SVET – Za H&M 2018. godina definitivno nije počela dobro, a druge kompanije žele učiti iz njihovog primera kako se slično ne bi desilo i njima. Konsalting kuće za upravljanje reputacijom stoga beleže veći interes kompanija koje žele izbeći zamke modernog tržišta i pripremiti se za bilo kakve kontroverzne situacije slične onoj H&M debakla.
Nakon što je ovaj švedski lanac trgovina odeće objavio oglas sa crnim dečakom u dukserici sa natpisom “Coolest monkey in the jungle“ kritike na njihov račun su počele dolaziti iz celog sveta, a pokrenuti su i brojni protesti na kojima je ovaj brend sa 4,133 trgovine diljem sveta prozivan za rasizam. Usled nasilnih demonstracija u Južnoj Africi došlo je i do zatvaranja nekih od njihovih trgovina, a dečak koji je služio kao maneken za oglas i njegova majka preseljeni su iz njihovog doma u Stockholmu zbog sigurnosnih razloga.
U dobu hiper-svesti o potencijalnom rasizmu i seksizmu, posao cveta za kompanije kao što je Reputation Institute iz Bostona koja ima oko 350 klijenata globalno, među kojima su Kroger i Procter & Gamble. Dvadesetogodišnja kompanija, koja ima osam poslovnica izvan Severne Amerike, prošli je mesec otvorila još jednu kancelariju u Chicagu, i planira otvoriti još dva u SAD-u tokom ove godine. Takođe su u ponudu dodali dodatne proizvode i usluge, kao što su sposobnost merenja korporativne odgovornosti i mišljenja određenih javnosti.
Stephen Hahn Griffiths, direktor istraživanja u kompaniji Reputation Institute, kaže da je lakše prevazići debakle poput H&M-ovog ukoliko se brend već ranije dokazao kao „dobar korporativni građanin“.
„Sve se vrti oko pretpostavke kako je ugled postao mnogo važniji od samog brenda i njegovog proizvoda“, kaže on. „Ne možete više samo prodavati svoju robu, morate prodavati svoju kompaniju – brend koji stoji iza tih proizvoda.“ On očekuje da će potrošači tokom narednih meseci imati priliku videti više brendiranih priča fokusiranih na vrednosti i društvenu odgovornost kompanija, jer će brendovi želeti da podstaknu naklonost potrošača pre nego se nađu u nekim potencijalnim kontroverzama na društvenim medijima.
Čikaška PR i konsultantska kompanija Blink OnDemand Crisis PR prošle je sedmice predstavila novi softver za upravljanje kriznim situacijama. Ovaj proizvod zasnovan na Cloud rešenjima nudi interaktivne podatke u stvarnom vremenu koji će pomoći brendovima da se izbore sa „olujama na društvenim medijima“ i košta jednu desetinu onoga što bi neka agencija naplatila za pravljenje kriznog plana, kaže Laurel Kennedy, predsednica Blinka.
S druge strane, H&M i dalje poduzima korporativne promene nakon protesta i kritika kojima se priključio i bivši saradnik kompanije, pevač The Weeknd. Iako je modni lanac uklonio kontroverznu duksericu i izdao brojna izvinjenja, prošle sedmice su objavili kako poduzimaju i dodatne korake, te su po prvi put stvorili poziciju direktora za pitanja raznolikosti. Annie Wu, koja je radila kao globalni menadžer za odnose s zaposlenima u H&M-u, sada ima zadatak pomoći u „izgradnji poštovanja, razumevanja, brige i jednakosti u svakom aspektu našeg donošenja odluka“, izjavila je glasnogovornica kompanije.
Dodatne informacije dostupne su na sajtu AdAge.