SVET – Sinoć u Americi održan je Super Bowl, finalna utakmica šampionata američkog fudbala, koja je postala više od samo dana fudbala i žurki koje se organizuju širom zemlje.
Gledaoci se uključuju u TV prenos i zbog svetski poznatih reklama, koje izazivaju senzaciju na Fejsbuku i Tviteru. Reklama od 30 sekundi koštala je preko 5 miliona dolara, što je ubedljivo najskuplji termin u istoriji televizije.
Ove godine, među oglašivačima koji su prikazali svoje reklame u toku utakmica našli su se Amazon, Anheuser-Busch InBev, Audi, PepsiCo, Burger King, Kraft Heinz, Google, Hulu, Kia, MARS, Microsoft, P&G, Hankel, Sprint, T-Mobile i drugi.
Agencije koje su za oglašivače pripremale kampanje za Super Bowl su Sunny, BBDO, Bear in the Hall, Bullish, Burrell Communications, David David & Goliath, DDB, Droga5, EnergyBBDO, FCB Chicago, FlyteVu Goodby, Silverstein & Partners, Grey, Horizon, Innocean Worldwide, JohnXHannes, Lucky Generals, Mark Woollen and Associates, McCann Merkley & Partners, Mother, MullenLowe, Pinnacle, Preacher, Red Fuse Communications, Ruffian, Saatchi & Saatchi, Siltanen & Partners Advertising, VaynerMedia, Venables Bell & Partners, VMLY&R i Wieden & Kennedy.
Reklama o kojoj se možda najviše govorilo na društvenim mrežama tokom utakmice bila je reklama Burger Kinga #EarLikeAndy.
Među zanimljivijim reklamama istakli su se i:
Budweiser „Wind Never Felt Better“
Google Translate, 100 Billion Words
Kia, Give It Everything
Microsoft, We All Win
T-Mobile, Holy Scroller
Washington Post, Democracy Dies in Darkness
Sve kampanje možete pogledati OVDE.
Pripremila: Ivana Parčetić Mitić