Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kako da ne budeš još jedan skrol na TikToku?

U današnjem digitalnom marketingu postalo je jasno da je samo prikazati proizvod u nekom klasičnom, “oglas” maniru jednako kao da si se nekome uneo u facu na ulici – neprijatno im je i hoće što pre da te zaobiđu. Ekipa sa TikToka navikla je na sadržaj koji je zabavan, dinamičan, autentičan i interaktivan. Sa druge strane – u stanju su da nanjuše generičke i predvidive reklame tri skrola u napred. Zato, cilj je ispričati priču i rešiti problem sa kojim se publika može poistovetiti ili izazvati reakciju čovek-čoveku. Uneti ljudskost u ono što želiš da “prodaš” ili predstaviš.

Ljudi više veruju sadržaju koji deluje iskreno i prirodno. Ne žele reklamu – ali žele da ih nešto pogodi, da se nasmeju, da nešto nauče. I tu dolazi edutainment – sadržaj koji edukuje dok zabavlja. Ako ih ne pogađa ili ne zasmejava, onda mora od početka da ima jasan problem i rešenje za isti.

Brend koji zna sleng i koji ume da prenese korisnu informaciju na zabavan, lako svarljiv način je ovde u prednosti. Ljudi ne žele da uče, ali vole kada nešto nauče spontano. Ne žele da kupuju, ali vole kada nešto izgleda kao rešenje svih njihovih slatkih muka. Ne žele reklamu, ali vole kad neko ima rešenje za problem koji imaju svakodnevno. Edutainment je mesto gde se te stvari spajaju. To je kada promovišeš kreme za lice kroz “Ako ti je lice otečeno ujutru, prestani da radiš ove tri stvari” i ubaciš kremu za lice na kraju. Poenta nije da prevariš ljude da kupe – poenta je da njihovu pažnju koja nije darežljiva zadržiš duže od tri sekunde.

Ako želiš da prodaš hemijsku – napravi video kako hemijskom ispisuješ reči “Koja je najduža reč na svetu” i u 20 sekundi nauči gledaoce i nateraj ih da je ponove naglas. Daj im znanje kroz interakciju. Na kraju plasiraj proizvod kroz šalu – uz ovu hemijsku možete da napišete tu reč 20.000 puta.

Ako prodaješ obuću – ispričaj priču o čoveku sa najvećim stopalom i onda uporedi cipelu sa svojih polica sa veličinom njegovog stopala.

Ako si banka – objasni inflaciju dok se kotrljaš niz brdo ili stojiš na jednoj nozi. Spoji nespojivo.

Kroz edukaciju zapravo vodiš nekoga do kupovine, bez da mu išta direktno prodaš. U formatu koji izgleda kao običan TikTok, korisnik saznaje nešto korisno, pametno, zabavno – i onda u istom videu, nenametljivo, saznaje i da tvoj brend ima rešenje. To je emocionalno sidrenje proizvoda u svakodnevni problem.

Plaćene reklame na TikToku i dalje imaju svoju funkciju, ali samo ako su savršeno prilagođene estetski i sadržajno za tu platformu. Ako deluju kao native sadržaj i ako imaju dobar storytelling, mogu raditi odlično. Ako izgledaju kao klasičan spot sa TV-a – bolje daj novac na reklamu u lokalnim novinama. Creator-first pristup danas dominira – bolji je jedan dobar video sa mikroinfluenserom, nego deset genijalno montiranih reklama koje će svajpovati brže nego što si trepnuo. TikTok algoritam više ne mari za broj pratilaca – meri se vreme gledanja, engagement, komentari, dužina zadržavanja. Sve je u zadržavanju pažnje i vraćanju korisnika po još. Zato se storytelling i ljudski, relatable sadržaj vraćaju u centar digitalnog marketinga.

Ljudska rasa je odlična u prepoznavanju obrazaca – to je između ostalog i razlog zbog kojeg smo bili tako dobri lovci, ali… Kakve veze lov ima sa ovim? Kompanije, brendovi, influenseri – svi su oni plen, a osoba koja lajkuje, svajpuje i šeruje – to je lovac. Lovac na korporativni lingo, isforsirane reklame i manjak iskrenosti. Kada nanjuši bilo šta od toga, potreban je delić sekunde da nestanete u moru svajpova.

TikTok ne nagrađuje brend koji je najbogatiji, već onaj koji je autentičan, relatable, koristan i koji zna kako da ti brzo objasni suštinu ili još brže da te nasmeje.

I to je najlepša stvar u ovom poslu: svi imamo jednaku šansu – ako znamo da zaintrigiramo, edukujemo i zabavimo. To je nova osnova marketinga. Sve ostalo je samo – još jedna reklama.

Za Marketing mrežu tekst napisao:
Dobrica Cvetković, content creator supervisor, smartpoint adria

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!