Malo je onih ideja, projekata koji munjevito stupe na scenu i brzinom svetlosti obiđu u nekoliko sati Facebook profile svih uticajnijih ličnosti digitalne ere. Jedna od takvih je najnovija beba Turističke organizacije Srbije njihov novi projekat #LifestyleSerbia http://lifestyle.serbia.travel/.
Nešto krajnje optimistično, nepretenciozno, u najmanju ruku osvežavajuće na već pomalo zasićenom tržištu reklamnih videa sa tematikom promocije destinacije. Nešto vredno svake pažnje, nešto što prija oku, i čini vas ponosnim građaninim prestonice, jer su autorke projekta, uspele da zabeleže parče Beograda na koje svi pomislimo kada zamislimo svoj rodni grad ili grad u kome živimo, a pre svega volimo da živimo u njemu!
Ova iskra dovodi do pitanja, ima li Beograd svog zvaničnog PR-a ili je niz napora, kreativnih ideja, umreženih poduhvata, pojedinaca ili organizacija, uloženih novčanih sredstava, rezultata brainstorminga, u stvari jedan sklop i neraskidivi spoj koji čini taj gradski život na kome se gradi priča o jednom gradu, jednoj metropoli – Beogradu.
Muzika kao refleksija društvenih promena
Opevan u pesmi toliko puta, zanimljivo je da skoro nismo čuli novu inspirativnu melodiju koju možemo usvojiti kao himnu grada, od vremena Lole Novaković preko Đorđa Marjanovića ušli smo u jedan shodno prilikama i vremenu kome živimo period koji nije zahvalan za jednu odu našem glavnom gradu, pa je isti glavnu ulogu dobio u pesmama dama iz folk okruženja i estradnog miljea do bivših disko zvezda 80-ih godina, stoga se sa pravom može postaviti pitanje – gde je sad moj Beograd?
Bilo je pokušaja da se ideja o optimističnom gradu oživi inekcijom urabanih legendi i ikona ili svojevrsnih omaža gradu kao takvom. Ali, da rezimiramo, nezvanična himna novih generacija Beograđana koji stasavaju i upravo čine jednu urabnu celinu jeste svakako Beogradski sindikat, to je najbolja rekapitulacija stanja u kome se nalazi naš grad u savremenom trenutku, sublimirane energije koja se ne može zaustaviti.
Da li stranci imaju bolji ugao gledanja i otkud tolika buka odjednom?
Ono što uliva optimizam jeste svojevrsan #buzz koje se ovih dana dešava i priča o nekom novom gradu koji stranci naprosto ponovo otkrivaju, NYTIMES koji je mišljenja da se Beograd ponovo budi, preko Jovana Radomira koji je naš najveći promoter u Švedskoj, preko isticanja prednosti provoda vikendom u Beogradu, novog ostvarenja Borisa Malagurskog koje je podiglo prašinu, promocija na italijanskom ili franuski LeFigaro koji ga naziva Berlinom Balkana, sve do hipster blogerke iz Japana. Šta se to dešava, da li stranci mogu objektivnije da vide lepotu, da li smo postal imuni, da li smo oguglali ili opterećeni svakodnevnicom ne podignemo pogled i shvatimo kakav dragulj i kakvu kulturnu, umetničku, istorijsku baštinu i kvalitet posedujemo. Zar uvek neko drugi treba da nam kaže šta je naš benefit ili mana? Nekako je nama još ostalo u glavama da strani posetioci dolaze u Beograd zbog noćnog života, splavova i lepih devojaka, kliše koji čujemo na svakom koraku, dođe li neko preko dana, zapazi li neko kako je Beograd osunčan ili lep i kad je sumoran, kada je pun turista na svojim centralnim ulicama žilama kucavicama, ili veličanstven u skrivenim delovima koje mora neko drugi da nam otrkije da bi sišli sa pijedestala i počeli da cenimo blago koje imamo.
Zar je potrebno da se autorka Dina Johnsen prihvati tog zadatka da nam predstavi Beograd koji je toliko lep u svojim nesavršenostima da bi shvatili da zaista živimo u jednom živom gradu koji se očigledno menja, a da mi toga nismo ni svesni?
