Komunikacija društveno-odgovornih projekata napravila je „boom“ u prvoj deceniji 21. veka – kreativni i maštoviti projekti, programi usmereni ka osetljivim društvenim grupama, promocija izveštaja o CSR-u kod stejkholdera, bili su okosnica komunikacije mnogih kompanija gotovo deset godina.
Međutim, sa sve zahtevnijim medijskim tržištem, kao i sve raznovrsnijim projektima koje pokreću međunarodne, ali sve češće i domaće kompanije, postalo je veoma izazovno biti drugačiji, uhvatiti pažnju javnosti i biti primećen. Sa Aleksandrom Džaferović, rukovodiocem Službe korporativnih komunikacija Eurobank Direktne, razgovarali smo o komunikaciji društveno odgovornih projekata i pitali je koliko je teško izdvojiti se, kada je u pitanju ovaj segment komunikacije.
„Društveno-odgovorno poslovanje je izuzetno važan deo poslovne strategije Eurobank Direktne koja velika sredstva i resurse ulaže u ovaj segment. Blizu dve decenije, otkako Banka posluje u Srbiji, u fokusu su društveno-odgovorni projekti usmereni ka stejkholderima, klijentima, zaposlenima i partnerima, a posebnu pažnju posvećujemo podršci najosetljivijim društvenim grupama. Snažno podržavamo lokalne zajednice kroz samostalne projekte i učešće u inicijativama svojih partnera i kontinuirano ulažemo u zdravstvo, edukaciju, ekologiju, kulturu i jednakost. Koliko je ovaj segment poslovanja važan za Banku, govori i činjenica da je od 2003. godine investirano više od 4,8 miliona evra kroz pažljivo osmišljene programe podrške zajednici.“
Kao potvrda za trud koji ulaže, Eurobank Direktna je dobila brojne nagrade, sertifikate i priznanja za svoj angažman u ovoj oblasti. Kako ste uspeli da se izdvojite?
Biramo aktuelne teme, osluškujemo potrebe lokalnih zajednica i identifikujemo konkretne izazove, koje potom, u saradnji sa lokalnim samoupravama, državnim organima i partnerima pokušavamo da rešimo ili bar ublažimo. Možemo slobodno reći da su naši projekti, koje smo sprovodili u više od 50 lokalnih zajednica širom Srbije, uvek bili primećeni, a o tome govore i najprestižnija priznanja koja smo upravo na temu CSR-a i komunikacije dobili.
Koja je motivacija iza društveno odgovornog angažmana?
Želimo da doprinesemo zajednici, da je učinimo boljom, a ljude zadovoljnijim. Projekat “Škola kao nacrtana za Vas” važan je za mlade ljude pred kojima je budućnost – donacijama opremamo kabinete u srednjim ekonomskim školama širom Srbije, kako bi đaci mogli kvalitetnije da obavljaju zadatke i spremaju se za svoje buduće profesije. Kroz saradnju sa izdavačkom kućom Laguna i gostovanjem eminentnih pisaca, kao i saradnju sa muzejem „Dom Jevrema Grujića“ srednjoškolcima približavamo kulturu i umetnost, na njima razumljiv i zanimljiv način.
Na koji način komunicirate CSR aktivnosti u javnosti? Ima li danas prostora za CSR u tradicionalnim kanalima i koji je efekat?
CSR-u je podjednako mesto u svakodnevnom angažmanu, koliko i u medijima – ne iz razloga samopromocije, već informisanja i podsticanja drugih da se uključe u rešavanje akutnih izazova sa kojima se kao društvo suočava. Ukoliko kao kompanija uspemo da inspirišemo jednu osobu da se zauzme za svoju lokalnu zajednicu, smatramo da smo uspešni. Naši klijenti svakodnevno podržavaju naš program „Škola kao nacrtana za Vas“ samo korišćenjem svoje kartice, a podrška dolazi i od Ministarstva prosvete, kao i velikog broja lokalnih zajednica, što nam je veliki podsticaj za dalji rad.