Koliko god da proučavamo stručnu literaturu i čitamo članke, nerazrešena misterija ostaje kako napraviti Facebook stranicu koja će biti zaista uspešna i privlačna. Ponekad ne znamo ni koga bismo slušali, ni šta bismo mislili, niti koji bismo savet iz širokog dijapazona poslušali… Što se više trudimo, manje znamo, ili je to samo subjektivni osećaj?
Danas svi pišu blogove, savete, objavljuju ih, no šta je od svega toga relevantno i šta će nam koristiti u stvaranju uspešnih Facebook priča? Nedavno sam imala priliku slušati predavanje Guy Kawasakia i Mari Smith dvoje (daću sebi slobodu da to kažem) verovatno najuspešnijih ljudi koji svoj biznis vode na društvenim mrežama i sada vama koji niste imali priliku da ih slušate pokušavam preneti znanje koje sam poput sunđera upijala od njih. Sumirala sam sve ono što sam čula i ono što me iskustvo naučilo u 10 jednostavnih saveta.
1. Vrednost – da bi post bio uspešan, publici kojoj je namenjen mora biti vredan! Kako bi prosečan Facebook korisnik posvetio pažnju vašem postu u njemu mora pronaći nešto vredno pažnje. Možda nije ni potrebno, ali ipak ću spomenuti i sam princip rada „News Feed-a“. Naime rangiranje postova i njihovo prikazivanje u „News Feed-u“ vrši se na principu stroge selekcije, ukoliko se vaš post oceni kao vredan biće prikazan velikom broju vaših fanova, ali što „News Feed“ da manju ocenu vrednosti vašeg posta, to će manje puta biti prikazan korisnicima.
2. Informacije – većina korisnika Facebook-a postaje fan neke stranice kako bi bili na ekskluzivnom izvoru informacija. Upravo to je razlog zbog kojeg postovi koje objavljujete moraju biti informativni.
3. Analiza – svojim fanovima morate pokazati vaše analitičke sposobnosti, kako bi uvideli da ste relevantan izvor informacija, koji zna i može analizirati složene probleme. Morate im znati objasniti i približiti svaku temu o kojoj odlučite pisati, pa čak i ako se radi o nuklearnoj fizici. Ono što sami ne razumete nemojte ni pokušavati objasniti vašim fanovima, jer ćete samo izazvati kompletni haos!
4. Podrška – zapamtite da vaši fanovi na vašoj stranici žele pronaći mesto na kojem mogu dobiti podršku, bilo da se radi o pitanjima vezanim za vaše proizvode ili nečem desetom što nema veze sa vašim biznisom! Kako biste imali jasnu sliku o ovome što govorim, navesću vam jedan primer iz prakse. Pored brojnih upita koji su vezani za proizvode koje promovišemo, na jednoj od Facebook stranica javila se devojčica kojoj je uginuo kućni ljubimac, post koji je objavljen podsetio je na to, umirila sam je i pružila joj podršku koja joj je bila potrebna. Shvatate li sada na šta mislim kada kažem podrška u svakom smislu te reči?
5. Zabava – svima je poznata izreka: „Hleba i igara“ to je pravilo koje nikada ne bledi. Većina vaših fanova želi pronaći zanimljive i zabavne sadržaje koji će im ulepšati i upotpuniti dan. Niko na svetu ne želi gledati beskrajne promocije proizvoda, pa da želi pratio bi Top Shop kanale po celi dan.
6. Količina objava – ovo je pitanje o kojem se diskutuje danima, mesecima i godinama i nikako da se nađe neko univerzalno pravilo koje odgovara svima. Zašto? Zato što je svaka Facebook stranica različita i ima različitu publiku, ali postoji zlatna sredina, a to je objavljivanje postova od 1 do 4 puta na dan. Ukoliko imate brojnu i angažovanu publiku možete sebi dati slobodu da objavljujete sadržaje 4 puta dnevno isto važi i ako vam je publika uspavana ( a vi imate kvalitetne informacije) pa ih želite malo razdrmati, no ukoliko nemate šta „pametno“ objaviti, onda je bolje da ćutite, poruke za dobro jutro i laku noć i nisu baš kvalitetna komunikacija. Može vam pomoći i činjenica da je vaša publika naučila na vaš ritam objava i to je ono što postaje zaštitni znak i što ne biste trebali menjati ukoliko imate dobar feedback, ako nemate onda trebate pronaći ritam kojim diše vaša publika i tada objavljivati sadržaje.
7. Dužina objava – ovde važi pravilo „kratko i slatko“! Korisnici ne čitaju ni kvalitetne istraživačke tekstove koji su dugi, zašto bi onda trošili vreme na čitanje vaših kilometarskih objava? Razmislite! Vaš naslov ne bi trebao prelaziti 50 karaktera, a samo telo teksta ne bi trebalo biti duže od 3 kvalitetne rečenice.
8. Oštrina – iako vašu kompanije želite prikazati u najboljem mogućem svetlu, ne zaboravite da treba zadržati i dozu oštrine. Pod ovim se podrazumeva da se ne plašite izraziti svoje mišljenje. Ljudi koji stoje iza Facebook profila još uvek cene iskrenost.
9. Fotografije – slika govori više od hiljadu reči i ovo je pravilo koje nikada ne bledi. Ma koliko da je privlačan tekst koji objavite, ukoliko vam fotografija ne odgovara opisu to je trud uzalud. U vreme multimedije svi očekuju visok kvalitet sadržaja pa tako i fotografija. S obzirom na to da je Facebook promenio izgleda „Timeline-a“ potrebno je da vaše fotografije imaju veličinu 940*788 pixela, kako bi bile zadovoljavajućeg kvaliteta. Vi naravno možete postavljati i fotografije veće rezolucije koje će Facebook potom prilagoditi svojim standardima, ali manje ne dolazi u obzir.
10. Analitika – potrebno je pomno i redovno pratiti analitiku kako biste bili u toku s onim što vaši fanovi misle o sadržajima koje objavljujete, kada su online, šta im se dopada, a šta ne, kako biste videli do koga sežu vaše priče… Pored Facebook Insights-a možete koristiti Hootsuite i Buffer. Ukoliko vi imate neki alat za statistiku kojim ste zadovoljni, slobodno ga nastavite koristiti, čak šta više preporučite ga i nama.
Nadam se da vam je ovaj tekst dao osnovne smernice delovanja u konkurentnom Facebook svetu. Ukoliko imate nekih saveta i preporuka, molimo Vas da ih podelite sa nama.
Autor teksta: Adnana Pidro, MITA Group