Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Bojana Čarmak Pribilović, Direktor marketinga, Globos osiguranje.
U kojoj meri su danas kompanije u Srbiji spremne na inovacije?
Kada govorimo o inovacijama, javljaju se tri ključna pitanja – da li kompanija ima inovatore (da li je sposobna za inovaciju), ima li sredstava za sprovođenje inovacija i da li uopšte prepozna ideju kao inovaciju koja može doneti konkurentsku prednost. Da kompanije žele uspešne inovacije nema dileme, jer ne postoji kompanija koja ne bi želela da ima bar 5 metara prednosti u odnosu na svoje konkurente u trci na 100 metara.
Mislim da su kompanije u Srbiji i spremne i sposobne za inovacije i mislim da svaka inovacija daje vetar u leđa kompaniji inovatoru u kojoj zahvaljujući uspešnosti inovacije raste profesionalno samopouzdanje, jača se tim, pozitivna energija se širi i bilo bi dobro da posledica toga bude rast profita. Naravno, inovacije se brzo kopiraju, tako da zapravo inovator mora kontinuirano da bude u procesu inoviranja, a u uspešnim kompanijama, verovali ili ne, neke inovacije se čak i odlažu i čuvaju kao džoker za trenutak kada zatreba dodatni podsticaj rastu ili profitu.
Šta konkretno znači inovativna marketinška komunikacija?
Iskorak u odnosu na uobičajeno, novina u odnosu na sve što je viđeno do tada, marketing komunikacija koja izazove vau efekat i kod ciljne grupe, a i kod kolega je inovativna. Kod dobrih kampanja, više elemenata kampanje je inovativno i to je onda prava marketinška poslastica.
Treba težiti inovativnoj komunikaciji, ali smatram da je od inovativnosti bitnije da su uvek svi elementi kampanje ili komunikacije izbalansirani. Ukoliko inovativnost nije uspešna, budite sigurni da postoji negde neki nedostatak, a to vrlo lako može biti proizvod koji nije in line sa komunikacijom, komunikacija koja nije in line sa ciljnom grupom, ciljna grupa koja nije in line sa samim proizvodom… U tom trenutku treba biti iskren i pronaći šta je nekompatibilno na liniji proizvod – brend – podrška.
Savet mladim marketarima je da nastoje da uvek postoji neki inovativni element u svakoj njihovoj kampanji ili projektu, a još je bolje ukoliko je ta novina rezultat njihove lične kreativnosti.
Šta danas znači biti remarkable stručnjak?
Biti izuzetan stručnjak zahteva duboko i široko znanje iz matične oblasti, iskustvo koje nije samo dugo već i bogato raznovrsnim projektima, ali i odlično poznavanje svih ostalih aspekata poslovanja, jer niko od nas nije odvojena jedinka unutar kompanije, već svaki naš potez ima uticaja na mnogo drugih poslovnih procesa u kompaniji.
Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
Najponosnija sam na kreiranje brenda Globos osiguranja, koje je startovalo praktično od nule i u njega sam utkala svo svoje znanje i iskustvo.
Ideja je bila doneti svežinu kroz sve marketing elemente i diferencirati se od konkurencije. Kao eksperiment, pokušala sam sa implementacijom principa brend marketinga iz FMCG-a, naravno u meri u kojoj to osiguranje može da iznese zbog svojih specifičnosti i preciznosti u komunikaciji koja je neophodna kako se klijenti ne bi doveli u zabludu. Uspela sam u tome i učestvovala u ostvarenju ciljeva kompanije zajedno sa kolegama.
Savet mladim kolegama – svake godine nastojte da napravite iskorak u poslu, takav da on, u tom trenutku, bude vaš poslovni uspeh na koji ste najponosniji.
Spisak svih nominovanih dostupan je na sajtu mark-awards.rs