Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Čeka li nas renesansa lokalnih i „one man“ medija?

Nakon nekoliko decenija razvoja medijskih tržišta koje je obeležilo jačanje nacionalnih, velikih medijskih kuća koje su postale prave korporacije, zatim kriza i nestajanje velikog broja lokalnih, malih i specijalizovanih medija, svedoci smo novih promena. Trendovi koje smo nabrojali su velikim delom bili i regionalni i globalni, a i u našoj zemlji je takođe poslednjih decenija bilo primetno jačanje velikih sistema koji su u sebi objedinjavali nekoliko tipova medija poput štampe, portala i televizija, dok je veliki broj lokalnih medija klizio u probleme ili potpuno iščezao.

Međutim, upravo takvi trendovi su velikim delom doveli do uniformnosti, ali i polarizacije sadržaja. Samim tim, mnogi analitičari medija, kao i sami medijski i komunikacioni radnici primećuju nekoliko zanimljivih trendova kojima svedočimo, iako naravno, neupitna ostaje dominacija velikih medijskih integrisanih kuća i nacionalnih i kablovskih televizija.

Najpre, svedoci smo da se prilično solidno drži jedan pul specijalizovanih medija, koji se bave određenim oblastima. Na primer, bankarstvom , IT-em, energetikom i slično. Reč je najčešće o malim redakcijama, ali koje zbog drugačijeg sadržaja i specifične publike, kao i zbog interesovanja kompanija za saradnju sa njima, imaju stabilno mesto koje drže na medijskom nebu.

Drugo, primetna je poslednjih godina i pojava takozvanih „one man“ medija. Reč je najčešće o novinarima ili urednicima koji imaju dugogodišnju prepoznatljivost i ekspertizu, ponovo u određenoj oblasti i na taj način su, bilo odlaskom iz velikih redakcija ili smanjenjem sopstvenih, odlučili da osnuju nove, najčešće portale na kojima drže usku nišu informisanja o određenoj oblasti. Kako je reč o pojedincima koji imaju integritet i kod čitalaca i kod oglašivača, takođe zauzimaju stabilno mesto na našem medijskom tržištu.

Treće i veoma važno za ovu temu su lokalni mediji. Već smo ukazali na nepovoljni trend u decenijama za nama. Međutim, svedoci smo uspeha pojedinih medija u pojedinim lokalnim sredinama, kao i njihovog povezivanja u šire mreže. Naime, u gradovima poput Pančeva, na primer, lokalna medijska scena je veoma živa i tome svi možemo da posvedočimo. Čitaoce zanima da se „spuste“ sa tema koje čitaju ili slušaju na dominantnim medijima na neke druge teme. Na ono što im se dešava u gradu ili naselju u kojem žive. Reč je i o grupama na društvenim mrežama koje služe za informisanja građana iz jednog naselja ili dela grada, koje se konstantno uvećavaju i imaju sve veći broj objava i pratilaca.

S tim u vezi, zaista se možemo zapitati da li nas čeka jedna prava renesansa lokalnih i „one man“ medija. I nemojmo se iznenaditi ukoliko odgovor bude pozitivan.

Sada, postavlja se pitanje kako sve ovo utiče na naš posao odnosa sa javnošću i naročito saradnje sa medijima. Generalno, iz ugla našeg zanata, to znači usložnjavanje i više posla, zar ne. Zašto to tvrdimo? Jednostavno, u situaciji u kojoj se broj medija povećava i javljaju se nove vrste na koje smo već ukazali, nikako se ne smanjuje značaj velikih, nacionalnih „mainstream“ medija. S tim u vezi, PR služba ne samo budućnosti, već i sadašnjosti, mora da ostane spremna da bude dostupna i proaktivna u radu sa velikim nacionalnim medijima, ali i da razume prirodu i bude na raspolaganju i specijalizovanim, „one man“ i novim lokalnim medijima. I to se ne odnosi samo na dostupnost i proaktivnost u radu. Ne, to se odnosi i na segmentaciju sadržaja jer druga vrsta medija traži drugačiji kontent i prepoznavanje i prognoziranje potreba za sadržajem koje takvi mediji imaju. U eksternim komunikacijama NIS-a smo prepoznali ove trendove na tržištu i naš rad prilagodili njima. Negovanje dobrih odnosa i posvećivanje pažnje formatima medija koje smo nabrojali deo je našeg svakodnevnog rada. Lokalna medijska zajednica u nama je prepoznala sagovornika na teme koje su za njih značajne. PR jedne kompanije koja ima veliku pokrivenost i obavlja delatnost u lokalnim sredinama širom zemlje ne može biti uspešan bez toga.

Poseban deo ove priče su i krizna komunikacija i procesi digitalizacije. Jer, najveći deo sve uticajnijih lokalnih i specijalizovanih medija su portali koji zahtevaju izuzetno veliku brzinu obezbeđivanja i pružanja neophodnih informacija. Reklo bi se da je tako i sa portalima nacionalnih medija. Ali, ipak ne u potpunosti. Veliki je broj „sitnijih“ kriza na lokalu, koje će lokalni novinar odmah prepoznati, ponekad čak za njih saznati i pre PR-a koji sedi u centrali. Stoga su više nego ikada važniji dobri sistemi komunikacije i obaveštavanja unutar korporacija, kao i zadržavanje svih onih postulata u PR-u koje ne smemo zabraviti – dostupnost, brzina, proaktivnost…

Tekst napisao: Stefan Despotović, direktor PR Centra NIS-a

Foto: N. Babić

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!