today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

6 najznačajnijih trendova sa The Next Web 2019

“The Next Web je definitivno jedna od najznačajnijih konferencija na području Evrope koji se bavi marketingom, tehnologijom i inovacijama. Ove godine održao se po četrnaesti put u Amsterdamu, a ja sam imala sreće da po drugi put posetim ovaj festival i tokom 21 predavanja koje sam u dva dana slušala budem svedok najnovijih trendova i predviđanja kada je u pitanju naša industrija. U nastavku sam pokušala da vam prenesem šest najznačajnijih trendova sa ove konferencije.“ – izjavila je Ljubica Vukčević, Insight Manager u DIRECT MEDIA United Solutions.

M-commerce je budućnost retail-a
Već danas se dve trećine celokupne internet kupovine obavlja preko mobilnog telefona. Ovom trendu značajno doprinose društvene mreže koje osim što pojačavaju želju za posedovanjem artikala time što ih prikazuju svojim korisnicima, sada pružaju i mogućnost momentalne kupovine. Ono što će dodatno promeniti kupovinu posredstvom mobilnih telefona jeste sve lakši i brži checkout zasnovan na pojednostavljenju procesa plaćanja, poručio nam je Harley Finkelstein, Chief Operating Officer Shopify. On je naglasio i da je velika promena u svetu online kupovine izlazak mnogih brendova sa velikih portala za kupovinu (npr. sa Amazona) iz potrebe za prisnijim kontaktom sa svojim kupcima. Reč je o pristupu na kojem je Shopify izgradio čitav biznis model. Finkelstein je takođe istakao da će nevirtuelne prodavnice morati da ponude kupcima mnogo veću vrednost pri samoj kupovini jer uglavnom neće moći da pariraju cenama u online prodavnicama. U razgovoru na temu m-commerce-a, saznala sam i zanimljiv uvid sa razvijenijih tržišta prema kojem rast online kupovine hrane utiče na rast online kupovine ostalih vrsta artikala zato što kupci grade naviku učestalije kupovine.

AI je samo alat
Osvrnuvši se na sumnjičavost i bojazan javnosti zbog brzog razvoja AI, Cassie Kozyrkov Chief Decision Scientist Google, ukazala je na činjenicu da je ideja automatizacije stara koliko i ljudski rod jer čovek oduvek ima potrebu da stvari radi na lakši način, kao i da alati imaju svrhu samo ukoliko su uspešniji od čoveka u obavljanju određenih zadataka. Ona je, naravno, naglasila da će etička pitanja u vezi sa upotrebom AI biti jedna od ključnih tema u doglednoj budućnosti, a sa njom se saglasio i Gilad Lotan Vice President/Head of Data Science Buzzfeed, koji nam je, pored toga, objasnio kako Buzzfeed koristi mašinsko učenje za ubrzavanje procesa (kategorizacija sadržaja, optimizacija samog sajta, predviđanje viralnosti…) što im omogućava veći i brži rast.

Marketing prema mašinama
Na osnovu rasta podcasta – o čemu nam je na TNW 2019 govorio Alexander Klöpping, Founder & CEO Blendle – i sve veće prisutnosti i upotrebe kućnih i ostalih glasovnih asistenata – čime se u svom predavanju bavio Paul Robson, President EMEA Adobe, koji je na TNW 2019 predstavio glasovne komande za rad u Adobe programima – u doglednoj budućnosti se predviđaju značajni razvoji u audio sferi koja je u poslednjoj deceniji zaostajala za videom. Nama kao stručnjacima za oglašavanje i komunikacije će naročito biti zanimljiva nova vrsta marketinga koja će se razviti iz ovog trenda – marketing ka mašinama. Reč je o oblasti čiji razvoj nagoveštavaju istraživački insighti koji pokazuju da najveći broj ljudi koji zadaje komande glasovnim asistentima izgovara generičke nazive: na primer „Naruči pivo“ umesto “Naruči limenku Jelen piva“, pa zapravo algoritam asistenta odlučuje koji brend će biti naručen. Naš glavni zadatak će biti da komunicirajući sa glasovnim asistentima, njihove algoritme usmerimo na izbor brendova naših klijenata.

Gde je generacija Z?
Iako je već uvreženo mišljenje da je ciljna grupa 13-17, koja važi za jednu od grupa do kojih je najteže dopreti, sa Facebooka pobegla na Instagram, Simon Kemp, Chief Executive Officer Kepios, autor „We Are Social’s Global Digital“ izveštaja, pokazao nam je kroz podatke da je Instagram samo u poslednjem kvartalu 2018. izgubio 4% te ciljne grupe. Nakon ovog mita, Kemp je raskrinkao i sledeći koji tvrdi da je ova ciljna grupa otišla na Tiktok. Dok Tiktok, naime, jeste dobio skoro 200 miliona korisnika u prva tri meseca 2019, njegov pad je već krenuo, naročito u mlađim ciljnim grupama. Ono što je Kemp predstavio kao ključni uvid za ovu ciljnu grupu jeste da se oni u velikom broju sa social media sele na social community platforme. To predstavlja ogroman izazov za oglašivače jer u social community sferi nema oglašavanja, već je publici moguće prići samo kroz pažljivo birani sadržaj.

Danas su sve kompanije tehnološke kompanije
Michael Martin Global Head of Digital Products Nike, je ilustrativnim primerom pokazao kako se ponaša kompanija koja ozbiljno shvata digitalizaciju. Objašnjavajući kako im je iskustvo iz offline sveta pomoglo da bolje razumeju ljude, jasno nam je stavio do znanja da je Nike sada “tech company”. U današnje vreme ljudi očekuju da sva iskustva budu digitalna pa tako i u offline svetu traže iskustva koja su digitalna poput onih online. Zato je Nike prošle godine krenuo sa otvaranjem personalizovanih radnji da bi ove godine stvari digli na novi nivo kada su kroz svoju aplikaciju Nike Fit omogućili korisnicima da, skenirajući svoja stopala, odrede tačan broj željene patike s obzirom na model patike, dužinu, širinu i volumen svojih stopala i još mnoštvo parametara.

Kako se u 2019. određuje ciljna grupa?
Iako nam je svima jasno da odavno ne postoji nešto što bismo mogli nazvati „prosečnim“ potrošačem, Michael Gaston Founder & CEO Cut.com, nas je podsetio da više nije moguće koristiti ni nekoliko opisa za potrošača jer potrošači ne vole kada ih brendovi stavljaju u određene uloge pa se čak često namerno ponašaju suprotno od onoga kako ih je brend kategorisao. Kako razmišljati o ciljnoj grupi pričala je i Purna Virji Senior Manager of Global Engagement Microsoft, objasnivši da je pristup vođen „prosečnim potrošačem“ mrtav, odnosno da je ključ u inkluzivnom pristupu i posvećenijem sagledavanju potrošača. Kao primer inkluzivnog pristupa je ponudila scenario u kojem određeno rešenje osmišljeno za samo 26 hiljada potrošača bez jedne ruke jeste, zapravo, nešto što bi moglo kupiti i 13 miliona ljudi sa slomljenom rukom, kao i 8 miliona roditelja male dece koji uglavnom koriste samo jednu ruku.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!