Koncept CSR-a nam je generalno dobro poznat – pomoć zajednici od strane kompanije i njeno aktivno učestvovanje u životu te iste zajednice. Međutim, kako bismo mogli bolje da ga razumemo i kvalitetno primenimo njegove principe u radu, važno je da znamo i da ga definišemo. Postavlja se pitanje: iz kog ugla pristupiti temi zvanoj Corporate Social Responsibility?
Džon Dalton, osnivač, direktor i glavni predavač LSPR programa, krenuo je sa objašnjavanjem ovog pojma – od početka. U vezi sa njim, dva elementa su posebno značajna: filantropija i nauka. Bez prvog, CSR ne bi postojao, a bez drugog ne bi bio pravilno izveden. Da bi CSR aktivnost ostvarila prethodno postavljene ciljeve, ključno je da bude usklađena sa kompanijskim vrednostima. U tome je i suština njenog delovanja, jer ako želimo da predstavimo svoj brend na određeni način, prvenstveno treba da doprinesemo razvoju onih oblasti koje su nam bliske kako po polju delatnosti, tako i po vrednostima koje zastupamo.
Samim tim što se prikazuje kao pravi filantrop i koristi nauku pri kreiranju što boljeg CSR projekta, kompanija izgleda atraktivnije, a istraživanja pokazuju da bi čak 90 odsto ljudi kupilo neki proizvod od kompanije koja je integrisala CSR u svoj sistem i učinila ga sastavnim delom svog poslovanja, pre nego od one koja to nije učinila. Ovonedeljni predavač nam je na brojnim primerima pokazao kako to izgleda u svetskoj praksi i tako nas inspirisao da razmišljamo izvan lokalnih okvira. Naravno, vizuelni prikaz zauzima posebno mesto u svim projektima, ali ono što „leži” iza svega, odnosno poruka koja se prenosi, predstavlja stavku koja prvenstveno utiče na imidž.
Autor teksta: Kristina Maksimović, Account Assistant (Represent Communications, Srbija)