today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

9 pravila za dobar content marketing u 2016.

Kreiranje sadržaja proces je koji iziskuje puno truda i vremena. Jasno&Glasno donosi nekoliko saveta koji ga mogu olakšati.

1. Planiranje (priprema)
Kažu da je dobra priprema pola posla. U produkciji sadržaja vredi isto pravilo. Kvalitetna priprema osiguraće vam da na vreme krenete u produkciju i imate dosta prostora za eventualno prilagođavanje. S temeljnim planiranjem imaćete više prostora za kreativnost nego da sve radite ad hoc. U ovom slučaju očekuju vas i bolji rezultati jer ste pritom stigli promisliti i poraditi na ostalim elementima produkcije sadržaja.

2. Šta (tema)
Jasno definišite temu koju obrađujete. Odredite kako se ta tema uklapa u vaš (nedelji / mesečni / godišnji) content marketinški plan, da li je komplementarna sa drugim komunikacijskim aktivnostima koje sprovodite, kako ih nadopunjava i potpomaže… Imajte na umu i ono što vaša publika želi konzumirati, teme na koje preferiraju kliktati, a koje se dovode u vezu s vašim brendom, proizvodima i uslugama. Osim toga, u ovoj fazi morate jasno precizirati kome se, kada, zašto i kako obraćate.

3. Kome (publika)
Dobro istražite publiku kojoj se obraćate i njeno ponašanje na online platformama. Jasno je da će jedna te ista tema namenjena različitim publikama biti potpuno drugačije prezentovana i distribuirana. Zato pre produkcije morate imati precizan odgovor na pitanje kome se tačno obraćate. Odgovor na to pitanje određuje u kojoj formi ćete proizvesti sadržaj, kakav ton komunikacije i vizuale ćete koristiti, na kojim platformama ćete ga i kada distribuirati i još puno drugih elemenata.

4. Kada (timing)
Prava stvar treba pravi trenutak da bi bila prava stvar, odnosno – timing je sve. Vi želite da sadržaj koji ste proizveli dođe do željene publike, a publika će taj sadržaj konzumirati ukoliko je objavljen u pravom trenutku, u trenutku kada će joj pomoći i pravovremeno je edukovati, zabaviti ili informisati. Zasigurno će više ljudi u proleće kliknuti na temu o pripremama sezonske namirnice nego na jesen kada ista nije dostupna sveža.

5. Zašto (cilj)
I pre nego što krenete u produkciju mora biti jasan razlog kreiranja sadržaja, odnosno cilj koji se njime želi postignuti. Da li je to, na primer, promocija proizvoda ili usluga među određenom ciljnom grupom, posećenost web stranicama ili generisanje kontakata, svaki od tih ciljeva utiče na vrstu sadržaja koji ćemo kreirati te kada i kako ćemo ga distribuirati.

6. Kako (format)
Odaberite format primeren za publiku koji će najbolje uticati na ostvarenje cilja. Na raspolaganju nam stoje zaista brojni formati poput videa, blogpostova, infografika, interaktivnih ili video infografika, e-Bookova… Nemojte zanemariti dizajn, odnosno vizuelnu prezentaciju jer korisnici bolje reaguju na vizualne sadržaje. Pripazite na ton komunikacije. Kreirajte originalan, autentičan sadržaj. Važnija je njegov kvalitet nego kvantitet.

7. Distribucija (oglašavanje)
Distribucija je još jedan od ključnih elemenata produkcije sadržaja. Ukoliko ste, na primer, kreirali e-Book koji ima za cilj prikupljanje e-mail kontakata željenih korisnika, nije ga dovoljno samo proizvesti već morate imati i plan kako ćete ovaj sadržaj pojedinim korisnicima približiti. Hoćete li ga inicijalno predstaviti na blogu i podeliti na društvenim mrežama te pritom oglašavati, da li je oglašavanje na Googleu bolja opcija, jesu li to banneri na određenim portalima ili možda cross promocija. Svaka od ovih radnji utiče na rezultat.

8. Praćenje (rezultati)
Nakon što ste odradili sve prethodne korake, na redu je praćenje i merenje rezultata te ostvarenih ciljeva. Koje metrike ćemo pratiti zavisi od ciljeva koje želimo ostvariti. Koliko je ljudi posetilo naše web stranice i na njima se zadržalo? Jesu li delili pojedini sadržaj? Koliki procenat njih je odmah napustio link, a koliki ostao na webu? Otkud su došli i koliko su se uopšte na njemu zadržali te po čemu su pritom klikali? Svaka od ovih brojki daje nam važan uvid u ponašanje korisnika i predstavlja temelj za razvoj i napredak.

9. Učenje (poboljšanja)
Jesmo li zadovoljni rezultatima? Šta smo napravili dobro, a što loše? Kako celi proces možemo poboljšati? Jesmo li bili dovoljno efikasni? Svaki kreirani sadržaj prilika je za naučiti nešto novo.

Izvor: Jasno&Glasno

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!