Marketing mreža pokrenula je seriju novogodišnjih intervjua sa direktorima i liderima u agencijama u Srbiji. Tim povodom razgovali smo sa Oliverom Perković, direktorkom agencije McCann Beograd.
Kako biste ocenili poslovnu 2017. godinu? Možemo li reći da je godina za nama bila uspešna godina za celu industriju?
Izazovna dinamična, kompleksna, uspešna – pored toga za nas jubilarna i raduje me da je završavamo sa ostvarenim planiranim prihodima i potvrdom kvaliteta našeg rada iskazanom kroz brojne nagrade: Effie, Golden Drum, Kaktus i UEPS. Mislim da je godina bila jednako zahtevna i za manje i za veće agencije, da su određene kategorije napravile pomak, ali sigurno da ima još prostora za podizanje kvaliteta i dalji razvoj.
Već dugo se govori o transformaciji industrije, ne samo u Srbiji nego i na regionalnom i globalnom nivou. Da li će, po Vašem mišljenju, transformacija biti ključna reč u 2018? Ko, šta u kom smeru treba da se transformiše u narednoj godini kako bi 2018. bila uspešnija poslovna godina?
Da, sigurna sam da će biti. Izazova je puno. Našu kompleksnost svakako nosi poslovanje na većem broju tržišta koja se nalaze u različitoj fazi razvoja, različitom ekonomskom okruženju, različitim kulturama. To nam pored izazova donosi i priliku da rastemo – da steknemo znanja iz nekih novih ili specifičnih industrija, da se i kvalitativno razvijamo dalje.
Šta će, po Vašem mišljenju, biti ključni poslovni izazovi u 2018. godini?
Digitalna transformacija pre svega. Svakako uslovljena i dobrim poznavanjem poteba i pshilogije korisnika, a pored uticaja tehnologije uslovljena kako sofisticiranošću tako i regulativama kada je u pitanju data management. Što se tiče samog proizvoda pored agilnijeg i fleksiblinijeg pristupa kreiranju i plasmanu samog sadržaja koje mislimo da će tržište zahtevati, takođe će se nastaviti i trend očekivanja od komunikacije i velikih brendova da su aktivni i involvirani u rešavanju određenih socijalnih ili kutlutrloških tema.
Navedite nam jednu domaću kampanju koja je po Vašem mišljenju obeležila godinu za nama i zašto?
Nisam sigurna da je jedna kampanja obeležila celu godinu – ali bilo je kvalitetnih kampanja u telekomunikacijama i FMCG-u. Agencije su bile zastupljenije na domaćim , regionalnim i globalnim festivalima sa većim brojem radova što je svakako za pohvalu. Pojedine su ostvarile i velike uspehe na važnim festivalima i treba im svakako čestitati na tome.
U kom pravcu će se, po Vašem mišljenju, kretati tržište marketinških komunikacija u 2018? Koje trendove možemo da očekujemo?
Trend integrisanih agencijskih modela i usluga će verovatno ući u svoju zreliju fazu – što sa sobom nosi i razvoj novih ponuda odnosno jednu sveobuhvatnost kroz oplemenjivanje i raznovrsnost usluga agencije.
Šta biste poželeli kolegama iz struke za 2018. godinu (u samo jednoj reči)?
Hrabrost.
Intervju pripremila: Ivana Parčetić Mitić