Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

12 trendova u digitalnom marketingu u 2017.

U svetu u kojem je sve digitalno i interaktivno trendovi se menjaju i javljaju gotovo preko noći. Iza nas je zanimljiva #svedigitalno godina, a sada je vreme da usmerimo pogled prema bliskoj budućnosti i pokušamo predvideti dominantne trendove u digitalnom marketingu 2017. godine.

Mobile first kampanje koje ciljaju na mlađe potrošače
Ne treba posebno isticati kako su milenijalsi grupa od velikog interesa za brandove i oglašivače. Isto tako, poznato je da milenijalsi život provode na društvenim mrežama i ne odvajaju se od svojih pametnih telefona. Istraživanje pokazuje kako čak 95 odsto mladih u Hrvatskoj pristupa internetu putem smartphonea, što znači da će na našim prostorima još više porasti uticaj mobile first digitalnih kampanja. Uostalom, već ove godine pojedini veliki brandovi napravili su znatan iskorak na Snapchatu, a takav trend će se i u 2017. zasigurno nastaviti.

Kvalitet ispred kvantiteta u content marketingu
Kako pokazuje nedavno istraživanje instituta Zehnvier Research & Strategy, u 2017. godini kompanije će povećati budžete za content marketinške projekte, više će ih sprovoditi i – ono najvažnije – prednost davati kvalitetu nad kvantitetom. To je sasvim logičan smer jer će u okruženju hiperprodukcije digitalnog sadržaja korisnici više ceniti i konzumirati sadržaj koji privlači pažnju svojom kvalitetom, originalnošću i jedinstvenom porukom. Uporedo s tim, očekuje se i rast conten tmarketinških budžeta.

Dalje širenje native oglašavanja
Ako ste redovni konzument domaćih i stranih news portala, verojatno sve češće primećujete primere native oglašavanja, odnosno oglase koji su integrisani na web stranici tako da vizuelno i stilski ne odudaraju od ostatka sadržaja te donose dodatnu vrednost i informacije ciljanoj publici. U vreme kada klasični baneri imaju sve manji učinak, a sve više korisnika okreće se alatima za blokiranje online oglasa, native oglašavanje ima svetlu budućnost.

Sadržaj s (kratkim) rokom trajanja
Nestajući ili efemerni sadržaji zbog svojeg se roka trajanja doimaju ekskluzivnim i ličnim, što ih čini idealnim za sneak peekove, autentične behind the scenes uvide, promotivne akcije i nagradne igre. Posebno je popularan među milenijalsima, s obzirom na to da je 81% od 150 miliona aktivnih korisnika Snapchata mlađe od 25 godina. Upravo je Snapchat podstaknuo ovaj trend, a ova godina donela je i konkurentski Instagram Stories, što znači da je samo pitanje vremena kada će i 2017. iznedriti novosti kada je reč o takvom sadržaju.

Neki sasvim novi oblici vizuelnog sadržaja
S obzirom na velike količine slikovnog i video sadržaja kojima je prosečan internet korisnik svakodnevno izložen, potražnja za novim oblicima vizuelnog izražavanja sve je veća. Internetom već neko vreme kruže hibridni vizuelni sadržaji poput cinemagrapha i stereoskopskih slika, a u 2017. godini možemo ih očekivati još i više, kao i pojavu novih zanimljivih hibrida.

2017. je godina koja ide uživo
Ko ove godine nije pokrenuo opciju “prenos uživo” na Facebooku, neka digne ruku! Video sadržaj uživo korisnicima daje mogućnost učestvovanja u događajima na kojima u stvarnosti ne bi imali prilike prisustvovati (političke debate, predstavljanje novih proizvoda, “red carpet” događaji…). U Hrvatskoj se zasad aplikacije poput Facebook livea ili YouTube livea najviše koriste u političkoj komunikaciji ili informativnim medijima, s ponekim izletima social media influencera. Ipak, zbog aplikacija koje omogućavaju jeftini prenos uživo, za očekivati je da će se tom trendu prikloniti i mnoge kompanije u svrhu marketinga.

