Povodom projekta Agency Report, koji je pokrenula Marketing mreža, u saradnji sa agencijom IPSOS Strategic Marketing, uradili smo seriju intervjua sa predstavnicima agencija na temu transparetnosti tržišta. Tim povodom razgovarali smo sa Nikolom Sekulićem, direktorom agencije Smart+ Research.
Koji je bio Vaš motiv za učešće u projektu #AgencyReport18? Zašto i ostale agencije treba da pošalju svoje podatke?
Iako mi je u prvi mah delovalo pomalo imperativno predstavljeno, vrlo brzo sam imao otrežnjujući povratak u realnost, i sveopštu pasivnost koja je na ceni, pa mi nije trebalo dugo da shvatim da je ovo bio pravi i jedini pristup, koji će osigurati najbolji odziv i najkvalitetniji outcome. Zato smo i odlučili da podržimo inicijativu i ideju vodilju da se sistematizuje i učini malo jasnijom slika koju imamo u/o ovom našem mikro-univerzumu.
Zašto je, po Vašem mišljenju, važno da imamo transparetno tržište sa javno dostupnim podacima o poslovnim rezultatima agencija? Šta je za Vas transparentnost?
Transparentnost tržišta je conditio sine qua non rasta i razvoja tržišta, fer tržišne borbe, ultimativni način realnog sagledavanja situacije, sebe i ostalih, koji daje operacionalizovane mere i korake kojima bi se mogli pomerati ka napred, i time dodatno stvarati i održavati zdravu konkurenciju, forsirati jedni druge na konstantno usavršavanje i napredak, pratiti svetske i domaće trendove i kreirati nove, a ne konstantno tapkati u mestu i mraku.
Za našu agenciju, važno je ….
Edukovanje i osvešćivanje tržišta o značaju i potrebi za istraživanjima, što je malo paradoksalno s obzirom na godinu i vek u kojima živimo. Naravno, uporedo sa tim, ili uprkos tome, i pokušaj da utičemo na razmišljanje klijenata da je „jeftina roba“ gotovo uvek, u praksi, i najskuplja roba, i da ma koliko restriktivni budžeti bili, svoje poslovne strategije ne mogu graditi na informacijama koje dobiju od ponuđača koji je izašao sa najnižom cenom, a po svaku cenu, i bez razumevanja poslovnih izazova pred kojima se nalazi klijent, ili mogućnosti da na kvalitetan način odgovore na njih. Iako naravno nismo kreatori te reference, vrlo rado se u razgovoru sa klijentima pozivamo na čuveni „Armageddon“ (Michael Bay, 1998) i epski „motivacioni“ govor koji drži Steve Buscemi, gde, parafraziram, kaže „…Harry, znaš, sedimo na 4 miliona litara goriva, 1 nuklearnoj glavi, i u stvari koja ima 270 hiljada pokretnih delova, koju je napravio finansijski najpovoljniji ponuđač. To čini da se osećaš dobro, zar ne?…“