Peti medijski samit pod nazivom „(R)evolucija novih medija“ održan je juče u beogradskom hotelu „Metropol“. Kao i prethodnih godina, samit je okupio regionalne medijske lidere sa ciljem predstavljanja novih tehnologija, novih kanala distribucija informacija, novih mogućnosti za povećanje prihoda od oglašavanja, kao i transparentnog poslovanja.
Na samitu je održano pet panela: „Projekcije i očekivanja 2014.“, „Magazini – digitalizacija i budući izazovi“, „Novinarska etika u novim medijima“, „(R)evolucija novih medija“ i „Transparentnost kao dugoročna strategija održivog poslovanja medija“. Na njima su panelisti pokušali da dođu do odgovora na brojna aktuelna pitanja u medijskoj industriji – kako ispratiti razvoj novih tehnologija, kako da se sadržaj prilagodi razvoju mobilnih aplikacija, da li mediji mogu da se razvijaju jednakom brzinom kao internet, kako povećati kredibilitet i reference, u kom pravcu idu merenja medija i koliko ona utiču na proces donošenja odluka.
U nastavku vam prenosimo ključne poruke sa 5. medijskog samita:
- Dominic Lyle: Ukoliko ne želite da umrete od starosti, morate konstantno da uvodite inovacije.
- Bojan Rendulić (Initiative FB): Sledeće godine neće biti rasta u ciframa.
- Jovan Stojanović (Direct Media): Mi svake godine radimo u onim okvirima koji su nam dati.
- Klijenti nisu dovoljno hrabri da rade i pokušaju nešto novo.
- Danas više ne možemo da kontrolišemo komunikaciju potrošača u relaciji sa oglašivačima.
- Ulazak Lidla na srpsko tržište ili će povući celo tržište napred ili će dovesti do smrti pojedinih brendova.
- Mediji i oglašivači moraju biti jako proaktivni da bi došli do potrošača.
- Televizija je najjeftinija zabava, zato je doživela svoju renesansu i još uvek je najvažniji medij.
- Robert Čoban (Color Press Group): Oglašavanje u onlajnu još uvek nije dovoljno skupo. A print je često precenjen.
- Mediji nikada nisu bili ovoliko uticajni i nikada u goroj situaciji.
- Sve medijske kuće treba da se vode navikama publike.
- Izdavači, koji žele da opstanu, u poslednjih godinu dana shvatili su da moraju da izbace i digitalno izdanje.
- 2030. godine više neće postojati papir, pa ni štampani mediji.
- Digitalizacija u Srbiji se svela na infografik i video na YouTube-u.
- Robert Čoban (Color Press Group): Digitalizacija je težak i mukotrpan posao i ne donosi odmah novac. Treba ići korak po korak.
- Pobeđuju dobri autori i kvalitetan sadržaj u medijima!
- Naplata online sadržaja če sačekati još neko vreme, ali od toga ne treba bežati. U Sloveniji je, na primer, propao nedavni pokušaj naplate online sadržaja dnevnih novina.
- Copy paste zanat cveta na srpskoj internet sceni.
- Dragoljub Žarković (Vreme): U komentarima čitalaca imamo uglavnom lažne osobe koje plasiraju neistine. Treba zakonom zabraniti komentare ispod tekstova na portalima.
- Zoran Stanojević (RTS): Treba se pridržavam novinarske etike čak i kada tvitujete.
- Zoran Stanojević (RTS): Novinar nikada ne nastupa privatno, već uvek zastupa kuću u kojoj radi.
- Transparentnost kao dugoročna strategija održivog poslovanja.
- Vesti su najmanje gledan programski segment na TV-u (5%) i u onlajn medijima (do 1%). Print i dalje najvažniji medijum za vesti.
- U svetu se na print tržište utroši 200 milijardi dolara.
- Jovan Protić: Sledeći veliki trend – mobile advertising.
- Kupac definiše način oglašavanja.
Autor: Ivana Parčetić
Foto: Fonet, Dragan Antonić