Lena Kovačević, poznata srpska kantautorka, pop-džez pevačica i kompozitor, a od nedavno i brend ambasador kompanije Asus, specijalno za Marketing mrežu govori o brendu ličnosti, koliko su važne društvene mreže u današnjoj komunikaciji javnih ličnosti i na koji način vodi računa o svojoj reputaciji i imidžu u javnosti.
Reputacija je veoma važna u svakom poslu, a svaka javna ličnost postaje brend za sebe. Da li smatrate sebe brendom i da li po Vašem mišljenju osoba može biti brend?
Iskreno govoreći, od početka bavljenja ovom profesijom meni je jedino i uvek bitno da se u onome što radim prvenstveno osećam dobro, jer to onda može da donese i dobar rezultat. To važi kada je muzika u pitanju, koncerti, odnos sa ljudima sa kojima radim, stil koji negujem kako muzički tako i životni, a pre svega bitna mi je dobra energija. Samim tim ste u poziciji da na neki način „kreirate“ svoj svet i to je ono što mi je posebno inspirativno.
Na koji način vodite računa o svojoj reputaciji i imidžu u javnosti? Koliko je danas, po Vašem mišljenju, lako/teško izgraditi reputaciju?
Nisam neko ko pravi „master plan“ o reputaciji koju želim da imam i slično, bitno je biti spontan i svoj. Ovu sam profesiju odabrala isključivo iz ljubavi prema muzici, školovala se dugi niz godina i srećna sam što mogu da radim sa nekim divnim ljudima i kroz svoju profesiju podelim sa publikom ono što volim.
Imate iskustva u radu sa različitim kompanijama. Sada sarađujete po prvi put sa jednim IT brendom. Šta znači biti brend ambasador?
Brend ambasador je odgovorna titula, jer svojim stilom, ophođenjem i načinom komunikacije predstavljate određenu kompaniju i njen imidž. Poznato je da svi lakše pamtimo ljude i lica nego predmete, tako da je sasvim uobičajena praksa u svetu da javne ličnosti predstavljaju određene brendove. Važno je da ta ličnost i taj brend dele iste vrednosti. Čast mi je što radim sa kompanijom Asus, jer se radi o tehnološkom brendu koji uvodi inovacije, a i meni je veoma interesantno da se upoznam sa svim gedžetima bez kojih je danas skoro nemoguće funkcionisati.
Koji kriterijumi su vam bitni prilikom odluke da nekom brendu pridružite svoje ime?
Vrlo pažljivo biram brend za koji ću se vezati. Od nedavno to je kompanija Asus, sa čijim timom sam dogovorila dugoročnu saradnju. Sam brend za koji ću se vezati je veoma bitan, ali priznajem da su od presudnog značaja i ljudi sa kojima sarađujem, bitno mi je da postoji iskren i pravi profesionalni odnos, jer bez toga, nema pravih rezultata.
Koliko su važne društvene mreže u današnjoj komunikaciji javnih ličnosti i da li jedan negativan komentar može, po Vašem mišljenju, urušiti ugled osobe?
Društvene mreže su postale neophodna sredstva komunikacije za sve koji se bave bilo kakvim poslom, a posebno je važno ako ste prisutni u javnosti. Sve više je praksa i u inostranstvu da se kreira baza fanova sa kojima se komunicira direktno, bez posredovanja medija. To je upotrebila nedavno Beyonce sa novim albumom, kada je prvo fanovima na mrežama i na svom sajtu ponudila novi album. Važno je biti otvoren u komunikaciji, ali na jedan pristojan i profesionalan način. Što se tiče komentara, uvek je bolje da ima onih koji vas vole i onih koji vas osporavaju, jer tako ne možete da se „uspavate“. Najgore je kada nema reakcije.
Šta mislite o zaštiti autorskih prava (u muzici) na internetu u Srbiji?
Verujem da smo na putu da stvari budu bolje. Poznato je da se umetnici u Srbiji bore za to da sistem zaštite autorskih prava bude jednak onome koji postoji u inostranstvu.
Autor: Ivana Parčetić