Brzina. Neformalnost. Sloboda. Klikovi mišem, skoro pa prate brzinu naših misli, te je gotovo postignuta sinhronizacija na ovoj relaciji. Osim toga, više niko ne želi da se zamara nepotrebnim protokolima i formama. Nadalje, gotovo se ne može zamisliti lakoća komuniciranja i kretanja na višem nivou. Posledica ovih odlika, upravo je efikasnost razmene informacija.
Društvo XXI veka gladno je informacija. Nameće se pitanja da li je porast obilja informacija posledica naše gladi za istima, ili je naša glad za informacijama posledica porasti njihovog broja iz dana u dan. Bilo kako bilo, evidentno je da je upijanje informacija u lične ili poslovne svrhe postalo svakodnevica svakog pojedinca. Društveni mediji još više su ubrzali postupak dolaženja do informacija. To je izgradilo lojalnost ljudi prema društvenim mrežama. Ljudi im veruju i redovno im se vraćaju. Danas je uobičajeno proveriti vest na društvenim mrežama. Uvek se može naći neko ko je bio na licu mesta ili bar blizu. Osim prikupljanja informacija, omogućeno je i njihovo odašiljanje. I to selektivno. Podobnost za kreiranje imidža na ovakvim mestima može se oceniti samom desetkom. Mi biramo koje će informacije ići u etar, ko će moći da ih vidi, do kada će biti vidljive…
Za intervencije je potrebno samo nekoliko klikova mišem, odnosno nekoliko sekundi. Da li može biti lakše? Ono što je još neverovatno jeste to da su svi tu i za svakog ima mesta. Pojedinci kreiraju svoju sliku za javnosti, shodno svoji željama. Ljudi se nikada nisu sretali tako često na ulicama kao što se sreću na polju društvenih medija. Oni su nam omogućili da svakodnevno budemo u nečijim životima. To posebno odgovara ponuđačima danas. Koja je verovatnoća da će neko pogledati propagandni program za neki proizvod na nekoj televizijskoj stanici bas u trenutku njenog emitovanja? Danas, ne bas visoka. Koja je verovatnoća da će neko videti našu propagandu na nekoj od društvenih mreža, bilo direktno preko našeg profila, bilo preko ,,prijatelja“? Danas, izuzetno visoka.
Promovisanje putem društvenih medija potrebno sinhronizovati u jedinstvenu celinu sa ostalim promocionim aktivnostima subjekata, koji žele da steknu pažnju šire ili uže javnosti. Jedno od najviše eksploatisanih marketing principa glasi: ponuditi potrošačima proizvod/uslugu koju zele, po najboljoj ceni i na najboljem mogućem mestu. U XXI veku, upravo je MESTO postalo predmet diskusije. U uslovima kada na tržištu postoji proizvod koji bi mogao zadovoljiti i najhirovitijeg potrošača, kada cenovna konkurencija više nije od primarnog značaja, na površinu isplivava mesto ponude i način prezentovanja ponude potrošačima, te obezbeđivanje dodatne vrednosti.
Neverovatno je koliko lako se ulazi u svest pojedinaca ovim putem. Za početak, dovoljno je obezbediti jedan „like“. Zatim, samo treba voditi računa o protoku informacija. Ono što pojedinci vole na društvenim mrežama jeste to što mogu da se uključe u diskusije na različite teme, te razmene mišljenje sa velikim brojem drugih ljudi sličnih interesovanja. Iz izloženog zaključujemo da su SELEKTIVNOST, NEPREKIDNOST i INTERAKCIJA ključne prednosti društvenih medija u odnosu na druge medije, koje treba iskoristiti kao platformu za efektnu komunikacju sa svojim okruženjem.
Autorka: Tamara Kaluđerski
Ekonomski fakultet Subotica, odeljenje u Novom Sadu