Nezavisno od toga da li je budžet izdašan ili malen, uspešan marketing je moguć ako se dobro definiše strategija. Hrvatski marketing stručnjaci poručuju da pre svega treba strateški pristupiti razvoju ideje i brenda, a potrebno je znati i koja je sama svrha brenda i kakvi su zakoni tržišta u određenoj kategoriji proizvoda ili usluga.
Goran Brkić, account director u agenciji Universal McCann, smatra da se i bez ogromnog budžeta može napraviti dobar marketing, ali tvrdi da je, želi li se to ostvariti, nužno studiozno pristupiti svakom oglašivaču, razumeti njegove potrebe, želje i mogućnosti i proizvod ili uslugu koju želi oglašavati.
„Za pojedine proizvode i usluge, dostupne već niz godina na tržištu, bez snažne svesti potrošača o njima, valja ipak izdvojiti više novca. Za neke nove dovoljna je i manja investicija da oglašivač ostvari željeni povrat uloženog“, objašnjava Brkić.
Sa tim se složio i Vanja Blumenšajn, kreativni direktor agenciji Senor, iza kojeg je je 15 godina iskustva i koji dobro poznaje veće i manje sisteme. Ipak, napominje da je sam pojam ‘velik budžet’ vrlo relativan i teško ga je odrediti. „Prvo bi trebali definisati šta je uopšte velik budžet. U svetskim razmerama naši su budžeti catering na setu neke ozbiljnije svetske TV produkcije. Činjenica je da današnje kampanje menjaju svoju klasičnu formu pa ponekad i post na Facebooku ili dobro odigran twit može napraviti posao, iako je dobra komunikacija kontinuirani proces. Nema tu velike tajne uspeha, pristupamo svakom problemu kao izazovu, istražujemo, trudimo se biti kreativni, pametni i relevantni, a uglavnom u tome i uspevamo. Verujemo da komunikacija treba sistemski graditi brend, a naš je zadatak pronalaziti uvek nove i kreativne načine komuniciranja sa publikom“, tvrdi Blumenšajn.
Ceo tekst pročitajte na portalu poslovni.hr.