Kada smo pre skoro dve godine krenuli u, kako mi to volimo da kažemo, “TikTok avanturu”, pred nama su bili ozbiljni izazovi – i to ne samo oni koje biste mogli da očekujete kada počinjete da radite sa, tada, relativno novom društvenom mrežom.
Odmah nam je bilo jasno da će TikTok postati veliki i važan igrač na digitalnom tržištu i da će, kao takav, u potpunosti promeniti pravila igre. Ali, kada kapirate oblast u kojoj radite, sve znanje i iskustvo možete da uložite u pronalaženje cake i kreiranje strategije koja će vam doneti željene rezultate.
Naši željeni rezultati su, za početak, bili ti da razbijemo najčešće mitove u koje se toliko dugo i toliko uporno verovalo: da nije moguće ostvariti veliki broj pregleda na mrežama organski, bez plaćenog oglašavanja, da svaka društvena mreža treba da ima različit sadržaj i da brendirani sadržaj niko ne želi gleda.
Ali, i mi smo bili uporni! Za godinu dana smo pokrenuli 14 TikTok profila, za svoje klijente kreirali preko 1.000 videa, ostvarili preko 1.6 miliona lajkova, 80 hiljada pratilaca, 32 miliona pregleda i sve to sa 0, slovima nula, uloženog budžeta za oglašavanje!
Dakle, moguće je!
I iako nam je tada možda bilo teško, dok smo dešifrovali sve tajne TikToka, sada možemo da kažemo da je formula za uspeh zapravo vrlo jednostavna.
Viralni video ima određenu strukturu koju treba pratiti (mnogo puta do sada smo pričali o tome, ali uvek možemo još!) a takođe postoje i tipovi sadržaja koji su se pokazali kao najbolji za brendove (ključne reči su edukacija, inspiracija, identifikacija i zabava).
A, najbolje od svega je to što sve ovo možete da uradite samo jednom. Odnosno, zaista nije potrebno da kreirate različite videe za različite društvene mreže. Pa, setimo se samo da su i Instagram i Facebook i YouTube iskopirali TikTok i uveli kratke formate video sadržaja samo da bi mogli da pariraju sve većem konkurentu!
Uz “čarobnu formulu” za kreiranje video sadržaja, koji smo potom plasirali na sve mreže, postigli smo impresivnu računicu: ako jedan TikTok video ostvari 2.500 pregleda, a isti video na Instagramu, Facebooku i YouTubeu ostvari 10.000 pregleda i ako objavimo 15 videa mesečno i “zaradimo” više od 150.000 pregleda, dolazimo do milionskih cifara za godinu dana! Samo neke od primera takvih videa možete pogledati na smartpoint sajtu.
Sada možemo da pričamo o strategiji – koje su to ključne tačke koje vaša strategija treba da obuhvata?
Za početak, potrebno je da odredite cilj svog TikTok profila. Da li je to povećanje svesti o brendu, povećanje dosega (reach), angažovanje ciljne grupe, direktna prodaja, generisanje lidova, predstavljanje novih proizvoda ili usluga, edukacija publike, employer branding, istraživanje tržišta…? Ne morate se držati jednog!
Potom, odredite TikTok personu kojoj se obraćate, odnosno savršenog predstavnika vaše ciljne grupe. Dobro razmislite: ko je ta osoba, koja su njena interesovanja, vrednosti?
Kada je reč o samom sadržaju, njegov osnovni element je tema. Osmislite je tako da je možete ispričati kroz već pomenuti tip sadržaja (edukacija, inspiracija, identifikacija i zabava).
Gde je priča o kreiranju sadržaja, tu je i priča o večitom rivalstvu između kvantiteta i kvaliteta. Veći broj videa će zasigurno doneti brže rezultate i veću vidljivost, ali će kvalitet videa biti slabiji, resursi će se brzo potrošiti, a publika se može brzo zasititi. Manji broj videa donosi i manju vidljivost i sporije rezultate, ali se veza brenda sa publikom može ojačati, a ona će izraziti želju za dodatnim sadržajem. Napravite mudru kombinaciju oba!
I na kraju, šta drugo da vam kažemo osim: držite se svojih ciljeva i snažno verujte u njih. Nemojte se plašiti da slepo verujete svojoj strategiji i da se slepo držite svog plana rada jer će ovakav pristup, dugoročno gledano, sigurno doneti uspeh.
Za Marketing mrežu tekst napisali:
Marko Anđelković, Digital Team Leader, smartpoint adria
Nikola Jagodić, TikTok konsultant, smartpoint adria