SVET – Najave u pogledu visine prihoda od oglašavanja u svetu se smanjuju, jer su najveća svetska tržišta oglašavanja morala smanjiti svoja očekivanja za ovu godinu. Po oceni Centra za istraživanje marketinga Warc, prihodi od oglašavanja u svetu će se ove godine povećati za 5,4 odsto, pri čemu je njegova najava, iz avgusta prošle godine, predviđala rast od 6,3 odsto.
Najveći uticaj na prihode od oglašavanja ima dužnička kriza u Evropi. Za Nemačku, kao jedno od najvećih tržišta oglašavanja u Evropi, tako najavljuju rast od 1,8 odsto prihoda od oglašavanja u ovoj godini, što je znatno manje od najavljivanih 2,6 odsto. Francuska bi trebala da zabeleži skromniji rast od 0,9 odsto. I za Italiju su najave značajnije korigovane – ovogodišnji rast prihoda od oglašavanja trebao bi iznositi 0,7 odsto, dok je avgustovska procena bila 2,7 odsto. Najlošije se piše oglašavanju u Španiji jer bi se ono moglo smanjiti za dva odsto, pri čemu su joj u avgustu prošle godine najavljivali rast od 2,5 odsto.
Verovatno nije nikakvo iznenađenje da će porastu svetskog tržišta oglašavanja ove godine najviše doprineti tržišta u razvoju, odnosno, BRIC (Brazil, Rusija, Indija i Kina). U Kini će tako rast oglašavanja zabeležiti stopu od 14,7 odsto, u Rusiji 14 odsto, u Indiji 12,4 odsto i u Brazilu 10,2 odsto.
Za Veliku Britaniju, SAD i Australiju, Warc najavljuje približan rast prihoda od oglašavanja od tri odsto.
Izvor: Media Marketing