Povodom projekta Agency Report, koji je pokrenula Marketing mreža, u saradnji sa agencijom IPSOS Strategic Marketing, uradili smo seriju intervjua sa predstavnicima najvećih kompanija u Srbiji na temu transparetnosti tržišta. Tim povodom razgovarali smo sa Anom Brzaković, menadžerkom za eksterne komunikacije kompanije Delta Holding.
Koliko je za vas kao klijenta važno da imate pregled poslovanja agencija u Srbiji? Koliko vam je važno sa kim ćete raditi i ko će vam biti partner u oblasti marketinških komunikacija?
Naravno da nam je važno. Kada biramo novu agenciju sa kojom ćemo sarađivati uvek tražimo više ponuda. Kriterijumi pri odlučivanju su osim predloga ideja, i profesionalnost i saradljivost predstavnika agencija. Važno je da se dobro razumemo, da možemo da konstruktivno komuniciramo i da se zajedno krećemo u željenom smeru. Tražimo nekog ko se za konkretan projekat uklapa u našu viziju i ko smatramo da će moći da realizuje ono što želimo i što zajedno osmislimo. Napomenula bih da nama osnovni kriterujem nije lista prethodnih klijenata te agencije, jer nekad se manje i nove agencije potrude mnogo više od onih koji u svoj portfolio imaju već mnogo velikih brendova.
Šta je, po Vašem mišljenje, trenutno najveći problem u odnosu klijent-agencija? Imate li neki predlog rešenja?
Iz perspektive klijenta, problem je kada agencija ima previše klijenata i previše posla pa u brzini pošalje predloge na kojima je potrebno dodatno još dosta raditi. Mi očekujemo od agencije da nam uštedi vreme i da vrednost, a ukoliko moramo da previše dodatno obrađujemo sve što agencija pošalje, onda do uštede vremena nije došlo. Klijenti vole da osećaju da im je agencija posvećena i da imaju osobu koja im pomaže i koja je deo tima. Predlog rešenja bio bi jasna očekivanja na samom početku i bolja organizacija posla.
Šta je za Vas transparentnost? Koliko je, po Vašem mišljenju, važno da poslujemo na transparentnom tržištu?
Transparentnost je veoma važna jer uz nju gradimo integritet i poverenje. Naše tržište je prilično malo i brzo i lako se upoznaju njeni igrači. Reputacija se teško stvara, a lako gubi tako da je transparentno i korektno poslovanje veoma važno, pogotovo u današnje vreme kada su nam informacije lako dostupne.