SVET – Ketchum, jedna od vodećih svetskih agencija za odnose s javnošću, po treći put je sprovela studiju „Ketchum Leadership Communication Monitor (KLCM)“ u kojoj istražuje novi poverenja u vodstvo. Ove godine sprovedena je na 6.500 ispitanika u 13 zemalja i ponovno se primarno bavi povezanošću između efikasne komunikacije i efikasnog vodstva. Međutim, po prvi put je ispitana i povezanost između liderstva i pola.
Treća KLCM studija pokazala je kako se kriza poverenja u lidere i neslaganje s načinima njihove komunikacije produbljuje, ali i otkrila da je budućnost komunikacije u novom, ‘nežnijem’ modelu. Žene-lideri pokazale su se boljima od svojih muških kolega u sve četiri najvažnije karakteristike lidera, kao i u deset od ukupno četrnaest osobina potrebnih za uspešno vodstvo. Ipak, 54% ispitanika očekuje da bi muškarci trebali biti ti koji će voditi svet u idućih pet godina.
Marina Čulić Fischer, direktorka Ketchumovog ekskluzivnog zastupnika za Hrvatsku, agencije za odnose s javnošću DIALOG komunikacije, izjavila je: „Mislim da bismo sledeće godine trebali istražiti zbog čega ljudi očekuju od muškaraca da ih vode ako žene evidentno imaju bolje liderske osobine. Mora da se radi o nekom tajnom sastojku koji ih čini privlačnijima, ali to je već pitanje za psihologe, sociologe i antropologe.“
Ovo su još neki od rezultata ovogodišnjeg istraživanja:
- Još manje ispitanika nego prošle godine (22% u odnosu na 24%) veruje da vođe u potpunosti pružaju efikasno vodstvo. Poslovni lideri još su manje izvrsni vođe nego prošle godine (29% u odnosu na 34%), iako im se još uvek veruje više nego liderima iz drugih sektora (42% veruje da poslovni lideri ispunjavaju očekivanja u odnosu na 70% ispitanika koji misle da političari to ne čine).
- Ljudi žele akciju, ne samo priču. Žele da lideri pokazuju put vlastitim primerom, žele otvorenu komunikaciju, priznavanje grešaka i lidere koji su u stanju izvući iz njih ono najbolje.
- Poverenje je na prvom mestu vrednosti koje ispitanici cene kod poslovnih lidera. Slede kvalitet i odnos s kupcima.
- Loše vodstvo sve više direktno pogađa prodaju (61% u odnosu na 60% prošle godine).
- Tradicionalni kanali imaju najveći uticaj na percepciju lidera. Na prvom mestu je pojavljivanje na televiziji (49%), na drugom pojavljivanje pred zaposlenicima (42%), a na trećem službene objave (34%). Prisutnost na društvenim mrežama na percepciju liderstva utiče daleko manje – 16% ispitanika u ovom kontekstu ozbiljno doživljava Facebook, a samo 9% Twitter.
- Ovogodišnja studija otkrila je pojavu „eVanđelista vodstva“ – uticajne i glasne manjine koja je izuzetno aktivna na internetu te svojim ponašanjem utiče na prodaju i reputaciju, jednako pozitivno kao i negativno ako je impresionirana liderima, odnosno razočarana u njih.
Više informacija pronađite na sajtu agencije DIALOG komunikacije.