Kompanija Hemofarm, u saradnji sa digitalnom agencijom Homepage i istraživačkom agencijom MASMI, sprovela je tokom marta i aprila istraživanje u cilju evaluacije i unapređenja Facebook stranice “Svako dobro – Hemofarm” od strane njenih fanova.
U istraživanju je učestvovalo preko 600 ispitanika i prvo je ovo vrste u Srbiji. Šest od deset fanova saznalo je za „Svako dobro“ Facebook stranicu tako što je neko od njihovih prijatelja lajkovao ovu stranicu. Pored toga, svaki četvrti fan ciljano je tražio stranicu Hemofarma. Zanimljivo je da su fanovi stranice, stariji od 55 godina, znatno češće za Facebook stranicu saznali preko zvaničnog sajta Hemofarma, nego oni starosti od 13-24 godina.
Na pitanje „Zašto ste lajkovali stranicu Svako dobro?“ svaki peti fan rekao je da je lajkovao zbog korisnih i zanimljivih saveta koje je pronašao na njoj ili zanimljivih i lepih poruka, postova, citata. Ime, tradicija, poverenje i dobro predstavljanje kompanije, kao zbirna kategorija koja govori o odnosu prema Hemofarmu kao brendu, predstavlja treći glavni razlog lajkovanja Facebook stranice, za koji se odlučio svaki peti fan. Zainteresovanost za oblast farmacije i medicine, kao i kvalitetan izgled stranice, takođe su nešto češći razlozi za lajkovanje stranice. Za žene, zanimljive i lepe poruke, postovi i citati su znatno češći razlozi lajkovanja.
Informacije o zdravom životu i navikama, pitalice i nagradne akcije kao i motivacioni posteri sadržaji su koje bi, na osnovu rezultata sprovedenog istraživanja, fanovi najviše voleli da vide na “Svako dobro“ stranici. Linkovi na tekstove, kao i prikazivanje sadržaja u formi infografika, najprivlačniji su za najveći broj ispitanih fanova.
„Čak 6 od 10 fanova pristupa Svako dobro Facebook stranici putem PC, laptop, notebook računara, svaki četvrti najčešće čini to putem pametnog telefina, a 12.4% putem tablet računara. Postoje veoma interesantne polne razlike, a koje se odnose na tip uređaja sa koga fanovi najčešće pristupaju Facebook stranici: dok žene znatno češće to čine preko pametnog telefona, muškarci frekventnije koriste tablete“, rekao je za Marketing mrežu Dušan Stojaković, koordinator za korporativni marketing i održivi razvoj u kompaniji Hemofarm.
On dodaje da, što se tiče praćenja sadržaja “Svako dobro“ Facebook stranice na drugim društvenim mrežama na kojima fanovi imaju kreirane profile, Instagram i Twitter prednjače po broju korisnika, kao i po broju onih koji bi na toj društvenoj mreži pratili sadržaje ove stranice. Stojaković navodi i da je istraživanje pokazalo da je čak 76% ispitanika ocenilo kao veoma verovatno (ocene 9 ili 10) da bi preporučili stranicu prijateljima, te oni ulaze u grupu “promotera“.
„Zadovoljstvo nam je što je realizovan projekat strateškog planiranja daljeg prisustva Svako dobro – Hemofarm koncepta na društvenim mrežama na osnovu istraživanja zadovoljstva Facebook fanova ove stranice i uz uvažavanje njihovih sugestija. Neke od pretpostavki koje smo imali i koje smo testirali na osnovu reakcija fanova stranice na sadržaje koje kreiramo su potvrđene, dok su nas neki drugi zaključci, kao onaj da i muškarci i te kako cene savete o očuvanju i unapređenju zdravlja, otvorili su nam nove perspektive u obavljanju ovog posla. Zadovoljstvo je raditi sa klijentom koji ima toliko sluha i razumevanje za značaj social veba da smo u mogućnosti da strategiju komunikacije na njemu zasnujemo i unapredimo na osnovu ovakvih istraživanja“, rekao je za Marketing mrežu Miloje Sekulić, E-PR i suosnivač agencije Homepage.
Autor: Ivana Parčetić Mitić