SVET – Prema najnovijem istraživanju američkog časopisa AdAge, 100 najvećih oglašivača na svetu povećalo je svoja ulaganja u marketing za 3,4 odsto u 2017. godini, na ukupnu sumu od 267 milijardi dolara. Ali pravi rast prema ovom izveštaju odvijao se u Kini, koja se sada može pohvaliti sa četiri najveća oglašivača na svetu.
Oglašivačka i promotivna ulaganja kompanije Alibaba, najvećeg online trgovca na malo u Kini, povećala su se za 50 odsto, na 1,3 milijarde dolara, što je najbrži rast u top 100 kompanija. Ulaganja internet giganta Tencent-a porasla su za 48 odsto na 1,4 milijarde dolara, čime je kompanija druga na listi po rastu ulaganja. SAIC Motor, najveća auto-grupacija u Kini, povećala je ulaganja za 4 odsto, na ukupni iznos od 1,6 milijardi dolara. Yili Group, najveći proizvođač mlečnih proizvoda u zemlji, smanjio je svoja ulaganja, ali ukupna potrošnja ove četvorke je ipak porasla za 20 odsto.
Ove kompanije su većinu svojih ulaganja usmerile u domaće kinesko tržište, koje je sada drugo najveće svetsko tržište oglašavanja. Ulaganja za oglase porasla su 8,7 odsto u 2016. godini, a ove će godine porasti za 7,4 odsto na 80,5 milijardi dolara, navodi se u novoj prognozi Publicis Zenith.
Amazon se našao na 11. mestu među globalnim oglašivačima, s ulaganjima od 5 milijardi dolara, a ispod njega našle su se kompanije kao što su Ford Motor, Coca-Cola i McDonald’s.
Na rang listi je još deset kompanija ove vrste, a neke od njih su Tencent, Alibaba i Rakuten, a one su u proseku protekle godine povećale ulaganja za 25,8 odsto. Zajedničko ulaganje preostalih 90 sa liste povećalo se za 1,7 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
Ukupno 65 kompanija na listi zabeležilo je rast ulaganja u oglašavanje, a ne iznenađuje da na ovoj listi nabrže rastućih ulaganja u oglašavanje dominiraju kompanije fokusirane na internet.
Više o ovoj temu na portalu AdAge.