today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

50% globalnog digitalnog oglašavanja odvija se na mobilnim uređajima!

SVET – U poslednjem izveštaju o globalnom tržištu oglašavanja, Magna – istraživačka agencija u okviru IPG Mediabrands, predviđa rast investicija u sferi oglašavanja za 3,7 odsto, odnosno na 505 milijardi dolara do kraja 2017. godine.

Digitalni mediji prevazišli su televiziju i preuzeli primat u prihodima od oglašavanja. Najvećim delom za to je zaslužna prodaja u segmentima impresija i klikova na mobilnim uređajima (54 odsto). Samo prodaja televizijskih formata će do kraja godine, prvi put nakon 2009. godine, opasti za 1 odsto.

Ključni nalazi istraživanja

  1. Na globalnom nivou, investicije u sferi oglašavanja povećaće se za 3,7 odsto u 2017. godini, i to na 505 milijardi dolara, što je u skladu sa prethodnim procenama koje je MAGNA objavila u decembru prošle godine. U odnosu na rast ostvaren prethodne godine (5,9 odsto), nova predviđanja predstavljaju primetan pad.
  2. Očekuje se da će globalni rast oglašavanja dostići 4,5 odsto u 2018. godini, uz povratak velikih televizijskih događaja na godišnjem nivou (Svetsko prvenstvo u fudbalu u Rusiji, izbori za predstavnički dom u SAD, Zimske olimpijske igre u Južnoj Koreji).
  3. 67 od 70 tržišta koje je MAGNA analizirala ove godine će doživeti određeni nivo rasta. U okviru 20 najvećih tržišta najviše se očekuju rast u Kini i Španiji (obe za 7 odsto), Indiji (12 odsto) i Rusiji (10 odsto).
  4. Najbrže rastući regioni ove godine biće Centralna i Istočna Evropa (7,2 odsto), ispred Južne Amerike (5,9 odsto) i Azijsko-pacifičkog regiona (5,6 odsto). Usporavanje u odnosu na 2016. uglavnom je koncentrisano u Severnoj Americi (1,7 odsto naspram 7 odsto prošle godine) i Zapadnoj Evropi (2,8 odsto naspram 4 odsto prošle godine).
  5. Nakon rasta tokom 2016. godine (3.3 odsto), ove godine prodaja televizijskih reklama smanjiće se za skoro 1 odsto zbog nedostatka sportskih događaja i erozije gledalaca i rejtinga, uprkos inflaciji cene po minutu emitovanja.
  6. Prodaja online reklama će se povećati za 14 odsto ove godine, dok će se prodaja offline oglasa (televizija, štampa, radio, OOH) smanjiti za 2 odsto. Online oglašavanje će preći 200 milijardi dolara (204 milijarde dolara) i postati kategorija broj 1 na globalnom nivou, sa 40 posto ukupne prodaje reklama, u odnosu na 36 posto koliko se odvaja za televiziju.
  7. U okviru digitalne prodaje, veći deo prihoda (54 odsto) generiše prodaja impresija i klikova na mobilnim uređajima. Mobilno oglašavanje će ove godine prvi put preći dosadašnji maksimum od 100 milijardi dolara (110 milijardi dolara).
  8. Video i formati na društvenim mrežama nastaviće da vode rast digitalnog oglašavanja (30 ili više odsto), dok će plaćeno pretraživanje ponovo udvostručiti rast prihoda (13 odsto) i ostati primarni format (skoro polovina prodaje digitalnih oglasa).

Prema rečima Vinsenta Letanga, Izvršnog potpredsednika globalnih ispitivanja tržišta u okviru MAGNA-e i autora izveštaja: „Rekordni nivo rasta u 2016. godini na globalnom nivou prevazilazi ekonomski rast i prevashodno je uzrokovan marketarima koji, iako pokušavaju da i dalje ostanu privrženi televiziji uprkos rastu cene emitovanja po minutu, spremno prihvataju nove mogućnosti koje pružaju digitalni mediji (pretraživači, društvene mreže, video formati i programatik). U 2017 i digitalni i offline rast će se usporiti. Prodaja internet reklama će ipak nastaviti da udvostručuje rast na većini tržišta (globalno 13 odsto), dok će prodaja televizijskih reklama pasti za 1 odsto zbog porasta cena, erozije rejtinga i nedostatka globalnih sportskih događaja.“

Srednja i Istočna Europa dostižu 7,2 odsto rasta, odnosno iznos od 16,7 milijardi dolara.

Prodaja oglasa u Srednjoj i Istočnoj Europi će ove godine porasti za 7,2 posto, na 16,7 milijardi dolara, što prevazilazi prethodna očekivanja. Rast potrošnje polako će usporiti u 2018. godini na 5,3 odsto.
Dok su tokom prethodnih nekoliko godina u regiji Srednje i Istočne Europe karakterisane kao politički nesigurne i ekonomski nestabilne, može se reći da se situacija unekoliko normalizovala i stabilizovala tokom 2016. i 2017. godine. Prihod od oglašavanja u Rusiji u 2016. godini porastao je za 10,5 odsto, a sličan rast se očekuje i u 2017. godini. Ukrajina se tokom 2016. godine oporavila, vraćajući se rastu nakon dve godine pada i ponovno će rasti do kraja 2017. godine.

Konačno, tursko tržište oglasa i ove godine nastavlja rast za gotovo 8 odsto, uprkos političkim nemirima i zatvaranju mnogih publikacija.

Pored oporavka Ukrajine i Rusije, najbrži rast dolazi iz Rumunije, Turske i Češke, kod kojih se ove godine uvećava više nego što je to očekivano.

Najsporiji rast u regionu očekuje se u Hrvatskoj, gde je aktuelna potrošačka deflacija. Očekuje se da i tržišta koja su se do ove godine borila pokažu izvestan rast ili znake oporavka u 2017. godini.

Kompletan izveštaj dostupan je OVDE.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!