SVET – Ulaganja u oglašavanje na globalnom nivou porasti će i to pre svega na televiziji i internetu i dostići će vrednost od 484 milijardi dolara, pokazuju istraživanja. U 2011. godini na globalnom nivou uloženo je četiri odsto više sredstava u oglašavanje, nego prethodne godine.
Slična tendencija će se nastaviti i u ovoj godini kada će ta stopa porasti za dodatnih 4,9 odsto. Internet će ostvariti najveći rast od 12,8 odsto, televizija za pet, a štampani mediji tek za 0,5 odsto, saopštio je kabinet za analizu Stratedži analitiks.
Prihod od oglasa na globalnom nivou u 2014. dostići će vrednost od 520 milijardi dolara, ocenio je Ed Barton, direktor Instituta za strategiju elektronskih medija iz Montreala. „Prihod od oglasa na elektronskim medijima i dalje će rasti pre svega zahvaljujući visokom privrednom rastu zemalja u usponu i sve većoj popularnosti društvenih mreža i video materijala“, istakao je Barton. Televizija, na kojoj se plasira 40 odsto reklamno-propagandnog materijala ostaće i u narednoj godini najpopularniji medij za oglašavanje jer će zaraditi od oglašavanja, kako se procenjuje, 195 milijardi dolara, dok će ostali elektronski mediji ostvariti prihod od 85 milijardi dolara. U Evropi mediji će od ekonomsko-propagadnog programa zaraditi 106 milijardi dolara što je više za 3,7 odsto nego prethodne godine kada je ta stopa iznosila 2,1 odsto. Prihod od oglasa u elektronskim medijima u Evropi biće veći za 11,7 odsto, televizijskih za 3,4 dok će pisani mediji zabeližiti pad od 0,1 odsto. Oporavak japanske privrede posle prošlogodišnjeg razornog cunamija značajno će doprineti povećanju zarade medija od oglašavanja.
Izvor: Tanjug