Pratimo li vodiče za život stranaca i nova ušuškana mesta koja čekaju da budu otkrivena kako bi uvideli da se jedna nova relanost, jedna nova generacija mnogo optimističnija nego ona sa početka priče razvija u nadasve dobrom pravcu.
Sve pohvale za napore i nove ture Savamalom u kojoj možemo da se i lično uverimo i podsetimo davno zaboravljenih vrednosti, potisnutih uticajnih imena ili saznamo na koji način ART MENJA KVART!
Znamo da postoji Beograd ispod Beograda, a da li ste znali da upravo u našem gradu možeti doživeti svoju ličnu avanturu i ispitati svoju divlju stranu bez da idete mnogo daleko – tura kajakom oko ratnog ostrva.
Imate strane goste, videli su sve znamenitosti, provozali se otvorenim autobusom, da li su doživeli pravi život, svakodnevnicu Beograđana, da li su uživali u krovovima Beograda, životu na pijaci, vožnji brodićem ili grafiti turom ili su pak za jednu šetnju biciklom #IBikeBelgrade.
Toliko sadržaja, toliko načina da istražite i zagrebete po površini očiglednog! Počnite od svega što u svom imenu nosi predznak BEOGRADSKI i ne možete pogrešiti! Negujte kult grada gledanjem gradske televizije. Recite Beogradu dobro jutro! Beograde, dobar dan! Ili mu poželite Dobro veče! Ostanite budni uz Ivon, upoznajte Beograd za početnike, doživite lična iskustva i Moj Beograd, sve na tradiciji čuvenog Duška Radovića ili se setite kultne emisije Dragane Ćosić – Beograd noću ili pratite Beogradsku hroniku na RTS-u, i već se nekako osećate #Beogradskije, zar ne?
Posetitie neki od tradicionalnih manifestacija Ulica otvorenog srca kojom započinje godina i daje pečat svemu što dolazi posle, preko Svadbe za maštanje, otvaranje sezone u Skadarliji, Karnevala brodova, Fish ili Beer festa, Belgrade calling festivala, Ušća ili Arene kao pozornice u koju nam sve češće dolaze svetke zvezde u jeku slave… Festivali stand up komedije, premijere filmova, sportska dešavanja svetskog ranga, Beogradski jazz festival, Beogradski fashion week, Radost Evrope, Festival nauke, Noć muzeja… Beograd naprosto živi punim plućima i neretko imate problem što ne možete posetiti shodno budžetu ili ograničenom vremenu baš sve što ste poželeli.
Prošetajte se Knez Mihajlovom i zastanite pored Beoizloga, oduševite se što pored unučića za rakiju i suvih šljiva kao tipičnih suvenira grada, uđite u magiju Beograda Momo Kapora i predmeta sa motivima njegovih najčuvenijih grafika. Građani osećaju da je došlo vreme da se bore za svoja prava normalnog gradskog života i da je optimalno doba za neophodne promene!
Da li se to sam Beograd menja, da li su došle nove mlade snage, koje su imale priliku da putuju, da razmene iskustva sa vršnjacima iz regiona, da li su na ključnim pozicijama kreativni umovi koji ne prestaju da nas iznenađuju novim idejama i konceptima, novim prostorima Mikser house ili Supermarket concept store, skrivenim gradskim oazama, uživate li dok gledate mladost koja šeta ulicama ili kreativnost koja nastaje upravo kod nas ili kada se podsetimo starih slika retro Beograda ako se prošetamo pristaništem, kaldrmom Kosančićevog venca ili zalutamo po Vračaru, ili pak širokom novobeogradskom bulevaru. Da, da, sada zvanično, BEOGRAD JE SVET!
Ili smo mi stavili takve naočare sa fokusom na estetiku, sa fokusom na lepo i vredno pažnje, izazovi brendinga prestonice reflektuju se u svakodnevnici, da li je naš simbol vrabac koji nekako nema kontinuitet?
