I novac je ideja. Neko se dosetio da osmisli univerzalnu meru kojom označava vrednost. Jedna od mojih omiljenih lekcija u sedamnaest godina dugoj agencijskog karijeri je da ponuda ne govori o ceni, već o vrednosti. Kvalitetne ideje imaju vrednost, to je osnovna stvar. Kvalitetne ideje stvaraju vrednost, to je možda jos i važnije. Kvalitetna ideja je merljiva, daje rezultate, ostvaruje ciljeve i povećava profit. To sigurno vredi.
Definicija kaže da je ideja uvek nova kombinacija poznatih elemenata. Ideja ima svuda, u svakom aspektu života, ali mi naravno advertising profesionalci ćemo uvek kada govorimo o ideji prvenstveno govoriti o ideji kampanje ili ideji brenda. Mi je u Scholz&Friends Belgrade, “Orkestru ideja”, zovemo “Ideja dirigent”. To je ona jedna jaka misao koja pogađa u metu, pravo u centar i “gađa” suštinu. Važno je imati dobru glavnu ideju-melodiju zato što jedino tako možete ostvariti efikasnu komunikaciju.
Cela ideja oko ideje u marketingu je da ona štedi novac. Ideje su drugo ime za kreativnost u kreativnoj ekonomiji, a pogotovo u advertising industriji. U vreme digitalizacije, koncepti postaju sinominimi za ideje. Pošto kreativnost nikada nije cilj sama za sebe, ona uvek mora biti u funkciji ostvarenja klijentovih ciljeva. Kreativnost povećava i klijentov i agencijski profit. Kvalitetna ideja-koncept je promišljena, relevantna i efikasna. Ako biste imali neograničen budžet i neograničeno vreme na raspolaganju, mogli biste svoju informaciju neograničeno i da emitujete. Zakon profita nalaže da budemo efikasni. Ako nas brže uoče, više zapamte, požele i konzumiraju na osnovu toga, mi smo uradili posao. Zato su bitne ideje koje skreću pažnju. Kreativne agencije stvaraju upravo takve ideje.
O kreativnosti agencije svedoče ljudi i nagrade. Agencija Scholz&Friends Belgrade je prošle godine osvojila: Finalist Award na Digital Communication Awards u Berlinu, Golden Drum Award u Portorožu i 14 UEPS priznanja, uključujući i Dragan Sakan New Idea Award za projekat „Neotpevana pesma“. Našu kreativnost prepoznaju i lokalno, i regionalno i na evropskom nivou. U timu su neki od najnagrađivanijih pojedinaca na ovim prostorima.
Ostaje pitanje kako meriti vrednost kvalitetne ideje. Možda će jednoga dana agencije dominatno koristiti model „Payment by Results“. No pre toga, ja glasam za lako merljivi metod. Ideja košta onoliko koliko vrede ljudi koji su je kreirali i radili na njoj. Klijenti mogu da podstiču kreativnost upravo time što vrednuju vreme ljudi koji kreiraju kvalitetne ideje. Svi vole dobru ideju, zar ne? A dobru ideju osmišljavaju agencijski ljudi. Njihova vrednost određuje vrednost ideje. To je dakle vreme članova tima koji promisle ideju. Za to su potrebne godine iskustva, stalno usavšravanje, znanje da se ideja prepozna kad se pojavi, da se uobliči i plasira. Potreba je kvalitetna metologija rada. Idejni biznis je biznis, ima svoja pravila, svoje heroje i svoje uzore. Kao i u svakoj struci, logično je da se ceni stručnost, iskustvo, reference i preporuke. Mi se oslanjamo na proverenu metodologiju i kombinujemo je sa vrhunskom, dokazanom kreativnošću. Scholz&Friends Belgrade je jedina agencija koja može da se pohvali jedinstvenom kombinacijom nemačke efikasnosti i lokalne kreativnosti. To je naš recept za kvalitetne ideje.
Ulaganje u kvalitetnu ideju je, da zaključim, definitivno profitabilno. Kvalitetna ideja štedi novac, i može da se kupi po veoma fer ceni.
Za Marketing mrežu tekst napisala:
Tijana Adamov, Managing Director agencije Scholz & Friends