimo na osnaživanju struke. Kao članice poslovnih udruženja i inicijativa poput Digitalne Srbije, nastojimo da naša ekspertiza i poslovni ugled, doprinese ostvarivanju zajedničkih ciljeva u širem društvenom okruženju.
Šta će po Vašem mišljenju biti ključni izazovi struke u 2019. godini?
Brzina prilagođavanja struke digitalnoj eri i dalje će biti neujednačena i to vidimo kao najveći izazov za agencije koje nisu krenule na put transformacije. To je istovremeno i izazov za tržište, budući da neće moći ujednačeno da krene napred. Udaljenost naših tržišta od epicentra globalnih dešavanja, samo je kratkoročna prednost. Iako treba vremena da tehnološke promene koje se dešavaju u marketinškoj i medijskoj industriji globalno, zažive kod nas, ta transfomacija se u najvećoj meri odnosi na promene kompetencija ljudi i automatizaciju procesa koji podrazumevaju dugo vreme implementacije. Mi smo još prošle godine osnovali Data Science odeljeje, uveli promene u procesima rada, a ulaskom u United Grupu i formalno zakoračili u novu eru poslovanja. Nadamo se da ćemo sopstvenom transformacijom koja je u toku, moći da damo primer drugim agencijama kako da transformišu svoje poslovanje.