Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Trendovi koji će oblikovati budućnost agencija!

Promena je jedina konstanta na koju možemo računati u životu – i u marketingu. Tehnologija i dalje donosi većinu promena u marketingu. Kreativne ideje ne dolaze samo iz kreativnih sektora agencija. Agencije i njihovi klijenti moraju ostati u koraku sa razumevanjem najnovijih alata i platformi kako bi mogli prepoznati koji od njih imaju izdržljivost da opstanu, a koji su prolazni trendovi. Uspeh agencija biće uslovljen njihovom sposobnošću da se prilagode i primene sledećih šest trendova.

Tehnologija će i dalje nastaviti da uklanja posrednike
U svakoj industriji, tehnologija i dalje čini procese efikasnijim, a u nekim slučajevima i potpuno prevaziđenim. Agencije nisu samo mesta gde brendovi mogu dobiti kreativne kampanje. Poslovni model agencija u budućnosti biće jedno hibridno, saradničko preduzeće. Biće sastavljen od manjih grupa višeg osoblja iz celog spektra glavnih disciplina, koje će sediti na vrhu grupe odnosa sa startupima, tehnološkim firmama i pojedincima koji će agencijama i njihovim klijentima pružati najbolja razmišljanja u vezi sa brendom. Brendovi i agencije (ili holding društva) ne smehz raditi u „fabrikama“. Moraju postojati otvoreni sistemi za deljenje.

Više takmičenja iz medijskih firmi
Mnoge društvene, sadržajne i medijske firme počinju shvatati da mogu povećati svoje prihode gradeći kreativne studije koje im omogućavaju da brendovima ponude kreativnost, kako bi oni potrošili više novca na medijsku kupovinu kod njih. Uspon Facebookovog Creative Shop-a, Googleovog Creative Lab-a i YouTube studija omogućava ovim igračima stvaranje sadržaja kao alata za prikupljanje više medijskih dolara na svojim platformama. Druge firme, koje su se ukrcale na ovaj voz stvaranja sadržaja, uključuju igrače kao što su iHeartmedia, The New York Times, WSJ, i Buzzfeed. Uz nastavak takmičenja ove prirode, cena kreativnosti postaće umerenija.

Brendovi će nastaviti da „istiskaju“ agencije
Kako troškovi medija budu padali, odnos s potrošačima postaće osnovna kompetencija svakog branda. Brendovi će graditi vlastite medijske tehnologije i proizvoditi sopstvene sadržaje. Isto tako, rast programatičnog marketinga i rastuća važnost korištenja podataka iz prve ruke idu u korist novog odnosa s agencijama. Dobri primeri brendova koji su vodeći u ovome su Red Bull, Patagonia i GoPro. Agencije će morati promisliti šta su zapravo i moraće postati platforme tehnologije i usluga. Međutim, za to će trebati vremena, pošto će mnogi veliki brendovi nastaviti da se muče sa sopstvenom transformacijom, a njihova birokratija će usporiti evoluciju. Isto tako, kontinuirani pomak ka multikulturalnom tržištu u SAD-u tržište oglašavanja dovoljno će usložniti da stvori prilike za agencije.

Co-opetition
Talenat je ključ uspeha za agencije danas. Ali ne postoji način za bilo koju organizaciju da zaposli one najbolje. Postoji slavna izreka suosnivača Sun Microsystems-a, Bill Joya: „Bez obzira ko ste, većina najpametnijih ljudi rade za nekog drugog.“ Kako bi privukle vrhunske talente, agencije će morati da se promene iz zatvorenih sistema, koji prodaju rešenja, u otvorene sisteme koji pomažu klijentima da definišu prava marketinška pitanja i pronađu najbolje talente koji na njih mogu odgovoriti. Budućnost će biti saradnička, gde će se mešati sredstva treće strane sa sopstvenim rešenjima, kako bi se stvorile najefikasnije i najefektivnije strukture.

Ideje dolaze odsvakud
Tehnologija omogućava svima da postanu proizvođači, brend ambasadori ili medijski kanali. Pre samo nekoliko godina, Whit Hiler je bio potpuni amater koji je hteo praviti oglase. Danas je on poznat kao čovek koji stoji iza nekih od najzanimljivijih i najsmešnijih kampanja u poslednjih nekoliko godina, uključujući Beardvertising, „Najduži hashtag na svetu“, stvoren za promociju A&W-ovog novog sendviča od piletine i Applebeejev „Girls Night Out“. Whit je aplicirao za poslove u nekoliko agencija, ali nikada nije dobio povratni odgovor. Njegov prvi izlet u ovoj industriji bio je u otvorenom pozivu iz Victor & Spoils-a. On je pobedio, a njegova ideja za Harley Davidson, „No Cages“, postala je moto ovog brenda. Ključ za agencije je da iskoriste postojeći korisnički-generisan sadržaj i potrošačke interakcije s pametnim rešenjima (prepoznavanje slika, ciljanje zasnovano na kontekstu, te izazovi kroz crowdsourcing). Aplikacije kao što su Magisto i Pixlee omogućiće brendovima da prikupljaju i koriste korisnički-generisan sadržaj uz minimalne troškove.

Ljudi su novi medijski kanali
Umesto stvaranja oglasa koji će biti postavljeni na medije kako bi doprli do ljudi, nova paradigma biće stvaranje deljivih ideja a potom prepuštanje distribucije samim ljudima. Nedavna IPSOS istraživanja pokazala su da je sadržaj stvoren od strane potrošača za 35 odsto pamtljiviji i da dobija 50 odsto više poverenja. To predstavlja porast organskog marketinga.

Više informacija pronađite na sajtu Digiday.

Autor teksta: John Winsor, CEO, agency Victors & Spoils

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!