today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

83% potrošača za svoj novac očekuje vrhunsku uslugu!

Zašto smo se udaljili od čoveka, nazvali ga potrošačem i počeli da ga tretiramo nekako drugačije? Da li se vraćamo osnovama? Mišljenje ljudi, potrošača, korisnika usluga je važno čuti i osluškivati, te reagovati u skladu sa tim. Većina, 83% ljudi (potrošača) za svoj novac očekuje vrhunsku uslugu, a polovina je spremna da plati visoku cenu za kvalitetnu uslugu (s tim da je percepcija kvalitetne usluge takođe u rukama korisnika, a ne pružaoca usluge), rezultat je najnovijeg istraživanja koje su sproveli portal Marketing mreža, u saradnji sa agencijom Smart+ Research.

S druge strane, na našem tržištu vlada negativni sentiment, svega 27% smatra da većina kompanija u Srbiji dosta ulaže u kvalitet svoje usluge, kao i da 63% smatra da je kvalitet usluga u našoj zemlji na nižem nivou nego u razvijenim evropskim državama. Kvalitetna usluga podrazumeva ljubaznost i poštovanje kupca (80%), stručnost (50%), uslužnost i predusretljivost (25%).

Neki kvalitetnu uslugu opisuju i nenametljivošću, dobrom komunikacijom, ali i efikasnošću. Svega 1% dobija uslugu čiji kvalitet prevazilazi njihova očekivanja, dok 38% su suštinski nezadovoljni, jer ne dobijaju kvalitet usluge koji očekuju. Najbitnija dobra usluga je u Javnom sektoru (86%), Ugostiteljstvu, Finansijama i Maloprodaji (po 66% svaka), 57% navodi Brigu o lepoti i zdravlju i kvalitet njihovih usluga, a 53% putovanja i transport. Svega 15% kaže da nije iskusilo lošu uslugu, a oni koji jesu u najvećem procentu spominju lošu uslugu u javnom sektoru (71%), potom u maloprodaji (52%), Ugostiteljstvu (39%), Finansijama (32%). Implikacije koje je ta loša usluga izazvala su u nekim slučajevima doveli do odluke da više ne koriste usluge te kompanije (65% u ugoistiteljstvu, 63% u prodaji i servisu automobila, 42% u maloprodaji).

U nekim drugim, postali su taoci – nezadovoljni, ali drugog izbora nemaju i moraju da nastave da koriste te usluge na tom mestu – specifično za javni sektor (visokih 85%), transport (53%), briga o zdravlju i lepoti (47%) i interesantno, u domenu zabave (43%). Čini se da je preporuka prodavca važno sredstvo za unapređenje prodaje, imajući u vidu da 79% bar ponekad kupi neki proizvod ili počne da koristi uslugu samo po preporuci prodavca bez prethodnog iskustva sa tim proizvodom ili uslugom. Ovakva iskustva su najčešća u maloprodaji (čak 71%), ugostiteljstvu (47%), briga o zdravlju i lepoti (33%). S druge strane ne treba zaboraviti 21% koji nisu imali takvo iskustvo – to je propuštena prilika, bilo da prodavac ništa nije ponudio bilo da je ono što je ponudio nije u skladu sa potrebama. Takođe, kvalitetna usluga može dovesti i do zanemarivanja visoke cene proizvoda – 27% s s time slaže i kaže da je u njihovom slučaju upravo i bilo tako. Čini se da nikako netreba zanemariti toplu ljudsku reč, razumevanje, uslužnost i predusretljivost, obzirom da može dovesti do koristi i za kompanije i za potrošače.

Istraživanje je sprovedeno na uzorku preko 200 profesionalaca iz šest država regiona, a ispitanici su stručnjaci iz oblasti marketinga i odnosa sa javnošću, zaposleni u agencijama i kompanijama. Rezultati istraživanja predstavljeni su na petom regionalnom forumu komunikacionih lidera – IZAZOV 2019, koji je održan 25. i 26. marta u hotelu Hyatt Regency u Beogradu, u organizaciji portala Marketing mreža.

Glavna tema ovogodišnjeg foruma bila je transparentno i odgovorno poslovanje, o čemu su govorili predstavnici najvećih domaćih agencija i kompanija. Pored transparentnog i odgovornog poslovanja, teme foruma bile su i migracija oglašavanja; šta su pored profita drugi motivi zajedničkog nastupa agencija i kompanija na tržištu; merenje efikasnosti kampanja; šta je dovelo do usitnjavanja tržišta i kako će se to odraziti na struku, ali i zašto je ulaganje u lojalnost potrošača zapravo ulaganje u razvoj brenda. Na forumu se se, takođe, govorilo i o etici u poslovanju, kao i zašto bi transparentnost pitch procesa svima donelo benefite.

Poseban segment foruma bio je posvećen podsticanju dijaloga između agencija i kompanija, kroz različite tipove interaktivnih radionica, a organizovan je i teambuilding za učesnike. U okviru radionica, svoje studije slučaja predstavile su, između ostalih, i kompanije Lidl Srbija, Atlantic Grupa – Grand kafa, Knjaz Miloš, Banca Intesa, Belgrade Waterfront, Loreal Adria-Balkan, Apatinska pivara i Vip Mobile.

Forum IZAZOV 2019 podržale su agencije Ovation BBDO, Headline, Degordian, Direct Media United Solutions, DPC Group, Smart+ Research, Reprodukcija, Info Media Group, Propix, Chameleon, Digital Element, mBrainTrain, 365ads, kao i kompanije Vip Mobile, Bambi, Marbo Product, Zlatiborac, Apatinska pivara, Grand kafa, UniCredit Banka i Knjaz Miloš. Zlatni sponzor ovogodišnjeg foruma bila je I&F McCann Grupa.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!