Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Zašto je koristan povremeni „back to basics“?

Da li su PR i „show me results“ princip u korporacijama prijatelji ili neprijatelji? Da li idu ruku pod ruku ili se mora uzeti u obzir ono čuveno – „pa naš posao je specifičan i nije sve merljivo“. Hajde da probamo da ovaj odnos analiziramo u tekstu.

Najpre, već smo u velikom broju tekstova na temu PR-a u korporacijama apsolvirali nekoliko ključnih stvari. PR je od proste podrške biznisu, postao strateški partner. PR više nije tu samo da promoviše aktivnosti biznisa, već i da pripremi teren, ukaže na komunikacione rizike i prednosti. Zatim, tu su neophodnost mudrog biranja strateškog cilja komunikacije, balansiranje, znatno više obraćanja pažnje na kontekst, umerenost i emociju, odnosno empatiju. Dalji trendovi digitalizacije su tu i nikuda neće otići.

Dalje, bez obzira na to u kom sistemu trenutno radimo, svi smo profesionalci sa imenom i prezimenom, i sve što uradimo potpisano je upravo našim inicijalima. Naša struka jeste pod pritiskom brzine, površnosti, gubitka interesovanja za suštinu… Kao uostalom i mediji i mnoge druge industrije. Ipak, ako hoćemo da budemo odgovorni, moramo nastojati da zadržimo ozbiljnost u poslu.

Četvoro, tu je i edukacija. PR mora da nastoji da novinare što bolje upozna sa širom tematikom industrije u kojoj kompanija posluje, a ne samo da ih obaveštava o svojim aktivnostima. Tako se podiže nivo informisanja o određenoj industriji, radi se na podizanju kvaliteta medijskog sadržaja i daje doprinos kvalitetnijem izveštavanju o samoj kompaniji. Isto važi i za takozvanu samo-edukaciju profesionalnih komunikatora.

I sada nakon svega, kako merimo uspešnost rada i koliko je ispravan princip „show me results“ u PR-u? Pa, možda će mi mnoge kolege zameriti – ali, važan je. Da, opterećujući je. Da, možemo reći da PR nije prodaja ili core biznis, pa da se takve stvari mogu tražiti. Ali, ipak mogu…

Zašto sam u ovakvoj temi napravio ovakav uvod. Pa zato što nas ona podseća da nam je ipak povremeno potreban i koristan jedan ozbiljan „back to basics“.

I šta nam kaže taj „back to basics“?

Kaže nam, na primer, da iako smo uradili super dizajn ili montažu, ne smemo zaboraviti osnovne postulate u našem poslu – dostupnost, pravovremenost, transparentnost, verodostojnost, poverenje. Kaže nam da, iako svi ulažemo u digitalnu komunikaciju i nove medije, što je i te kako ispravno i donosi brojne benefite, ne smemo zaboraviti tradicionalne medije. Naročito ukoliko radimo u industrijama koje to zahtevaju. Sasvim konkretno, vesti na nacionalnim televizijama i dnevne novine, odnosno njihove portale, i dalje gleda i čita milionski auditorijum. Ne smemo to zaboraviti kada izrađujemo PR planove ili dobijemo upit od novinara.

I sada da se vratimo na pitanje sa početka teksta, naravno da možemo i moramo pokazati rezultate u svom poslu i to se očekuje i očekivaće se. Logično je. Uspešnost PR-a možemo meriti dobro poznatim tehnikama koje uvek „rade“ poput citiranosti u medijima, tonaliteta medijskih objava ili dosega i to su solidni metrički pokazatelji. Tu su i brojevi pregleda, indirektan uticaj na prodaju, publika koju ste okupili na mrežama, komentari i podrška koju dobijate. Ali, tu su i oni dodatni benefiti, a to je efekat koji je PR doneo biznisu, koji možda nije tako lako izmeriti poput broja pozitivnih ili negativnih objava, ali se svakako može meriti kroz dobro pripremljene planove komunikacije i izbegnute, odnosno rizike kojima se dobro upravljalo, što je naročito važno ukoliko radite u industriji čiji se osnovni biznis u velikoj meri zasniva na terenskim aktivnostima.

Što se tiče samog NIS-a, eksterne komunikacije nastoje da kroz strateški planiranu komunikaciju podrže kompaniju u dostizanju svojih ciljeva. Istovremeno, jačanje imidža i reputacije se podrazumevaju, kao i promocija aktivnosti i rezultata, kako u biznisu, tako i u oblasti društvene odgovornosti. I to ne samo u Srbiji, već i na drugim tržištima balkanskog regiona na kojima poslujemo. Eksterne komunikacije NIS-a su, takođe, u godinama za nama prošle procese transformacije i modernizacije i naša evolucija i modernizacija se nastavljaju. Pred nama je dalje unapređenje digitalnog prisustva, hrabro i pionirski smo izašli na društvene mreže, poput Tik-toka, na kojima prisustvo naftnih i energetskih kompanija gotovo da i ne postoji. Takođe, pred nama je i nastavak inoviranja rada sa tradicionalnim medijima. Jer, i te kako je moguće biti inovativniji i interesantniji kako u izboru, tako i u oblikovanju tema i sadržaja za tradicionalne medije i u osmišljavanju specijalnih projekata.

Tekst napisao: Stefan Despotović, direktor PR Centra NIS-a

Foto: Nebojša Babić

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!