Život koji danas živimo, a koji je sve brži, uz sve manje slobodnog vremena za sebe i porodicu, neminovno menja naše životne navike. Sve češće kupujemo putem aplikacija ili onlajn. Plaćamo parking putem aplikacija, bukiramo hotele, avionske letove, restorane… Isto je i sa našim zdravljem! Briga o njemu, takođe, postaje digitalna. Aplikacije nas podsećaju kada i koliko vode treba da konzumiramo tokom dana. Aplikacije nam mere BMI ili nas podsećaju da li smo dovoljno koraka načinili tokom dana, kao i koje vežbe su nam na redu… Tako medicina i farmacija, kao deo modernog lajfstajla, postaju sve više digitalne, a time, na izvestan način, i dostupnije ljudima.
U eri „Gugl medicine“, mobilnih aplikacija, grupa pacijenata, kada se sve manje vremena posvećuje poseti lekaru, a odgovori traže na Internetu, društvene mreže donose posebnu komunikacijsku „revoluciju“. „Brend“ postaje „frend“. Mišljenja i (ne)zadovoljstvo korisnika određenih proizvoda brže se nego ikada šire globalnom mrežom, čineći da proizvod ili kompanija u jednom danu mogu postati dobitnici ili gubitnici. Svakako treba da se zadrži razuman i kritičan pristup, kada se oslanjamo na preporuke korisnika koje lično ne poznajemo, npr. na forumima i sl, jer upravo su Internet i društvene mreže najbolje mesto za širenje dezinformacija i pogrešnih detalja, koji nekada mogu biti i tendenciozni, te kreirani od konkurencije, u sve nemilosrdnijoj borbi za tržišta.
„Tu se etičnost farmaceutskih kompanija podiže na viši nivo, gde je zakonska, ali i moralna obaveza svakog od proizvođača da objektivno i pravovremeno svojim potrošačima pruži informaciju o svom proizvodu ili otkloni nedoumice o primeni“, rekao je za Marketing mrežu Dušan Stojaković, koordinator eksternih komunikacija kompanije Hemofarm. Prema njegovim rečima, upravo društvene mreže omogućavaju da se dobar glas o farmaceutskom proizvodu daleko čuje, što postaje sve važnije u građenju naše percepcije o tom proizvodu, jer kada nam ga prijatelj preporuči, rado ćemo ga i sami kupiti.
„U ovakvom spletu čovekovih navika i digitalizacije životnog stila, sledeća lestvica je da nam lekari prepisuju umesto lekova adekvatne aplikacije, koje će terapiju podići na viši nivo i pomoći nam da unapredimo zdravlje i rešimo se zdravstvenih tegoba. To je stvar trenutka kada će ući u naše živote, i možda baš sada, dok čitamo ovaj tekst, u nekoj razvijenoj zapadnoj zemlji ili na istoku, nekom pacijentu lekar prepisuje njegovu prvu aplikaciju! Epacijenti su naša realnost. Amerika je odavno prezentovala zaokružene informacione sisteme u kojima se putem Interneta zakazuje pregled kod lekara, pacijent vodi kroz bolnicu, rezultati skladište na virtuelnom drajvu i pacijent automatski opominje kada je vreme za kontrolu ili da li je uzeo terapiju…“, rekao je naš sagovornik.
Srbija i domaća farmaceutska industrija su, još uvek, daleko od ovoga, ali naša javnost je veoma aktivna na društvenim mrežama, te je značajno svako pionirsko delovanje bar kao početak usaglašavanja ne samo sa svetskim trendovima, već i savremenim načinom života. Upravo takav primer predstavlja Hemofarm, koji se potrudio da, kroz Facebook aplikaciju Imunitet Bilder, podseti ljude koliko je važno i na koji način svakodnevno se baviti jačanjem imuniteta. S ciljem da ovu priču učine što zabavnijom, u saradnji sa agencijom Homepage, osmislili su Fejsbuk igricu, u kojoj fanovi sakupljaju vitamine, a koji su potrebni njihovom organizmu. Na početku igrice, ponudili su kratku priču o svakom od vitamina, njegovom značaju, ali i izvoru u namirnicama koje su sastavni deo ishrane, ili bi bar trebalo da budu. Takmičar je dobio priliku da se oproba u brzini izgradnje svog imuniteta, sakupljajući vitamine na ekranu, a izbegavajući viruse (negativne poene). Imunitet je „nabildovan“ za taj dan, kada se na ekranu pojavi ikonica Imunitet Bildera, prepoznatljivog Hemofarmovog smajlija.
„Osim animiranja Svako dobro zajednice i, priznaćete veoma diskretnog product placementa vitaminsko-mineralnog kompleksa Eunova, Imunitet bilder je podsećao korisnike Fejsbuka da posebno u toku zime, ali i tokom cele godine, kada je organizam iscrpljen, treba da obrate posebnu pažnju na svoj imunitet, ojačaju ga i tako se suprotstave virusima. Sem toga, a verujem i najzanimljivija u celoj priči bila je edukativna uloga koju je ova Fejsbuk igrica imala, kao i gejmifikacija“, rekao je za Marketing mrežu Miloje Sekulić, E-PR i partner u agenciji Homepage.
Takmičarski segment aplikacije bio je aktivan i njegova intenzivna promocija je trajala u periodu od polovine marta do polovine aprila ove godine. „Ukoliko govorimo u brojevima to je oko 13.300 odigranih igrica, 11.200 šerovanja rezultata, 12.000 novih fanova i preko 1.800.000 mesečnog riča na Fejsbuku.
Edukativni segment je i danas aktivan i moguće je upoznavanje sa karakteristikama najbitnijih vitamina i minerala. Razmišljamo o Imunitet bilderu 2.0 koji bi unapređen i atraktivniji, pomogao da se izborimo sa virusima u nastupajućoj jesenjoj i zimskoj sezoni“, objašnjava Sekulić. On smatra da će aplikacije, kao kanal komunikacije za brendove, u budućnosti postati dominantni, jer pružaju brojne kreativne mogućnosti i interakciju sa potrošačima.
Kako navode u kompaniji Hemofarm, ne samo ovom aplikacijom, već i celim svojim prisustvom na društvenim mrežama, oni sve više daju na značaju digitalnim kanalima komunikacije i medijima u odnosu na tradicionalne. Svakako, ni tradicionalne medije ne zanemariju, jer i bake i deke zahtevaju određene odgovore na njima bitna pitanja, a nisu na Internetu.
Autor: Ivana Parčetić Mitić