Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Društveni mediji su pravi rendgen stanja!

Barbara Modic, predsednica 23. Slovenačkog festivala oglašavanja (SOF), specijalno za Marketing mrežu govori o najnovijim trendovima u advertajzingu, koji vid oglašavanja je najefektiniji za savremene kompanije i koliko su društveni mediji promenili tradicionalnu komunikaciju.

U vreme ekonomske krize i smanjivanja budžeta kompanija, koliko mesta ostaje za agencije i oglašavanje?

U trenutku ekonomske krize veliki broj kompanija se odlučuje da igra na sigurno. Manje ulažu u produkciju dobrih ideja i umesto toga često recikliraju stare kampanje i više ulažu u nadglašavanje konkurencije. Razboritije i hrabrije kompanije su baš u krizi našle novu formulu saradnje sa svojim agencijama. Takve kompanije otvoreno kažu da imaju značajno manje budžete i da od njih očekuju kreativna i efikasna rešenja, čak i ako ne uključuju proverene kanale. I sami imamo nekoliko takvih klijenata i rezultati su izvanredni.

Po vašem mišljenu, koji vid oglašavanja je najefektiniji za savremene kompanije?
Najuspešnije su kompanije koje su inovativne, autentične i imaju sposobnost da svoje robne marke (brendove) povežu sa potrošacima. Poznavanje i korišćenje novih tehnologija su prednost, ali nisu uvek neophodni za uspeh. Iz ugla komunikacionog pristupa, mogu da kažem da za različite ciljeve treba upotrebiti različiti pristup. Da bi se postigla veća prodaja ili povećanje tržišnog ušesća najefektivnije su kampanje koje se temelje na jednoj komunikacionoj ideji/platformi, koju oglašivač koristi tokom dužeg vremena. Za održavanje tržišnog učešća ili povećanje prepoznatljivosti robne marke najdelotvornije su kampanje koje se temelje na angažmanu. Sve zavisi od toga u kojoj fazi životnog ciklusa je robna marka i šta želimo sa njom dugoročno da postignemo.

Koliko su društveni mediji promenili tradicionalnu komunikaciju putem oglašavanja?
Društveni mediji su liberalizovali tržiste, takođe države i potrošače. U suštini oni su pravi rendgen stanja. Brojni društveni mediji su inače postali mainstream mediji, zato se specifične ciljne grupe već preusmeravaju na nove društvene mreže, koje im omogućavaju više intimnosti. Društveni mediji su takođe dodali vrednost pojedinim tradicionalnim medijima, jer funkcionišu kao njihova produžena ruka, a najviše od njih profitira televizija.

Koji su to novi oglašivački trendovi i kolika ulaganja iziskuju u odnosu na dosadašnje?

Za uspešno oglašavanje je još uvek najvažnija dobra ideja, dobra priča. Istina je da su nove tehnologije omogućile sasvim nove načine povezivanja sa potrošacima kao i novi način pričanja priča. Važan trend su i „pametni“ uređaji, koje sada stavljaju u automobile, kućne uređaje pa i u garderobu. Najistaknutiji primer je Nike Fuelband, koji prati fizičku aktivnost pojedinca, podaci se istovremeno prenose na aplikaciju na vašem iPhonu i na društvene mreže, gde članovi međusobno razmenjuju podatke o svojim ciljevima i dostignućima. Ako govorimo o trendovima, svedoci smo sve personalizovanije komunikacije, koju robne marke koriste za intenzivnu proaktivnu komunikaciju sa potrošacima (push notifications). Veliki skok je napravljen u oblasti mobilnog plaćanja, mobilnog kuponinga itd. Takođe, na raspolaganju su aplikacije koje prepoznaju kada smo ušli u prodavnicu i koje nam olakšavaju kupovinu i plaćanje.

Mobilno oglašavanje postaje lokalno ciljano, uz pomoć čega u velikoj meri povećavamo tačnost samog targetiranja. Tu su i društvene mreže koje poseduju ogromnu količinu informacija o svojim članovima, ali su tek počele da ih pametno koriste.
Na kraju, još uvek je teško oceniti koliko sredstava kompanije odvajaju za taj novi pristup. Osvešćena preduzeća imaju tendenciju da investiraju oko 7% u nove pristupe. Činjenica je da često svi čekamo da prve korake naprave veliki globalni giganti koji postavljaju nove standarde, pa da posle nekog vremena određeni pristup postane mainstream.

Slovenački festival oglašavanja (SOF) održaće od 26. do 28. marta u Portorožu. Više informacija pronađite na sajtu http://www.sof.si/

Autor: Ivana Parčetić

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!