Stručnjaci influenser marketinga iza sebe imaju vrlo intenzivan period u kome su morali mnogo da rade, ali i uče, s obzirom na pandemiju, ubrzanje koje se desilo na polju e-trgovine, rast postojećih društvenih platformi i pojavu novih. I mada je pred nama još jedna neizvesna godina, ono što je sigurno je da će se ekspanzija influenser marketinga nastaviti.
Kako industrija nastavlja da raste i sazreva, 2022. godina će kompanijama e-trgovine ponuditi uzbudljive mogućnosti za rast, koristeći najnoviju tehnologiju za stvaranje autentičnih i profitabilnih partnerstava. S tim u vezi, ovo je pet ključnih trendova koje bi trebalo da imate u vidu prilikom planiranja strategije u okviru influenser marketinga.
1. Influenseri će biti ključni partneri u pružanju besprekornog iskustva kupovine
U svetu e-trgovine, ali i trgovine uopšte, sve je više beskrajnih ometanja i podvala, dok potrošači traže najlakši način da kupe stvari koje su im potrebne. U korak sa tim ide i činjenica da lojalnost brendu sve više opada. Prema poslednjim istraživanjima od početka pandemije čak 73 odsto kupaca u SAD i 63 odsto kupaca u Velikoj Britaniji demonstriralo je nove kupovne navike, koje pokazuju veću sklonost ka digitalnom i da ljudi manje podrazumevano kupuju od brendova.
Opadanje lojalnosti brendu sa jedne strane je loša vest, ali sa druge stvara priliku za brendove da konvertuju nove kupce nudeći besprekorno iskustvo kupovine, a ključni partneri u tome će im biti influenseri. Kako prodaja putem društvenih platformi i plaćanje u aplikaciji nastavljaju da rastu u 2022, marketinške kampanje influensera biće ključne za stvaranje ne samo svesti o brendu već i za olakšavanje onlajn prodaje. Influenseri vam mogu pomoći da pošaljete pravu poruku, u pravo vreme i na pravoj platformi, što će podstaći dalju prodaju.
2. Influenseri će biti ključni za rast partnerskog marketinga
Kombinovanje influenser marketinga sa modelom partnerskog marketinga pomoći će brendovima da povećaju prodaju, podstaknu influensere i bolje prate njihov učinak. Redovno praćenje društvenih mreža pokazuje da influenseri imaju vredan doseg na njima, što znači da mogu pomoći brendu da poveća svoju bazu kupaca i uticaj partnerskih kampanja direktnim generisanjem prodaje sa partnerskim vezama. Brendovi uvek nastoje da maksimiziraju svoj ROI i budu sigurni da sprovode profitabilne marketinške strategije. Korišćenje partnerskog modela znači da će influenserima biti plaćen deo profita koji generišu, što će im pomoći da se podstaknu kao dugoročni partneri. Sa partnerskim vezama koje se mogu pratiti, brendovi takođe mogu meriti vrednost prodaje generisane njihovom kampanjom i proceniti učinak influensera.
3. Direktni podaci će podstaći organsko utvrđivanje uticaja
Pošto će Google postepeno ukinuti kolačiće nezavisnih autora do 2023, brendovi bi tokom 2022. trebalo da počnu da se pripremaju za budućnost bez pristupa određenim tačkama podataka i fokusiraju se na korišćenje direktnih (first-party) podataka za strateški marketing. Kada je u pitanju influenser marketing, direktnipodaci o mreži kupaca biće ključni za identifikaciju brend ambasadora za vaše marketinške kampanje. Analiza društvenog dosega i kupovnih navika vaše trenutne baze kupaca omogućiće precizno određivanje influensera sa organskim dosegom, koji se mogu aktivirati kao onlajn ambasadori u okviru vaše strategije influenser marketinga.
4. TikTok kreatori će nastaviti da podstiču trgovinske trendove
TikTok je platforma dizajnirana za otkrivanje sadržaja i visok angažman, što je povećalo potencijal TikTok kreatora. Oni sada sarađuju sa omiljenim brendovima kako bi njihove proizvode predstavili u sadržaju koji ne liči na reklamu i ne deluje kao reklama. Ovo čini platformu još moćnijom u podsticanju trgovinskih trendova kroz izazove brenda i sadržaj koji generišu influenseri. U 2022. možemo očekivati da će hešteg #tiktokmademebuyit koji se odnosi na najpopularnije trendove viralne trgovine postati još popularniji, jer platforma nastavlja da ulaže u razvoj komercijalnih funkcija, kao što je partnerstvo sa Shopify-om.
5. Profesija influensera će se sve više profesionalizovati
Jedan od najvećih trendova u influenser marketingu u 2022. biće kontinuirana profesionalizacija kreatora sadržaja zahvaljujući novim modelima unovčavanja na društvenim platformama. Društvene mreže znaju vrednost koju influenseri donose publici. Stoga, one ulažu u modele kompenzacije da bi podstakli influensere da nastave da ih koriste i angažuju. Fejsbuk planira da plati milijardu dolara kreatorima tokom 2022. godine, TikTok je pokrenuo fond za kreatore, a na Tviteru i Tviču pojedinačni korisnici mogu da plaćaju sadržaj svojih omiljenih kreatora. Kako će potencijal influensera u podsticanju trgovine na ovim platformama rasti, brendovi i aplikacije društvenih mreža moraju razmotriti kako da ih iskoriste kao ključne partnere u svom poslu.
Više o ovoj temi pročitajte na sajtu agencije Kliping Beograd.