Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Trendovi u digitalnom dizajnu za 2014. godinu

Komercijalna upotreba interneta počela je pre skoro 23 godine i od tada pa do danas, broj korisnika premašio je dva biliona, dok procene kažu da će do kraja 2015. godine na svetu postojati više od 2 biliona internet sajtova. U kom pravcu se razvija digitalni marketing i kako će se kampanje razlikovati jedan od drugih? Agencija Foster+Svensson pripremila je nekoliko najvažnijih trendova u digitalnom dizajnu za 2014. godinu, koji bi trebalo da doprinesu boljem predstavljanju ponude, kao i zanimljivijem prikazivanju sadržaja.

Fotografije i dalje ostaju važan i neizostavan element svakog sajta i imaju prednost, čak i nad video klipovima. U 2014. godini, način obrade fotografija bi trebalo da bude u fokusu, dok bi same fotografije trebalo da budu još veće, kvalitetnije, oštrije, ali ponegde i samo malo zamućene tj. blurovane, kako bi se stvorio efekat važnosti sadržaja i da bi se pažnja posetilaca sajta preusmerila na važne detalje i informacije. Uz korišćenje fotografija sa jarkim bojama i kontrastima u kombinaciji sa ostalim sadržajima, sajtovi će biti zanimljiviji, dok će pažnja posetilaca uvek biti prisutna.

Kontinuirano pomeranje stranice (continuous scrolling) je trend u digitalnom dizajnu koji se primenjuje sa ciljem jednostavnijeg čitanja objavljenih članaka. Budući da stalno pomeranje stranica iziskuje novo učitavanje i još nekoliko dodatnih klikova, ovaj detalj je veoma bitan, jer čitaoci sa lakoćom prelaze na nove članke i teme. Jednostavno, kada se stigne do kraja stranice, automatski će biti učitana nova tema ili prikazana navigacija sa početka stranice. Kontinuirano pomeranje stranice treba da zabavlja čitaoca malim detaljima i elementima, stvaranjem utiska animacije, ali ujedno i olakšavanjem celokupne navigacije, pa samim tim i korišćenje sajta.

Veći fontovi će biti još veći. Jedna od glavnih „zasluga“ za to su poboljšane rezolucije monitora i displeja na svim uređajima, što čini da sada već standardna slova izgledaju suviše mala u odnosu na ilustracije i dizajn koji ih prate. Naravno, to svakako ne znači da treba koristiti prevelike fontove samo zato što je to trend ili to treba da bude, već je velike fontove neophodno pravilno grafički složiti sa ostalim elementima, kako bi oko čitalaca moglo odmah da prepozna važne, prodajne i udarne informacije, od pratećih ili dodatnih. Grafički dizajn u svom najboljem obliku.

Obrada i prikazivanje tekstualnih sadržaja postaje standard. Pored trenda u korišćenju većih, ali ne prevelikih fontova, takođe je postalo važno na koji način je napisan tekst koji posetioci čitaju. Da li stranice sadrže previše teksta, u kojem obliku, kako je raspoređen, da li ima previše podataka i činjenica na jednom mestu tj. u jednoj ili dve rečenice itd. Trend koji dolazi u 2014. godini, tekst tretira podjednako sa svim delovima sajta, ali uz mnogo pojednostavljenja i izbegavanja klišea i fraza koje ne znače mnogo, već samo iskorišćavaju prostor za koji autori ne znaju kako da ga popune. Pravi primer za to su fraze „izlazeći u susret potrebama korisnika, kupaca, klijenata i osluškujući tržište“, zatim „želeći da saznamo vaše cenjeno mišljenje“, pa preko „želimo da čujemo vaše mišljenje, jer nam je važno“, ili u digitalnom obliku pravljenja specifikacije za proizvode tipa „Notebook X, XXGB RAM, XXUA PT044“… Pravom obradom teksta i korišćenjem jednostavnih i razumljivih reči može da se kaže mnogo više. Čak, i pravna terminologija poput raznih odricanja odgovornosti (poznatih kao disklejmeri) može da bude zabavna i korisna za čitaoca, ukoliko se jednostavno i razumljivo napiše. Složene i dubokoumne poruke trebalo bi da budu zamenjene jednostavnim porukama koje će biti jasne i razumljive.

Tekst bi trebalo da aktivira čitaoca tj. da ga zainteresuje još od naslova, fotografije, podnaslova, pa sve tokom čitanja samog teksta i teme indirektno ga navodeći da uvek sazna više o temi koju čita. Tekst treba da bude pregledan, jasan, razumljiv, umeren, nikako napisan u industrijskom žargonu, već u meri koju čitalac očekuje i razume. Svakako nije ni lako ni jednostavno u par rečenica opisati proizvod, uslugu ili samo preneti informaciju, ali tu se upravo stvara mogućnost aktivacije čitaoca da daljim interesovanjem sazna više, pa čak i kada su u pitanju već pomenute pravne napomene ili disklejmeri.

Objedinjujući dizajn za sve mobilne uređaje (responsive mobile design) predstavlja jedan od najbitnijih elemenata digitalnog marketinga. Razvoj i napredak mobilnih uređaja u poslednje vreme predstavlja pravi izazov za sve dizajnere sajtova. Prema podacima za treći kvartal 2013. godine, od ukupnog broja poseta sajtovima na internetu, 28% čine posetioci koji dolaze preko mobilnih uređaja, što je povećanje od 67% u odnosu na isti period prošle godine. Ovaj trend raste i nastaviće se i u sledećoj godini. Da bi korisnicima mobilnih uređaja bili prikazani sajtovi na internetu, ranije su se pravili posebni sajtovi za mobilne uređaje (mobilni portali, wap sajtovi i sl.). Međutim, tehnologija, ali i sami uređaji su napredovali i sada su internet sajtovi mnogo drugačiji i automatski se prilagođavaju tipu mobilnih ili desktop uređaja na kojima se prikazuju. To je veoma praktično, jer sada dizajneri i programeri ne moraju da održavaju dva različita sajta, već samo jedan, a on će se automatski prilagoditi uređajima na kojima se prikazuje. Zapravo, posetioci odnosno čitaoci i treba da budu na prvom mestu, jer se za njih sajtovi upravo i prave.

Ravan dizajn sajta (flat design) je nešto što je već nagovestilo jednostavnost koja je tako potrebna. Budući da je Apple nedavno objavio novi operativni sistem iOS 7, koji je minimalistički, potpuno ravan i bez mnogo linija i oštrih uglova, ovaj način dizajna je veoma brzo usvojen od strane dizajnera kao inspirativan. Microsoft je zapravo jedan od prvih koji je primenio ovu vrstu dizajna u svom operativnom sistemu Windows 8. U skladu sa tim, promenjene su i ikonice za deljenje sadržaja na društvenim mrežama. One su dobile ravan i jednostavan dizajn i ispostavilo se da ovde nije reč samo o dizajnu već i o vizuelno privlačnijem sadržaju koji je doneo mnogo više deljenja i poseta internet stranicama. Nove ikonice su u proseku oko 40% manje u odnosu na prethodne, što zapravo ima smisla, jer ravan dizajn isključuje senke i oštre linije za čije je učitavanje ranije bilo potrebno mnogo više kilobajta.

Nastavak teksta pročitajte na sajtu agencije Foster+Svensson.

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!