Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kako da inspirišete ljude da kreiraju UGC?

U prethodnom tekstu pod naslovom “UGC (Users Generated Content ) is king!“ naveo sam zašto su u vremenu kada su Milenialsi glavna ciljna grupa potrošača za mnoge proizvode i usluge sadržaji koje će oni sami generisati i deliti po društvenim mrežama (UGC – users generated content) toliko bitni za marketinšku industriju.

Ukratko Milenialsi UGC-u veruju, najviše vremena tokom dana provode u njegovom razgledaju, on im predstavlja najznačajniji izvor informacija i pamte ga! Pred kreativnom industrijom je izazov transformacije iz proizvođača u podstrekača za kreiranje sadržaja na društvenim kanalima komunikacije.

Ovim tekstom dajem par saveta kako da ostvarimo našu novu ulogu a 10 odličnih ideja možete da pročitate ovde.
Na osnovu istraživanja i iskustva možemo da situacije u kojima se UGC podstaknuto generiše grubo podelimo na ovih pet slučajeva a naravno da su mahom u pitanu njihove kombinacije:

  • Brend je po definicija voljena robna marka, proizvod sa kojim postoji neka vrsta emocionalne povezanosti. Ljudi na primer na društvenim mrežama već kreiraju ogromne količine UGC-a za Starbucks, Coca-Cola, NIKE.. u našem slučaju tako je bilo sa Jelen pivom. I pre pokretanja Instagram naloga mogli ste da nađete na njemu mnogo slika označenih sa #JelenPivo. Ovo deluje kao nalakša varijanta i ona to stvarno i jeste – ako osmislimo dobar poziv na akciju kakav je #ShareACoke recimo.
  • Ljudi se vezuju za crkve i druge verske zajednice, sportske klubove i reprezentacije zemalja u kojima žive, političke ideje i partije. Recimo za nedavno završeno Evropsko prvenstvo u vaterpolu dosta je UGC-a objavljeno pod #belgrade2016. Slično kao u prethodnom slučaju potreban je artikulisan i jasan poziv na akciju. Nekada se objave koncentrišu i pod spontano nastalim # ali ovo naravno može da se usmerava.
  • Ukoliko radite PR kampanjama za podizanje svesti o nekom pitanju za NVO, državne organe ili institucije ili druge organizacije možete da se poigrate patriotizmom, šta god taj termin nekome značio, ali i potrebom ljudi da utiču na druge ljude. Kada su u organizaciji TOS-a u maju 2015 strani travell blogeri dolazili u Srbiji internet zajednice je pozvana da im objavama na Instagramu i Tviteru preporuči gde da idu i šta da posete. Pod #MySebia za nedelju dana generisano je 2.800 objava.
  • Situacija kada ste nov proizvod ili usluga na tržištu ili ako započinjete svoj život na društvenim mrežama nije najpovoljnija ako želite da u promociju uključite i UGC. Jednostavno je, ljudi ili ne znaju za vas ili vas još nisu probali i stekli sud, nisu vas još po mogućnosti zavoleli. Na kraju krajeva ni su ni bili u prilici da vas vide u okruženju koje im je prirodno. Sugestija za ove slučajeve je da prvo potrošite neko vreme i energiju i da kroz sa vaše strane generisani sadržaj na društvenim mrežama i-ili kroz aktivnosti influensera navikavate netizene na svoje prisustvo na društvenim mrežama, dajete im vreme i mogućnost da vas upoznaju i naznake kako želite da izgledate na njima i pripremate ih za svoju akciju. Recimo mislim da su WellBe čokolade posle šest meseci rada na njihovom Instagram prisustvu spremne na tako nešto.
  • Na kraju, ali naravno ne najmanje bitno, uvek možete da ponudite i neku vrstu nagrade (koja može ali i ne mora da bude materijalne prirode) za najaktivnije ili one koji kreiraju najbolje sadržaje. U blic anketi koji sam podelio sa svojim Tviter pratiocima upravo je obećana nagrada zauzela visoko mesto među podsticajima koji bi ih naveli da na svojim ličnim nalozima na društvenim mrežama objave brendirane sadržaje. Tehnologija omogućava različite vrste gejmifikacije od brojanja objava pod nekim #, preko računanja #uticaj-a, nagrađivanja metodom slučajnog odabira a i žiri je uvek dobro rešenje.

O značaju ove teme govori i podatak da će u sredu 2. marta radionica agencije Homepage na #izazov2016 forumu biti posvećena upravo značaju i sistemima za podsticanje na kreiranje UGC-a.

Autor teksta: Miloje Sekulić
Suvlasnik agencije za kreativnu primenu digitalnih tehnologija u marketingu Homepage

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!