Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Želite li biti ESG champion, zavirite u svoj core business

Anketa o ESG zrelosti koju su 2021. sproveli Verdantix i Cority pokazuje da je 92 odsto ispitanih kompanija iz Severne Amerike i Evrope trenutno u procesu prilagođavanja poslovnih strategija i modela kako bi bile održivije.

Sve veća uključenost i interes različitih društvenih grupa za poslovanje kompanija stavili su održivost u središte poslovnih odluka. Od kompanija se očekuje da uz dugoročniji pogled na finansijsku održivost posebnu pažnju posvete globalnim izazovima poput klimatskih promena, povećanja nejednakosti i kršenja ljudskih prava. Možda se pitate, kako vaša može uticati na te izazove i gde je uopšte prostor za vaš doprinos, no mogućnosti su brojne ako pažljivo pogledate u svoje poslovanje.

Briga za društvo i okolinu je poslovna prilika

Istraživanje koje Accenture redovno sprovodi među predsednicima uprava pokazuje da su odluke o održivosti u sve većoj meri pod uticajem očekivanja tri grupe: klijenata i potrošača, zaposlenih te investitora i deoničara. Iako ove grupe zanimaju različiti aspekti poslovanja, svi žele znati isto – s kojom svrhom kompanije posluju, kako je ostvaruju i koji su dokazi za to. Prema istraživanju Svetskog ekonomskog foruma, Generacija Z (a oni su sve zastupljeniji i kao potrošači i kao zaposleni) pokazuje najviše brige za dobrobit planeta i prebacivanjem fokusa sa prepoznatljivosti brendova na vrednosti za koje se zalažu utiče na potrošačko ponašanje drugih generacija.

Lideri održivosti kao Unilever, Ikea ili Patagonia brigu o svojim uticajima na društvo i okolinu integrišu u poslovne modele i strategije, a 42 od 100 najvećih evropskih kompanija je ESG kriterijume ugradilo u bonuse menadžera.

Na primeru Patagonije najjasnije se vidi preuzimanje odgovornosti za budućnost čovečanstva integracijom održivosti u svrhu. Osnivač Yvon Chouinard i njegovo porodično vlasništvo i upravljanje prebacili su na zakladu Patagonia Purpose Trust kojoj je glavni cilj „Zemlju učiniti jedinim deoničarom Patagonije“, a svu dobit koja nije reinvestirana u poslovanje preusmeravaju u borbu protiv klimatskih promena.

Autentičnost je na ceni
Kompanije koje žele zaštititi svoje dugoročne poslovne interese pri integraciji načela održivosti u svoje poslovanje treba da sagledaju sve svoje aktivnosti i partnerske odnose, a najveću pažnju trebaju posvetiti upravljanju uticajima koji proizlaze iz core businessa.

Čak 79 odsto investitora koji su učestvovali u PwC Global Investor Survey kaže da su im ESG rizici važan faktor pri donošenju odluka o investiranju, a 49 odsto već sada je spremno prodati svoja ulaganja iz kompanije koja ne radi dovoljno na integraciji ESG kriterija u poslovanje.

Kako bi doskočile ovim izazovima i pravovremeno prepoznale rizike i prilike, kompanije trebaju sprovesti dubinsko snimanje svih aspekata poslovanja. Ono uključuje prepoznavanje ESG rizika, s posebnim naglaskom na osetljivim društvenim grupama, zajednicama i okolini. Zbog sve veće pažnje koja se pridaje manipulisanju podacima, važno je o svom napretku redovno, transparentno i na razumljiv način izveštavati javnost. One kompanije koje otvoreno komuniciraju o svojim negativnim uticajima i dosledno rade na povećanju dobrobiti za klijente i potrošače, svoje zaposlene, radnike duž lanca vrednosti i zajednice u kojima posluju, u boljoj su poziciji za osigurati i svoj dugoročni finansijski prosperitet.

Primena načela održivosti izazov je, ali i prilika za svaku kompaniju. Odgovor za oboje nalazi se u aspektima poslovanja koji su nam najbliži i najpoznatiji. Najvažnije je da odlučno krenete u proces i za početak procenite sopstvenu ESG spremnost!

Autor teksta: Riki Pahlić
Tekst prenet sa sajta hauska.hr
spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!