Kada je u martu 2021. godine, umetnik Beeple putem aukcije prodao svoj NFT za $69.3 miliona dolara, ovaj koncept se našao u fokusu javnosti, te je uz nagli porast popularnosti ukazao i na potpuno nove horizonte u industriji komunikacija.
Šta je zapravo NFT?
NFT ili nedeljivi token, predstavlja jedinstveni oblik sadržaja najčešće u formi slike ili video zapisa, čiju autentičnost garantuje blokčejn tehnologija. To znači da ukoliko napravimo ili kupimo određeni NFT, mi zaista posedujemo original i sve dok ga imamo u svome digitalnom novčaniku, to niko ne može da nam ospori. Radi jednostavne analogije, uzmimo primer Da Vinčijeve Mona Lize – svi znaju gde se nalazi original, pri čemu veliki broj njenih replika ni u jednom trenutku ne može da ugrozi ovu činjenicu.
Koje šanse NFT donosi agencijama i klijentima?
Usled činjenice da je svaki NFT jedinstven, postaje moguće dodeliti mu jedinstvene funkcije, koje njegovim vlasnicima donose konkretne benefite. Danas veliki broj globalnih kompanija i brendova implementira NFT u svoje poslovanje i omogućuje kupcima potpuno novo iskustvo lojalnosti putem pogodnosti u digitalnom ali i fizičkom svetu. Popusti prilikom kupovine, pristup ekskluzivnim događajima, posebne modne linije, ograničene edicije proizvoda, ali i promocija kompanije na način koji do sada nije bio moguć, samo su deo mogućnosti koje ova tehnologija donosi, utičući na:
1) Unapređenje reputacije – U ovom trenutku, kreiranje NFT kolekcije predstavlja korak koji omogućuje da stanete rame uz rame sa kompanijama i brendovima kao što su Starbucks, Nike, Adidas, Pepsi, Wallmart i mnogi drugi, ostvarujući reputaciju lidera u primeni inovacija sa ciljem stvaranja naprednog korisničkog iskustva.
2) Unapređenje lojalnosti – Prilikom pokretanja NFT kolekcije, kompanije stvaraju osnove za razvoj posebnih zajednica korisnika i kupaca koje stvaraju dodatnu vrednost i pozitivan uticaj na poslovanje. Dok je u tradicionalnom smislu nagrađivanje lojalnosti uslovljeno redovnošću kupovine, za nagrađivanje lojalnosti u Web3 okruženju je dovoljno biti vlasnik NFT-a. Ukoliko se kolekcija adekvatno realizuje, NFT kolekcionari mogu postati brend ambasadori koji se u potpunosti identifikuju sa vrednostima kompanije, a njene ciljeve posmatraju kao zajednički interes.
3) Pozicioniranje na tržištu – Tehnologija je dokazala da napreduje brže nego što je usvajamo, a kupci kao njeni krajnji korisnici su u ovoj trci svakako u velikoj prednosti nad brendovima. Kreiranje NFT kolekcije predstavlja korak koji omogućuje već danas budete tamo gde se oni nalaze.
Odakle početi?
NFT je alat koji otvara značajne potencijale u komunikaciji. U osnovi, sve počinje od ideje koja treba da podrži vrednosti i ciljeve vaše kompanije. Nakon toga, počinje razvoj NFT kolekcije i njenih funkcija koje će omogućiti ostvarenje gore navedenih rezultata, a potom i kreiranja zajednice aktivnih kolekcionara i korisnika.
Naravno, svaki početak otvara mnoga pitanja, a na mnoga od njih ćemo nastojati da odgovorimo u petak, 23. septembra na Weekend Media Festivalu, gde ćemo održati predavanje na temu “Kako podeliti nedeljivo – NFT na terenu komunikacijske industrije” i pojasniti kako da na jednostavan način razumemo NFT iz perspektive kompanija i agencija i napravimo prve korake ka stvaranju naprednog potrošačkog iskustva i blagovremenog pozicioniranja u Web3 okruženju.
Autor teksta: Slađana Večerinović, Executive Director, Headmade