Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova THE BEST OF 2018, u kojima istaknuti kreativni direktori agencija iz Srbije izdvajaju najbolje lokalne, regionalne i globalne kampanje iz prethodne godine. Pogledajte koje je kampanje Radovan Kupres, kreativni direktor agencije LUNA TBWA, izdvojio kao najbolje.
Ako mogu da primetim neku pravilnost, ona se ogleda u tome da su najzanimljivije komunicirali oni brendovi koji nisu govorili samo o sebi, nego o temama od šireg javnog značaja. Nisu, naravno, svi u tome bili jednako uspešni. Za početak, nije lako prepoznati društveni (globalni) interes kojem, u skladu sa sopstvenim identitetom i kategorijom, određeni brend može smisleno da doprinese i da, čineći to, ne izgleda neiskreno.
Lacoste je, po meni, sjajan primer. Zeleni krokodilčić je toliko moćan i prepoznatljiv logo da je mogao, zarad važnog cilja, da ustupi mesto drugim životinjskim vrstama. Kampanja “Save Our Species” izvrstan je primer kako veliki brend, nastupajući u pametno odabranoj misiji za opšte dobro, jača sopstvenu snagu i postaje neizostavan deo kulturnog dijaloga.
Posredno i neposredno, naša industrija je u dobroj meri odgovorna za teror mladosti ili, grublje rečeno, ejdžizam kao bolest savremene civilizacije. Ikea u Belgiji je, povodom Zimskih olimpijskih igara, našla način da slavi “zlatne godine”. Vanserijski inspirativan spot.
U vremenu opterećenom islamofobijom, Coca Cola je iskoristila Ramazan kao povod da uputi emotivno snažnu, univerzalnu poruku o empatiji, solidarnosti i poštovanju različitosti. Kada se prerpičava, narativ ramazanske kampanje može da zvuči kao kalkulantski zbir politički korektnih opštih mesta, ali kada se finalni proizvod vidi, mora se skinuti kapa.
I kod nas je Coca Cola uspela da pomeri granice onoga što se očekuje od brend komunikacije i da postane goruća tema u društvu. Reč je, naravno, o famoznom viralnom videu s Deda Mrazom koga je zbunila rano postavljena praznična dekoracija. I o svemu što je pratilo pojavljvanje tog videa. Znate o čemu govorim pošto (i to znate) link ne mogu da nađem.
Zadatak za sve nas u domaćoj kreativnoj industriji je, dakle, da nastojimo svojim radom biti relevantni za javnost, u najširem značenju tog pojma, a ne samo za “potrošače”.
A ako niste uspeli da vidite ovo, evo prilike: