Poslednjih dana u fokusu kako svetske, tako i srpske medijske pažnje su dešavanja u Ukrajini. Rusija je počela sa vojnim napadima na Ukrajinu, što je izazvalo pravu buru reakcija na digitalnim kanalima komunikacije. Digital Element izdvaja najzanimljivije informacije koje bacaju novo svetlo na rusko-ukrajinski sukob.
INFORMACIJE IZ SRBIJE
U poslednjih sedam dana naše digitalne platforme prikupile su skoro 31.000 objava samo iz Srbije u kojima se spominje rusko-ukrajinska kriza, dok su te objave izazvale 5 puta više reakcija publike (159.600). Trenutak kada se predsednik Rusije Vladimir Putin javno obratio i najavio početak „specijalnih vojnih operacija“, nakon čega je ruska vojska napala ciljeve u Ukrajini, bio je inicijalna kapisla za opštu medijsku erupciju. Broj objava je 24. februara skočio 340%, dok je engagement skočio 394% u odnosu na prethodni dan.
Ova tema je najviše zainteresovala muškarce (60%), ali veliki je procenat i žena (40%) koje su se uključile u komentarisanje ratnih dešavanja. Zanimljiv je i podatak da skoro polovina publike koja je diskutovala na društvenim mrežama ima između 25 i 34 godine, što pokazuje da je ova tema zainteresovala veliki broj mladih ljudi.
Skoro 35% pominjanja imalo je negativan sentiment koji je većinski bio usmeren ka Rusiji i osudama koje su se odnosile na odluku o napadu, zbog čega se može izvući zaključak da značajan procenat srpske javnosti ima kritički odnos prema ruskoj vojnoj intervenciji u Ukrajini. Pozitivnih pominjanja je bilo znatno manje (4%). Ljudi se pretežno bili ljuti (58%) dok su pratili dešavanja između Rusije i Ukrajine, a u velikoj meri je bio prisutan i strah (20%) i tuga (14%).
Prenosimo vam neke od glavnih diskusija na društvenim mrežama. Na prvom mestu ljudi su u velikom broju upoređivali situaciju u Ukrajini sa NATO napadom na Srbiju 1999. godine. Mnogima nije jasno zašto je Rusija napala Ukrajinu i smatraju da razlozi napada nisu u potpunosti objašnjeni već da postoji skriveni motiv. Primetili smo da je veliki strah prisutan kod građana Srbije (što potvrđuju i naši podaci) koji se boje od izbijanja „Trećeg svetskog rata“ i nagađaju kakve će posledice na građane u Srbiji proizvesti odluka Vlade Republike Srbije u pogledu sukoba Rusije i Ukrajine.
Rusko-ukrajinski sukob najviše je komentarisan na Twitter-u. Značajne reakcije izazvala je novinarka Biljana Lukić koja je napisala – „Nemojte „argumentovati“ zašto Rusija treba da ubija građane Ukrajine, sakrijte svoju sramotu„.
Takođe advokat Vladimir Terzić se dotakao srpske spoljne politike i izazvao reakcije tviteraša: „Spoljna politika Srbije je toliko šizofrena, da me ne bi začudilo da pošalju jedan kontingent Vojske Srbije Rusima, a drugi Ukrajincima.“
INFORMACIJE IZ SVETA
Informacije iz sveta slične su informacijama u Srbiji. U periodu od sedam dana, u svetu je bilo 19.4 miliona objava koje su se bavile rusko-ukrajinskom krizom, a nakon zvaničnog obraćanja predsednika Rusije Vladimira Putina 24. februara, zabeleženo je 7.5 miliona pominjanja. Ove objave izazvale su ogromne reakcije publike koje su sakupile engagement od čak 133 miliona.
Kao i u Srbiji, zabeležen je veliki procenat negativnog sentimenta, koji na svetskom nivou iznosi preko 40%, a temu su takođe najviše komentarisali muškarci (64%) i to između 24-35 godina.
Ako pogledamo svetsku mapu možemo videti da su ceo svet „zapalila“ dešavanja u Ukrajini (najveći broj pominjanja zabeležen je u SAD, Indiji, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Nemačkoj, Kanadi, Indoneziji i Ukrajini), ali ono što je posebno zanimljivo je da se Rusija gotovo uopšte nije uključila u medijsku diskusiju.
Objava koja je postigla najviše reakcija publike potekla je sa TikTok-a i to sa sa zvaničnog naloga NBC News, odeljenja za vesti američke televizijske mreže NBC: „Eksplozije se čuju u Kijevu dok Putin najavljuje rusku vojnu operaciju protiv Ukrajine„, navodi se u opisu video objave koja je prikupila engagement od 1.7 miliona. Ovaj podatak je posebno zanimljiv i pokazuje nam kolika je zapravo popularnost TikTok-a na svetskom nivou i da ova društvena mreža ne služi samo za zabavu kako mnogi misle, već može biti veoma moćan i ozbiljan kanal komunikacije i kada su političke teme u pitanju.
Autor teksta: Digital Element