Personalizovan sadržaj – sadržaj samo za mene!
U prostoru digitalnog marketinga sve je veća gužva i potrebno je mnogo više da se kompanije, organizacije i institucije istaknu sa svojim sadržajem prema ciljanoj publici. Kako bi se postigao što bolji učinak (vidljivost, prodaja, interakcija…), sadržaj je potrebno oblikovati tako da krajnji korisnik dobije mogućnost poistovećivanja s brandom i osećaja “vlasništva” nad porukom. To može biti uključivanje u dizajniranje ambalaže s našim ličnim dodatkom (fotografija, ime…), preporuke za sadržaj koji bi nam se mogao svideti, lični e-mail prilagođen nama… Svi volimo kada naš omiljeni brand zna šta želimo i to ponudi samo nama! Personalizacija i dinamičan sadržaj važan su alat digitalnog marketinga koji omogućava da proizvodi pronađu direktan put do svoje ciljane grupe, a iduća će godina zasigurno beležiti porast takvog oglašavanja te nove, još profinjenije načine targetiranja.

Život u proširenoj stvarnosti nije rezervisan samo za Pokémone
Šest godina nakon prve hrvatske igre u proširenoj stvarnosti Air Raid, alarm za buđenje digitalnog marketinga na našim prostorima ove je godine uključila Pokémon GO igra! Iako je prvo uzbuđenje ubrzo splasnulo, trag koji su Pokémoni ostavili još čeka svoju slavu – mogućnost još jače interakcije između korisnika i kompanija. Ove su godine građani Hrvatske učestvovali u malom eksperimentu dve velike domaće kompanije koje su se priklonile vrućem pokémonskom trendu i iskoristile igru u marketinške svrhe. Magična privlačnost proširene stvarnosti iduće će godine biti još veća, a nadamo se da ćemo je imati prilike više koristiti na domaćem terenu.

‘Kružni’ video je hit
Snapchat je nedavno predstavio nove Spectacles naočale za snimanje koje mogu zabeležiti i sadržaj u obliku video zapisa u trajanju od deset sekundi. Takođe, kompanija je najavila i novi kružni video format u rasponu od 115 stepeni gledišta, sličan onome kakav ima i samo ljudsko oko. Prisetimo se, krajem prošle godine Mark Zuckerberg je na svom profilu na Facebooku objavio i prvi video od 360 stepeni, a nakon toga sve ostalo je bilo istorija. Dalji naglasak na video sadržaj već smo odavno predvideli, no sada će to iskustvo biti još bogatije i “zaokruženije”.

Mobilno iskustvo ispred svega
Sada već izvanično provodimo više vremena na mobilnim uređajima nego pred televizijskim ekranom ili računarom. Nedavno sprovedeno istraživanje pokazalo je kako od 82% korisnika Twittera koji na dnevnoj bazi gledaju video, 90% to čini upravo putem svog telefona. Google je prošle godine transformisao svoj algoritam za mobilnu pretragu, što se najviše odražava na rangiranje web stranica među rezultatima mobilne pretrage. Kako web stranice koje nisu optimizovane za mobilne uređaje mogu zbog te promene osetiti negativne posledice, očekujemo da će brandovi sve više poraditi na mobile-friendly i responsiv stranicama.

Novim kanalima do novih kupaca
U svetu i kod nas sve je prisutnija potreba za konverzijom komunikacije na društvenim mrežama u oblasti prodaje i marketinga. Aplikacije za slanje poruka tako dobijaju višestruku funkciju pa se, osim za dopisivanje s prijateljima, koriste i u promotivne svrhe i kao kanali kojima brandovi dolaze direktno do kupaca ili rešavaju probleme korisnika. The Wall Street Journal navodi primer azijskih korisnika koji vole imati mnoštvo opcija na raspolaganju te aplikacije koriste za kupovinu, igranje igara, sadržaj, razne pogodnosti, stickere itd. U našim okvirima ove smo godine već videli kampanje telekoma na Viberu i ponudu ekskluzivnih stickera za korisnike, a to je samo početak.

Virtuelna stvarnost postaje mainstream
Pokemon GO pokazao je da proširena stvarnost može privući pažnju masa, a takođe korisnicima postaje sve “jasnija” i pristupačnija virtuelna stvarnost, koja će marketingašima doneti mnoge kreativne izazove u stvaranju inovativnog sadržaja. Primere uspona virtuelne stvarnosti ne moramo tražiti samo u belom svetu – dovoljno je primetiti kako smo donedavno VR naočale mogli isprobati isključivo na promotivnim događanjima ili specijalizovanim sajmovima, a sada ih domaće telekom kompanije uvrštavaju u svoju ponudu uređaja. Dobrodošli u budućnost!

Izvor: Jasno&Glasno

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!