Jedan od gorućih problema o kojem izdavači i ne vole baš da pričaju je blokiranje oglasa, koje je od preraslo u mainstream problem koji itekako utiče na krajnji saldo izdavača. A ovaj problem ne pokazuje znake popuštanja. Ispod su četiri grafikona koji ilustruju zašto će se ad blokeri, i problem koji oni nose, zadržati.
Interes za blokiranjem oglasa je u porastu
Jasan znak da postoji sve veći interes za blokiranje oglasa je broj pretraga za ad blokere. Razmotrimo, na primer, povećanje broja Google pretraga za „ad block“, „adblock plus“ i „ad blocker“. Pretrage za sva tri pojma su u stalnom porastu u poslednjih nekoliko godina, a posebno između 2013. i 2014. godine.
Interes za blokiranje oglasa je u direktnoj vezi sa brojkama korištenja ad softvera. Globalni broj mesečnih korisnika ad block alata se popeo do 144 miliona u 2014. godini, sa 21 milion u 2010. godini, pri čemu korisnici sve više koriste alate kao što su Adblock Plus i Adblock Edge, prema podacima iz PageFair-a, kompanije koja meri stope korištenja alata za blokiranje oglasa. AdBlock Plus, najpopularniji od alata, tvrdi da su imali u proseku 2,3 miliona preuzimanja nedeljno od 2013. godine.
I dok je blokiranje oglasa sve veći razlog za zabrinutost za sve izdavače, ne utiče na sve njih u istoj meri. Na tipičnim gaming sajtovima, na primer, stopa blokiranja oglasa izlazi do 50 odsto, dok sajtovi za modu i životni stil obično beleže stope od oko 35 odsto, tvrdi Secret Media, kompanija koja izdavačima pruža alate za zaobilaženje ad blokera.
Disparitet ima smisla ako se uzme u obzir ko posećuje ove grupe sajtova. Tipični korisnici gaming sajtova, na primer, su mladi, muškarci i tehnološki dobro potkovani, što ih čini mnogo izglednijim korisnicima ad blokera.
Blokiranje oglasa veći problem za evropske izdavače
Stope blokiranja oglasa takođe se razlikuju od zemlje do zemlje. Dok u SAD-u ove stope iznose oko 15 odsto, u zemljama poput Poljske, Finske i Švedske izlaze na 30 odsto. Nemačka, još jedna od zemalja sa visokom stopom blokiranja oglasa, postala je glavno poprište bitke između ad blokera i izdavača.
Izvor i foto: Digiday