Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

10 pobeda koje su učinile internet boljim u 2014.

Kada je poslednji put kampanja na društvenim mrežama izazvala osećaje u vama – bilo da se radi o sreći, nadi ili strahu? Društvene mreže u 2014. godini obeležili su kreativnost, faktori iznenađenja i emocije. Tokom cele godine nekoliko smo se puta oduševili idejama marketinških stručnjaka, a najuticajnije je izdvojila agencija Jasno&Glasno. Ovo su 10 internet pobeda u godini na izmaku!

1. CIA je stigla na Twitter – i pokazala da ima smisla za humor
Prvi tvit Centralne obaveštajne agencije SAD-a izazvao je oduševljenje internet korisnika na svim društvenim mrežama. S obzirom na to da je jedna od CIA-inih funkcija prikriveno delovanje, tačnije služenje američkoj vladi kao skrivena ruka u tajnim operacijama, niko nije očekivao da će se odvažiti i otvoriti javnosti putem Twittera.

2. Keira Knightley toplesom protiv Photoshopa
Keira Knightley odlučila je stati na kraj promovisanju nametnutih standarda ženske lepote, posebno pomoću omiljenog alata za uređivanje Photoshopa. Tako je pozirala u toplesu za magazin Interview, ali pod uslovom da se fotografije ne fotošopiraju. Uz pomoć društvenih mreža njen video i fotografije postali su viralni. Podsećamo, u 2004. godini Keira i studio za koji je radila bili su na meti kritika zbog fotošopiranja (da budemo precizniji, uvećavanja) njezinih grudi u plakatu za film Arthur.

Keira-Knightley-Photoshop

3. ALS Ice Bucket Challenge
Ice Bucket Challenge definitivno je postao fenomen društvenih mreža, usmerivši pažnju miliona ljudi diljem sveta na tešku bolest amiotrofičnu lateralnu sklerozu. Gotovo da nema slavne osobe, političkih lidera, ali i običnih korisnika koji nisu podržali kampanju deleći svoje video sadržaje ili statuse podrške. Spekuliše se kako je ova kampanja zauvek promenila način prikupljanja novca u dobrotvorne svrhe.

4. Svetsko prvenstvo u fudbalu oborilo sve rekorde na internetu
Twitter i Facebook doživeli su svoju najzaposlenije veče na dan finalne utakmice prvenstva, i to s milion interakcija diljem sveta. Tokom finala tvitalo je 619.725 tviteraša, ostvarivši rekord u broju tvitova u minuti tokom svih dosadašnjih događaja. Ukupan broj tvitova tokom utakmice Nemačka – Argentina iznosio je 32 miliona! Facebook je imao jednako dojmljive rezultate – tokom iste utakmice ostvareno je 280 miliona interakcija između 88 miliona ljudi.

BsdZ3VRCIAM6M13.jpg large

5. Samsung selfie tokom dodele Oscara
O najpoznatijem selfiju na svetu nemamo šta dodati s obzirom na to da je fotografija koju je tvitnula Ellen DeGeneres postala tvit s najviše retvitova u istoriji. Ellen je tako sa 3.366.390 retvitova s trona skinula tvit Baraka Obame u noći izborne pobede 2012. godine.

BhxWutnCEAAtEQ6

6. Twitter podržao “izlazak iz ormara” Ellen Page
Nakon iznenađenja koje je priredila na konferenciji u Las Vegasu, Twitter zajednica odmah je reagovala i mnogobrojnim tvitovima podržala 26-godišnju glumicu u njenom “izlasku iz ormara”. Prema Topssyju, njeno ime i prezime u jednom je danu na Twitteru spomenuto više od 200 hiljada puta.

7. #UmbrellaRevolution: Protesti u Hong Kongu prešli na prvu crtu interneta
Naizgled još jedan u nizu studentskih protesta uzeo je maha krajem septembra ove godine. Naime, povod okupljanju bilo je pravo stanovnika Hong Konga na slobodno biranje i kandidiranje na izborima. Policija je koristila suzavac, a protestanti su se branili kišobranima te je tako protest nazvan Umbrella Revolution. Dok je protest obišao svet te su ga podupirali pojedinci i organizacije diljem sveta koristeći hashtag #UmbrellaRevolution, Kini je uz dosadašnju zabranu korištenja Facebooka i Twittera ukinut i Instagram.

8. Društvene mreže okidač uspešnosti kampanje #HeForShe
UN-ova ambasadorka Emma Watson započela je kampanju #HeForShe, čija je namena podstaknuta muškarce da se angažuju u feminizmu i borbi za rodnu ravnopravnost. Nakon održanog govora o važnosti feminizma i borbi protiv stereotipa, videosnimak je postao viralan, a hashtag trend na svim društvenim mrežama. Ova je kampanja specifična zato što nije korišćena plaćena promocija – nije lansiran nijedan promotivni tvit, objava na Facebooku ili plaćeni oglas.

ByZiKdaIUAAeMXY

9. Instagram stao na kraj spamerskim računima
Nakon objave kako se tom društvenom mrežom koristi više od 300 miliona korisnika, Instagram je odlučio izbrisati sve neaktivne, spamerske i bot profile. Time je najveću štetu naneo slavnim osobama, a najteži udarac dobio je upravo Justin Bieber, koji je preko noći izgubio 3,5 miliona pratilaca. Ova internet pobjeda gotovo je jednako moćna kao i činjenica da je Instagram prestigao Twitter po broju korisnika.

10. Film The Interview ocenjen čistom desetkom na IMDb-u
Nakon cyber-napada i terorističkih pretnji, Sony je odlučio da neće prikazivati sporni film u američkim kinima. Stavimo li na stranu diplomatske razmirice između Severne Koreje i SAD-a i ozbiljno narušavanje slobode izražavanja, internet nas je ponovo oduševio. Naime, korisnici IMDb-a odlučili su da je upravo The Interview najbolji film ove godine.

Izvor: Jasno&Glasno
Autor: Ana Urlić

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!