Ipak na kraju da, Beograd ima svog PR-a, to je svako od nas, svaki pojedinac, kontrolor u gradskom prevozu, čistač ulica, pasoška kontrola na aerodromu, prvi utisak stranog gosta, taskista koji ne izdaje lažne račune, konobar koji preporučuje autentično srpsko jelo i ukus Beograda u tanjiru, osoba u menjačnici koja ne vara na kursu, vaš prvi komšija, vaš odnos sa porodicom i prijateljima, kućno vaspitanje, da svi smo mi PR-ovi grada u kom živimo i od nas zavisi kakva slika ide u svet, i koliko lagodno ćemo šetati ulicama našeg voljenog grada, a on će nam uzvratiti spektaluranim zalascima sunca kao što to čini ovih dana.
Za naš portal piše: Nikola Milović, Marketing manager hotela Moskva
Nedavno je podigla prasinu vest da je novi projekat TOS-a placen prema nekim shvatanjima nepotrebno mnogo za format sajta i koncept koji ne iziskuje mnogo novca i shvacen je kao licna promocija devojaka i nije realizovan po standardima i arsinima za promociju jedne destinacije.
Odlican trenutak da se postavi pitanje, postoji li neki recept koji je unapred definisan na koji nacin promovisati destinaciju ili grad? Koliko isti dozvoljava fleksibilnost u pristupu, autorstvo koncepta, svejevrsan fokus koji je drugaciji od svega sto je do sada radjeno.Ne ulazeci u neproverene tvrdnje na temu svote novca, moramo priznati da je nasoj zemlji i prestonici neophodan dobar PR koji iz pera domaceg autora, da se sigurno svi osecamo lepo kada vidimo one slike, jer do sada nijedan spot, brosura, kampanja koja je predstavila Srbiju svetu nije naisla na aplauz, da li je vreme da ostavimo mesta da kreativne ideje cirkulisu pa ce se iz tig napora izroditi nesto za sta ce svi reci BRAVO, mislim da je to ipak nemoguca misija!
Lifestyle S. je brzinom svetlosti kako ti kazes obisao Facebook i profile svih uticajnih ljudi kao primer blama, nesposobnosti, neogranizacije i uzaludnog trosenja drzavnih para na lose fotke 3 netalentovane devojke koje ne znaju nista o gradu u kome zive. To sto je lifestyle S. optimistično, nepretenciozno, u najmanju ruku osvežavajuće delo dovoljno govori i o tebi. Ako be neko trebalo da bude PR Beograda to je Zoran Golubivic, koautor knjige „Beograd ispod Beograda“. Jedan od retkih ljudi upoznatih kako sa javnom tako i sa onom redje spominjanom istorijom prestonice i mestima kojima ovaj grad zaista moze da se pohvali vise nego jednopilonskim mostom preko zabokrecine…
Dragi moj Lazare, i ja bih voleo da je Zoran PR menadžer grada, ali on je Nikolić, a onaj drugi autor je dr Vidoje Golubović, koje obojicu – na sreću – poznajem, pa te molim da ne dezinformišeš narod. LS kampanja je meni, kao i Nikoli, pravo osveženje u moru pokušaja da se Srbija predstavi kao turistička destinacija. Srbija je lepa i bogata, ljudima i resursima, i to ova kampanja već pokazuje, a tek je počela. I nadam se da će biti više onih koji vole ovu zemlju i žele da je pokažu i drugima kao mesto dostojno svakog čoveka na planeti, da se konačno – s punim pravom – ponosimo, a ne stidimo, jer je ovo, na kraju svih krajeva naša zemlja, naš grad, kakvi god bili. Jedino mi sami možemo učiniti nešto da nam već danas ovde bude bolje… Zato, Lazare dragi, aparat ili telefon u ruke, pa zabeleži koji dobar kadar, znam da znaš da ih i gde ih ima, i podeli sa ostatkom sveta. Možda ćeš već sutra ugostiti šarmantnu strankinju ili zabavnog stranca i pokazivati im ‘Tvoj Beograd’ [uvek spreman da verujem u bolje sutra]…
Sve je bilo odlično, a onda sam došao do Beogradske inicijative. Tekst dalje nisam mogao da čitam, ali sve pohvale za sve napisano do tog linka.
[…] širi pogled na pitanje brendiranja Srbije, istraživačko-novinarsko-analitični postupak, stručni tekst o PR-u Beograda kao turističke destinacije podstaknut ovim projektom, pa čak i mini projekat sličnog tipa sa procenom efekata, a išlo je […]