Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Komisija povukla promotivni spot o proširenju

Evropska komisija uklonila je sa svog YouTube kanala spot koji promoviše politiku proširenja nakon što je za samo nekoliko dana gledanja dobio etiketu rasističkog i ksenofobičnog. Klip pokazuje mladu ženu, oličenje EU, koja deluje smireno kada se pojave tri vešta ratnika iz Kine, Indije i Brazila. U Komisiji žale što je spot izazvao negativne reakcije. Ističu, ipak, da je ciljna grupa autora spota, mladi koji prate društvene mreže i video igrice, dobro reagovala.
U kratkom spotu pod nazivom „Rastemo zajedno“ u praznu zgradu ulazi zgodna žena u žutom trikou koja predstavlja mirnu Evropu. Kako navodi sajt Euobserver, ona izgleda ozlojeđeno kada se pojave tri krupna muškarca. Najpre sa zida zgrade skače Azijat u crnom kimonu i brzim pokretima demonstrira svoju borbenu veštinu. Zatim sa vrha pada bosi sultan sa dugim mačem, da bi na kraju mišićavi, do pojasa go crnac sa dugim dredovima, provalio kroz vrata i napravio spretno nekoliko salta.
Žena koja predstavlja Evropu, mirno ih gleda, zatim dugoko uzdahne i umnoži se u još dvanaest kopija koje okruže muškarce. Njena mirnoća, može se zaključiti iz klipa, utiče na muškarce da budu manje agresivni.
Zatim ratnici vraćaju oružje za pojas, i svi, zajedno sa ženama, sedaju u turski sed. Nakon toga tri muškarca nestaju, a svih 12 žena se pretvara u zvezdice na zastavi EU. Klip se završava sa porukom „Što nas je više, snažniji smo“ aludirajući da će EU ove godine dobiti pojačanje u vidu 28. članice Hrvatske, a da se očekuje još zemalja u budućnosti. Spot je koštao 127 hiljada evra i odobrili su ga zvaničnici Komisije u odeljenju za proširenje. Ciljna grupa je publika od 16 do 24 godine, a namera autora je bila da proširenje predstavi pozitivno.

Međutim, poruka je otišla u neželjenom smeru. Nekoliko gledalaca smatra da je spot ksenofobičan. Samo za nekoliko dana prikazivanja, protumačeno je da su tri muškarca predstavnici zemalja BRICS – Kine, Brazila i Indije, koje su poznati geopolitički rivali EU. U Komisiji međutim kažu da likovi predstavljaju tri borbena stila: kung fu, kapoera i kalaripajatu. Kapoera je brazilska borbena igra koja kombinuje ples i igru, dok je kalaripajatu tradicionalna ratna indijska veština.
„Spot počinje demonstracijom njihovih veština, a završava se tako da svi likovi pokazuju uzajamno poštovanje u pozi mira i harmonije“, navodi se u izjavi Komisije. „Namera spota apsolutno nije bila da bude rasistički i žalimo što je protumačen na ovaj način“. U saopštenju se, takođe, navodi da je spot namenjen društvenim mrežama i novim medijima, kao i mladoj publici koja razume teme iz ratničkih igara i video igara. Prema izjavi, reakcija ove publike na spot bila je pozitivna.
Greška je usledila nakon što je Komisija nedavno dobila pohvale za jedan drugi spot o proširenju, koji ovog puta cilja stariju publiku s namerom da razbije mitove koje Evropljani imaju o zemljama potencijalnim kandidatima. Reč je o spotu u kojem se pojavljuje i Srbija. Piter Staon, portparol za proširenje priznaje da je jako teško predvideti kako će ljudi reagovati, naročito jer se ni publika ni poruka ne mogu kontrolisati, a društvene mreže prenose i dobre i loše komentare jako brzo. Nazivajući spot internet verzijom filma Kill Bill, on je istakao da su se najglasnije žalili oni koji nisu ciljna grupa spota.

Izvor: EurActiv.rs

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!